Kompānijas ”Ford” sporta nodaļa šonedēļ notiekošajā Lasvegasas auto tūninga izstādē SEMA prezentēs ”Mustang Cobra Jet Concept” prototipu. Atšķirībā no jau pazīstamās, dragreisam pielāgotās ”Mustang Cobra Jet” sērijveida modifikācijas prototipa dzinējam kompresora vietā izmantotas turbīnas.
”Ford Mustang Cobra Jet Concept” aprīkots ar pieclitru V8 biturbo dzinēju, kurā pielietotas arī ”EcoBoost” tehnoloģijas.
”Ja viss ir izdarīts pareizi, turbopūte ir tikpat laba, ja ne labāka par kompresoru sistēmu,” preses paziņojumā norāda ”Ford” turbopūtes inženieris Deivs Borns.
Pēc viņa vārdiem, kompresori nodrošina tūlītēju vilkmi, tomēr tie patērē arī daudz enerģijas, īpaši pie liela spiediena. Piemēram, 2,9 litru tilpuma kompresoram, kas uzstādīts ”Mustang Cobra Jet” sērijveida versijā, nepieciešami 100 zirgspēki, lai grieztu šī kompresora mehānismu.
Lai novērstu turbopūtes lielāko trūkumu – tā saucamo ”turbo bedri” jeb nepietiekamu tūlītējo vilkmi –, ”Ford” uzstādījis divas mazas turbīnas, kuras nodrošina nepieciešamo pūti jau pie zemiem apgriezieniem. Borns uzsver, ka sistēmā pielietoti arī citi paņēmieni, lai uzlabotu dzinēja atsaucību un mazinātu zudumus mehāniskajā berzē.
”Ford” pagaidām neatklāj ”Mustang Cobra Jet” tehniskos un dinamiskos raksturlielumus, kā arī to, vai šāds turbopūtes dzinējs nonāks arī sērijveida ražošanā.