Kompānija "Rolls-Royce" pieņēmusi lēmumu ražošanā neieviest elektromobili uz "Phantom" bāzes, intervijā izdevumam "Car and Driver" paziņojis britu autoražotāja vadītājs Torstens Miller-Otvoss.
"Rolls-Royce Phantom" elektromobiļa konceptuālais variants "102 EX" tika prezentēts pērnā gada pavasarī Ženēvā. Pēc tam šis prototips devās pasaules turnejā, kā ietvaros vairāk nekā 500 šīs markas automobiļu īpašnieki vai cienītāji varēja to izmēģināt. Ar šo turneju "Rolls-Royce" vēlējās noskaidrot esošo un potenciālo klientu domas par šāda koncepta limuzīnu un pieņemt lēmumu par tā ieviešanu sērijveida ražošanā.
Aptaujas rezultātā noskaidrojies, ka pieprasījums pēc tamlīdzīga elektromobiļa būtu par mazu, lai ieviestu tādu ražošanā. Pēc "Rolls-Royce" kompānijas vadītāja vārdiem, visi elektromobili izmēģinājušie bijuši sajūsmā par klusumu tā salonā, dinamiskajiem raksturlielumiem un nobraucamo distanci ar pilnu uzlādi, tomēr praktiski neviens no viņiem neprasīja ražotājam tādu ieviest arī tirdzniecībā.
Tomēr "Rolls-Royce" neatteiksies no ekoloģiski tīru spēka agregātu izmēģināšanas savos spēkratos. Viens no risinājumiem varētu būt hibrīda spēka agregāta izmantošana, kā akumulatorus varētu uzlādēt arī no tradicionālās elektrorozetes.
Atgādinām, ka "Rolls-Royce 102 EX" koncepts ir aprīkots ar diviem elektromotoriem, kas kopumā attīsta 389 zirgspēku jaudu un konstantu 800 ņūtonmetru griezes momentu. Ar 71 kWh litija akumulatoru komplektu šāds limuzīns ar pilnu uzlādi spēj nobraukt līdz pat 200 kilometru attālumu.