Vairāk kā 100 gadus senā "Chevrolet" marka automobilistiem noteikti asociējas ar tādiem sportiskiem modeļiem kā "Camaro" un "Corvette", kā arī milzīgiem apvidus automobiļiem. Savukārt Eiropā "General Motors" ar šo marku pamatā piedāvā vienus no lētākajiem modeļiem savā klasē, kas izgatavoti koncerna Dienvidkorejas nodaļā.
Viens no tādiem ir jaunais "Aveo" modelis, kas pieejams kā sedana, tā arī hečbeka modifikācijā. Sākotnēji tas bija pieejams tikai ar 1,2- līdz 1,6-litru benzīna dzinējiem, bet kā jaunākais un Eiropā gaidītākais tam pievienojies arī dīzeļmotors ar 1,3-litru darba tilpumu.
1,3-litru dīzeļdzinējs tapis "Fiat" un "Opel" sadarbībā. Atkarībā no versijas tas attīsta 75 vai 95 zirgspēkus. Turklāt jaudīgākā versija, kuru izmēģināja "DELFI Auto", "Chevrolet Aveo" modelī pieejama ar "Start&Stop" sistēmu, kā arī sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu (mazāk jaudīgais "dīzelis" tiek komplektēts tikai ar piecpakāpju transmisiju).
"Chevrolet Aveo" tiek pozicionēts jauniešu auditorijai, tāpēc tā dizainā izmantotas sportiskākas aprises – atsevišķi apaļi tuvās un tālās gaismas lukturi, izciļņi motora pārsegā un virsbūves sānos.
Šis iecerētais sportiskais motīvs turpinās arī automobiļa salonā, kur uzstādīts mērinstrumentu panelis pēc līdzības ar motocikliem. Tāds pats ir arī mazākajā "Spark" modelī. Pats autoražotājs šādu izvēli skaidro ar to, ka "Spark" un "Aveo" būs jauniešu pirmais automobilis, pārsēžoties no motorollera vai motocikla, tāpēc mērinstrumentu izkārtojums un noformējums viņiem būšot jau pazīstams. Bet ko darīt, ja pirms tam ar motociklu nemaz nav braukts? Sākotnēji šāda mērinstrumentu kompozīcija šķiet dīvaina un it kā lec laukā no pārējā interjera noformējuma. Tomēr informācija no tā ir viegli un ātri nolasāma, tāpēc ar laiku tā īpatnējai formai uzmanība (domas) vairs netiek pievērsta.
Tā kā "Chevrolet Aveo" ir viens no lētākajiem sedaniem savā klasē, tāpēc nav jābrīnās par salona samērā vienkāršajiem apdares materiāliem. Tomēr jāatzīst, ka tie samontēti kvalitatīvi. Interjerā ir ļoti daudz dažādu sīklietu nodalījumu – pat divi cimdu nodalījumi (viens virs otra), nišas ap centrālajo konsoli u.tml. Lielākajā cimdu nodalījumā vēl ir USB pieslēgvieta, piemēram, tālrunim, kā vadību pēc tam var veikt ar taustiņiem uz stūresrata.
Diezgan daudz vietas ir arī aizmugurē sēdošajiem. Turklāt aizmugurējais vējstikls ir ar lielu virsmas laukumu, padarot salonu gaišāku. 4,4 metrus garā automobiļa ietilpība turpinās arī bagāžas nodalījumā, kas ir 502 litri. Aizmugurējo sēdekļu atzveltnes ir nolokāmas, iegūstot vēl vairāk vietas bagāžai. Dīvaini, ka bagāžnieka vākam iekšpusē nav rokturīša, aiz kura to pieturēt, verot vāku ciet. Ja nevēlas rokas smērēt pret vāka virsmu, tas jācērt cietu, pieturot aiz slēdzenes.
"Chevrolet Aveo" gaitā ir komfortabls – ar garu balstiekārtas gājienu. Tomēr atšķirībā no jaunā "Malibu", kam gaita ir līdzīgi "mīksta", "Aveo" priekšējā balstiekārta ir paskaļa. Tikpat labi skaidrojums tam varētu būt trūcīgajā skaņas un/vai vibrāciju izolācijas materiālu pielietojumā. Piemēram, ja ar dūri padauza pa "Aveo" jumtu vai durvīm, tās skan kā bundža. Tiesa, par drošību šajā ziņā nevajadzētu satraukties, jo "EuroNCAP" drošības izmēģinājumos šis modelis saņēmis piecas zvaigznes.
Patīkami pārsteidza 1,3-litru dīzeļdzinēja dinamika. Lai arī "uz papīra" tam ir "tikai" 95 zirgspēki un 210 ņūtonmetri, ar to var arī pietiekami veikli apdzīt uz šosejas. Degvielas patēriņš, izmēģinājumu laikā braucot gan pilsētas, gan šosejas ciklā, bija starp pieciem un sešiem litriem uz 100 km/h. Ražotājs vidējo sola 4,1 litru uz 100 km.
"Chevrolet Aveo" sedana standarta cena ir no 7 642 lati par bāzes versiju ar 1,2-litru benzīna motoru. Savukārt lētākā versija ar dīzeļdzinēju (75 ZS) – no 9 703 latiem. "DELFI Auto" izmēģinātais automobilis ar šī motora 95 ZS versiju maksā 10 525 latus. Šajā modifikācijā jau standartā ir visi četri elektriskie logi, gaisa kondicionētājs, sēdekļu apsilde, kruīza kontrole u.c. "sēdies un brauc" komponentes. Jāpiemaksā tikai 70 lati, lai iegūtu vēl arī ar ādu apvilktu stūresratu, miglas lukturus, papildus divus skaļruņus audio sistēmai (bāzē to ir četri) un atvilktni sīklietām zem priekšējā pasažiera sēdekļa.
"Chevrolet" modeļi, nonākot tirgū, sākotnēji ir pieejami ar benzīna dzinējiem, kas jaunattīstības valstu tirgos ir arī pieprasītākie. Attīstītākos Austrumeiropas reģionos, kuriem nu jau varētu pieskaitīt arī Latviju, dīzeļmotori pamatā ir noteicošā izvēle, tāpēc "Chevrolet" sākotnēji īsti neizceļas piedāvājumā. Komplektācijā ar dīzeļdzinēju gribētos arī automātisko pārnesumkārbu, bet "Aveo" modelī to piedāvā tikai ar jaudīgākajiem benzīna motoriem, kas atkal nebūs tā taupīgākā izvēle.