Šāgada pavasarī "Audi" prezentēja jaunās, nu jau trešās paaudzes "A3" trīsdurvju hečbeku, kam šoruden pievienojās tā piecdurvju versija "Sportback".
Jaunais "Audi A3 Sportback" no sava trīsdurvju ciltsbrāļa neatšķiras tikai ar durvju skaitu vien. Automobilis ir nedaudz garāks, platāks un augstāks par trīsdurvju versiju, bet galvenais – tam ir arī garāka riteņbāze (par 35 milimetriem), kas nodrošina vairāk vietas aizmugurējiem pasažieriem.
"Audi A3" ir pirmais "Volkswagen" (VW) koncerna modelis, kas izgatavots uz jaunās modulārās platformas MQB. Līdz "Sportback" modifikācijas debijai uz šīs platformas bāzētos modeļus paspējuši parādīt arī pats VW ar septītās paaudzes "Golf" un "SEAT" savu jauno "Leon", savukārt "Škoda" drīzumā parādīs jauno "Škoda Octavia" ar minēto platformu tās pamatā.
Šī jaunā platforma, kā arī citi "Audi" pielietotie tehnoloģiskie risinājumi ļāvuši jaunā "A3 Sportback" modeļa svaru salīdzinājumā ar priekšteci samazināt par 90 kilogramiem, kas attiecīgi arī uzlabo degvielas ekonomijas un dzinēja ekoloģiskos raksturlielumus. Par trīsdurvju modifikāciju "Sportback" ir tikai 30 kilogramus smagāks.
Bagāžas nodalījuma tilpums "Audi A3 Sportback" ir par 15 litriem lielāks nekā priekštecim un ir tikpat liels kā jaunajam "Volkswagen Golf" – 380 litru. Nolaižot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, bagāžnieka nodalījuma tilpums palielinās līdz 1220 litriem. Gaismas diožu pieliešanas pionieris "Audi" tās pamanījies uzstādīt arī bagāžnieka apgaismojumā.
Līdz ar "Sportback" modifikāciju "Audi A3" modelī debitē arī jaunais bāzes dzinējs – 1,2-litru turbopūtes benzīna motors ar 105 ZS jaudu un sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Neskatoties uz samērā mazo dzinēja darba tilpumu, šis agregāts ir pilnībā pietiekams pilsētas un piepilsētas satiksmes apstākļiem.
No dīzeļdzinējiem mazākais ir ar 1,6-litru tilpumu, 105 ZS jaudu un sešpakāpju pārnesumkārbu. Tiesa, braucot ar šo motoru, autovadītājam būs intensīvi jāslēgā pārnesumi, lai nodrošinātu optimālu vilkmi paātrinājumam, tomēr priecēs ražotāja solītais vidējais degvielas patēriņš – 3,8 litri uz 100 km.
Interesanti pretmeti braukšanas iespaidos ir divlitru dīzeļdzinējs un 1,8-litru benzīna turbomotors. Abiem agregātiem jauda ir praktiski vienāda (attiecīgi 184 un 180 ZS), bet griezes moments dīzeļmotoram ir par 100 Nm lielāks (380 Nm). Tomēr tūlīt pārsēžoties no dīzeļa uz tādas pašas jaudas benzīna versiju, "Audi A3 Sportback" atdzīvojas kā pilnīgi cits auto – pat bez speciālu sporta režīmu ieslēgšanas tas momentāni reaģē uz akseleratora pedāļa spējāku piespiešanu un salīdzinājumā ar "dīzeli" vieglākais purngals stūrēšanu padara azartiskāku. Tiesa, ja ar dīzeļdzinēju sportiskā braukšanas manierē degvielas patēriņš vēl ir civils, tad tikpat jaudīgā benzīna turbomotora versijas borta datorā uzrādīto vidējo degvielas patēriņu pat nosaukt negribas, tik vien varu atklāt – "kā brauksi, tā patērēs".
Zelta vidusceļš izvēlē ir jaunais 1,4-litru turbopūtes četrcilindru benzīna dzinējs ar 140 ZS. Ne velti tieši ar šo motoru visvairāk lepojas arī pats "Audi". Šis agregāts vienmērīgas slodzes gadījumā atslēdz divus cilindrus degvielas ekonomijas un ekoloģisko raksturlielumu uzlabošanai. Interesanti, ka gaitā šī divu cilindru atslēgšanās un atkal pieslēgšanās praktiski nav jūtama – nezinātājs pat nepateiktu.
Kā atklāj ražotājs, četri no pieciem "Audi A3" pircējiem izvēlas tieši "Sportback" modifikāciju. Šī milzīgā trīsdurvju un piecdurvju modifikācijas realizācijas proporcija tikai apstiprina, ka "Audi A3 Sportback" apvieno praktiskumu, sportiskumu un arī ļoti labu dizainu, kas citkārt būtu trīsdurvju versijas privilēģija.
Pie markas izplatītājiem "Audi A3 Sportback" nonāks, sākot ar nākamā gada februāri. Tā cena Latvijā būs no 20 795 eiro.