Foto: DELFI

Ģimenes automobiļiem jābūt praktiskiem, ietilpīgiem, ekonomiskiem un drošiem. Bet vai papildus tam tie var būt arī skaisti? Var, ja runājam par jauno "Opel Zafira Tourer".

"Opel" pēdējo trīs gadu laikā veicis būtisku izrāvienu attīstībā. Sākot ar "Insignia" modeli markai piešķirta jauna dizaina valoda gan eksterjeram, gan interjeram, kā arī ieviestas vairākas jaunas tehnoloģiskās sistēmas. Šobrīd to visu pārņem arī "Zafira" modelis.

Foto: DELFI

12 gadu laikā, kopš "Zafira" modeļa debijas 1999. gadā, pasaulē pārdoti 2,2 miljoni šī kompaktā ģimenes automobiļa vienību. Kā norāda ražotājs, jaunās, jau trešās paaudzes "Zafira" modelim nav absolūti nekā kopīga ar iepriekšējo paaudzi, pat nosaukums. Jaunais modelis ieguvis "Zafira Tourer" nosaukumu neatkarīgi no versijas.

Kā žurnālistiem automobiļa demonstrācijas laikā Minhenē paskaidroja projekta autori, tad šī spēkrata izstrādē galvenais fokuss bijis uz tādām kvalitātēm kā dinamika, elegance un atmosfēra. Galvenais iedvesmas avots – ātrgaitas vilcieni.

Foto: DELFI

Neskatoties uz 4,65 metru kopgarumu, "Zafira Tourer" vizuāli nešķiet liels automobilis. Turklāt "Zafira" vēsturiski ir pirmais septiņvietīgais automobilis kompaktajā segmentā.

Pirmo reizi iekāpjot "Zafira Tourer", uzreiz ievēroju automobiļa plašo stiklojuma laukumu, tostarp priekšējam vējstiklam stiepjoties jumtā (pirmo reizi šāds risinājums "Opel" automobilī tika izmantots 2006. gadā "Astra GTC" gadījumā). Tāpat papildus gaismu salonā nodrošina par piemaksu pieejamais panorāmas stikla jumts. Salona "Flex7" sistēma ļauj izvēlēties plašas salona konfigurācijas iespējas – jaunums ir "Lounge" konfigurācija, kas paredz ērtu braukšanu četriem pasažieriem, kur vidējais otrās sēdekļu rindas sēdeklis tiek pārveidots elkoņbalstā.

Foto: DELFI

Piecvietīgajā variantā bagāžas nodalījuma tilpums ir 710 litri (par 65 litriem vairāk nekā līdzšinējam modelim). Nolokot arī otro sēdekļu rindu līdzenā grīdā, vieta bagāžai automobilī palielināma līdz pat 1860 litriem.

Pirmais iespaids par salonu: šajā automobilī var komfortabli ceļot! Sēdekļu atzveltnes ir regulējamas ne tikai priekšējiem, bet arī aizmugurējiem sēdekļiem. Vietas galvai un kājām abās sēdekļu rindās ir pietiekami, tāpat automobilī ir vairāk nekā 30 nodalījumu sīklietām. Piemēram, pat trešās sēdekļu rindas pasažieriem ir glāžu turētāji.

Foto: DELFI

Tā kā "Zafira Tourer" ir ģimenes automobilis, "Opel" tā konstrukcijā uzsvaru licis komfortam. Priekšējā "McPherson" balstiekārta aizgūta no "Insignia" modeļa, bet aizmugurējā ar t.s. Vata stieni – no "Astra". Par papildus samaksu pieejama arī "FlexRide" balstiekārta ar trim darbības režīmiem.

Pat braucot lielā ātrumā, "Zafira Tourer" uzvedas kā vieglais automobilis. Tam ir ne tikai lieliska regulējuma balstiekārta, bet arī laba skaņas izolācija salonā. Braucot ar ātrumu virs 140 km/h (automobilis tika izmēģināts uz lielceļiem Minhenes apkaimē, kur nav ātruma ierobežojumu), gan vēlams ieslēgt "Sport" režīmu, lai stūre kļūtu informatīvāka un atsaucīgāka.

"Opel Zafira Tourer" pieejams ar 1,4-litru turbopūtes benzīna dzinēju, kas atkarībā no versijas attīsta 120 vai 140 zirgspēku jaudu, kā arī divlitru turbopūtes dīzeļmotors, kas pieejams kādā no trim jaudas versijām – 110, 130 un 165 ZS. "DELFI Auto" izmēģināja modifikāciju ar visjaudīgāko dīzeļdzinēju, kas komplektēts ar "Start&Stop" sistēmu. Neskatoties uz labajiem ceļa apstākļiem, ražotāja solīto 5,2 litru patēriņa vietā reāli tas bija nepilni 7 litri uz 100 km. Vēlāk šim modelim gaidāmi arī īpaši ekonomiskie "ecoFlex" dzinēji.

Foto: DELFI

Viena no "Zafira Tourer" īpatnībām – iebūvētais velosipēdu turēšanas sistēma "FlexFix", kas jau pazīstama no "Meriva" modeļa. Tomēr tās jaunākajā versijā uz izbīdāmā turētāja nostiprināmi jau četri velosipēdi ar kopējo masu līdz pat 100 kg. Turklāt bagāžnieku varēs atvērt, velosipēdus nenoņemot, jo šajā sistēmā ir slēdzis, kas velosipēdus sagāž sāņus.

Ar "Zafira Tourer" modeli "Opel" ir pārspējis pats sevi, jo šo kompakto ģimenes automobili iespējams nokomplektēt ar sistēmām, kas līdz šim bija pazīstamas tikai dārgākiem automobiļiem. Starp tām, piemēram, ir adaptīvā kruīza kontrole ar radaru, adaptīvie lukturi, "Opel Eye" video kameras sistēma ar ceļa zīmju atpazīšanas funkciju un daudzas citas drošības sistēmas.

Lai arī "Opel Zafira Tourer" tik tikko nonācis tirgū, tas jau paspējis iegūt prestižo "Van of the year" titulu, ko katru gadu piešķir autoritatīvais vācu izdevums "Auto Motor und Sport".

Latvijā šis automobilis maksās no 14 219 latiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!