Ja vēlies universālu automašīnu, neko labāku par "Audi A6 Allroad" neatradīsi, un tādā gadījumā vēl paliks mazliet pāri par 60 tūkstošiem eiro. Ja meklē sedanu, kurš parādītu, ka nezini, kas ir ekonomiskā klase, visticamāk risināsi "BMW" 7. sērijas, "Audi A8" un "Mercedes-Benz" S-klases rēbusu. Kurš no tiem labāks? Ja neesat ierūsējis vienas vai otras markas cienītājs, izlemt var būt sasodīti grūti – visi šie "vācieši" ir kā dārgas dzīves sinonīmi. Taču "Maserati" saka, ka tad, ja vēlaties braukt ne tikai dārgi, bet arī azartiski, bez minētās trijotnes jums jāizmēģina arī jaunais "Quattroporte".
Vēl pirms šī modeļa oficiālās debijas Detroitas autoizstādē Lietuvas "DELFI Auto" bija uzaicināti uz Nicu, kur varēja iepazīties ar šo intriģējošo jaunumu.
"Quattroporte" modelis pirmo reizi parādījās 1963. gadā, tāpēc šogad tas svin godpilno 50 gadu jubileju. "Maserati" savu flagmani sauc par pasaulē ātrāko sērijveida sedanu un dara visu, lai saglabātu šo titulu. Šogad debiju piedzīvojušā sestās paaudzes modeļa spidometra rādītājs pārsniedza robežu 300 km/h.
Radot jauno "Quattroporte", itālieši bija iecerējuši uzlabot vairākas agrākā modeļa īpašības. Bez jau minētā dinamiskuma kompānija no Modēnas centās automašīnu padarīt plašāku, taču reizē saglabāt arī to, kā dēļ tā tiek novērtēta – vadāmības īpašības.
Apsēžoties pie stūres piektajā pēc iedzīvotāju skaita lielākajā Francijas pilsētā, ātri saproti, cik liela ir šī automašīna. Jau no paša rīta satiksme te ir intensīva, bet ar motorolleriem ielas pilnas pat ziemā. Te braukt ar tādu limuzīnu nav nekāds vieglais uzdevums.
"Quattroporte" garums ir ievērojami audzis – tagad tas sasniedz 5,26 m, bet par iepriekšējo modeli jaunais ir par 21 cm garāks. "Maserati" automašīna izstiepta viena vienkārša iemesla dēļ – lai salonā, bet it īpaši aizmugures daļā, būtu plašāk. Kopš tas ir izdarīts, tagad tā jau varot sekmīgi konkurēt ar tās pašas klases modeļiem, kurus kā dārgas un pietiekami plašas automašīnas augstu novērtē bagāti pircēji Āzijā. Lūkojoties no tādu klientu perspektīvas, gadījumā, ja viņi izvēlēsies braukt automašīnas aizmugures sēdeklī, vietas pietiks atliku likām, lai kāds arī nebūtu viņu augums.
"Maserati" dizaina vadītājs Lorenso Ramacioti, kas pavadījis vairāk nekā trīs slavas pilnus gadu desmitus "Pininfarina" kompānijā, par sestās paaudzes "Quattroporte" izskatu portālam "Delfi" teica: "Tā būs lielākā automašīna vairāk nekā 40 gados, kopš esmu automašīnu dizainers. Gribēju izvairīties no masveidīguma". Patiešām, kaut arī "Quattroporte" modelis kļuvis lielāks, skatoties no ārpuses, tas neizskatās lempīgs. Redzams, ka itālieši ir pacentušies saglabāt elegantas līnijas un katra dizaina detaļa savienojas harmoniskā veselumā.
Ramacioti uzsvēra, ka jaunajā "Quattroporte" mēģināts saglabāt agrāko "Maserati" modeļu elementus: platas radiatora dekoratīvā režģa restītes, trīs ventilācijas atveres sānos, garu automašīnas "degunu" un trīsstūrveida durvju stiklus bez rāmjiem.
Bez šaubām, šarmu jaunajam "Quattroporte" piešķir arī modeļa tehniskie rādītāji. Nicā izmēģinājām jaudīgāko versiju ar 3,8 l V8 dzinēju. Šis agregāts nomainījis iepriekšējā "Quattroporte GT S" izmantoto 4,7 l V8 motoru. Kaut darba tilpums ir samazināts gandrīz par litru, tomēr jauda pieaugusi par 18 procentiem, bet griezes moments – pat par 39 procentiem.
Jaunais 3,8 l dzinējs ir ar divām turbīnām un attīsta 530 ZS (pie 6800 apgr./min). Par iespaidīgu 650 Nm griezes momentu vadītājs var priecāties jau no 2000 apgr. /min, bet, aktivizējot funkciju "Overboost", griezes moments pieaug līdz pat 710 Nm.
Braucot ar šo aizmugures piedziņas sedanu, no sākuma ir grūti noticēt, ka zem dzinēja pārsega slēpjas V8 dzinējs. Mierīgi ripojot, tas "murrā" gana klusu un šķiet laisks. Tomēr pietiek ieslēgt "Sport" režīmu, "iegriezt" motoru līdz aptuveni 4200 apgr./min atzīmei un šķiet, ka automašīnu kāds būtu nomainījis. Reakcija uz akseleratora pedāļa piespiešanu kļūst intensīvāka, dzinējs sāk draudīgi rēkt un vairs nav šaubu par to, kāda "sirds" uz priekšu dzen šo "itālieti".
Ražotāji neslēpj, ka divējādais automašīnas raksturs ir ekoloģisko prasību sekas. "Maserati" nācās uzlabot ekonomiskumu – pilnveidot dzinējus un samazināt svaru. Kaut garums ir palielinājies, izmantojot alumīnija detaļas, ražotāji "Quattroporte" ir spējuši "nogriezt" apmēram 100 kg. Tātad teorētiski uzlabot ekonomiskumu ir izdevies – tiek deklarēts, ka vidējais degvielas patēriņš ir 11,9 l/100 km, taču realitātē tādus skaitļus iztēloties ir grūti. Pat braucot mierīgi, mazāk par 16 l/100 km informācijas dators nerādīja, bet, izmēģinot maksimālās automašīnas iespējas, nācās samierināties ar vidējo patēriņu virs 20 l/100 km.
Ja par to aizmirstam, jaunais "Quattroporte" ir "Maserati" tradīciju triumfs. To arī turpmāk var saukt par pasaulē ātrāko sedanu, kas tagad lido ar ātrumu 307 km/h (+20 km/h, salīdzinot ar priekšgājēju). Ražotāji ne tikai palielināja ātrumu, bet arī par 0,3 sek. uzlaboja paātrinājumu līdz 100 km/h – tagad šis patīkamais process ilgst tikai 4,7 sekundes.
"Maserati" ražotāji ar lepnumu uzsver, ka viņu izmantotie dzinēji ir radīti un tiek izgatavoti kopā ar kompāniju "Ferrari". Bez minētā V8 dzinēja jaunās paaudzes "Quattroporte" pircējiem tiks piedāvāts arī lētāks V6 agregāts, kurš ir diezgan līdzīgs tā "vecākajam brālim". Tā raksturlielumi – 410 ZS (pie 5500 apgr./min) un 550 Nm (pie 1500-5000 apgr./min). Tehniskajiem jauninājumiem var pieskaitīt arī to, ka "Quattroporte" pirmo reizi būs arī versija ar visu riteņu piedziņu. Tiesa, tā tiks piedāvāta tikai ar mazāk jaudīgo V6 dzinēju.
Kopumā var teikt, ka "Maserati" centieni konkurēt ar "BMW", "Audi" un "Mercedes-Benz" flagmaņiem ir izaicinājums, taču itālieši ir gatavi pierādīt, ka viņiem viss pa spēkam. "Maserati" ir pilnīgi citāds, nekā minētie konkurenti no Vācijas. Lieliski vadāms, trakoti ātrs, ar jaudīgiem dzinējiem un izskatās tā, it kā būtu nobraucis no Milānas modes skates mēles. Lai arī cik daudz vietas tam nebūtu aizmugurējā sēdeklī, vairāk gribas iekārtoties pie stūres un izbaudīt katru azartiskā brauciena kilometru.
Jaunais "Maserati Quattroporte" Baltijas valstīs debitēs februārī. Automašīnas "pirmizrāde" sakritīs ar jaunu šī markas pārstāvju darba sākumu – tiesības pārstāvēt šo marku Baltijas valstīs piešķirtas Lietuvas kompānijai "Modus grupė", kura janvāra beigās Viļņā atvērs "Maserati" salonu. Lietuvieši mūsu reģionā par "Maserati" pārstāvjiem kļūs Latvijas uzņēmuma "Modena Motors" vietā, kam atstātas tiesības sniegt garantijas apkalpošanu.
Tuvākajā laikā jaunu "Maserati" salonu atvēršanai visā pasaulē vajadzētu kļūt par biežiem svētkiem. Kompānija nolēmusi līdz 2015. gada beigām sasniegt to, kas tagad šķiet grūti īstenojams – gada pārdošanas apjomu palielināt no sešiem tūkstošiem līdz 50 tūkstošiem automašīnu. Itālieši nākotnē skatās optimistiski vairāku iemeslu dēļ. Visupirms, viņi paplašinās modeļu gammu, kurā jau šogad parādīsies par "Quattroporte" mazāks sedans "Ghibli", nedaudz vēlāk parādīsies apvidus automobilis "Levante". Tiek runāts vēl par vienas automašīnas – sportiskas kupejas parādīšanos, kuras ražošana vēl tikai tiek apspriesta. Otrkārt, "Maserati" plāno palielināt pārstāvniecību skaitu no pašreizējām 250 pārstāvniecībām līdz aptuveni 425 saloniem 2015. gadā.
Nicā itāliešu kompānijas pārstāvji centās pārliecināt portālu "Delfi", ka viņu attīstības plāns balstās nevis uz Eiropas tirgu, bet veiksme tiek paredzēta Āzijā un ASV. Par galveno "Maserati" mērķi kļūs Ķīnas bagātnieki, kuru skaits strauji pieaug, bet eiropiešiem pārdodamo šīs markas automašīnu īpatsvars veidos tikai aptuveni 15 procentus.