Kompānija "Volkswagen" (VW) publicējusi oficiālo informāciju par sērijveida versiju īpaši ekonomiskajam hibrīdam "XL1", kas ražošanā nonāks drīz pēc tā prezentācijas martā notiekošajā Ženēvas autoizstādē. VW apgalvo, ka tā vidējais degvielas patēriņš būs 0,9 litri dīzeļa uz 100 km.
"VW XL1" ir mazāks par "Polo" modeli. Īpaši ekonomiskā hibrīda kopgarums ir 3,8 metri, platums – 1,66 m; bet augstums – 1,15 metri. Tā virsbūves aerodinamiskais koeficients ir 0,189 – vislabākais rādītājs starp sērijveida automobiļiem.
Automobiļa konstrukcijā plaši pielietota oglekļa šķiedra, tāpēc tā svars ir tikai 795 kilogrami, no kuriem 230 kg sver virsbūve, 227 kg – spēka agregāts (ieskaitot akumulatorus); 153 kg – šasija; 105 kg – visa elektronika; un 80 kg – salona apdare, ieskaitot sēdekļus. "VW XL1" balstiekārta ir no alumīnija, bet bremzes – keramiskās.
"VW XL1" oglekļa šķiedras virsbūves paneļi ir ļoti plāni – tikai 1,2 milimetri. Tomēr drošības nolūkos automobiļa priekšējā un aizmugurējā statnī, kā arī durvīs ir alumīnija stiprinājumi. Priekšējā vējstikla biezums ir 3,2 mm, bet priekšējā paneļa kokšķiedras materiāls ir tikai 1,4 mm bieza.
Hibrīda spēka agregāta sastāvā ir 48 ZS divcilindru dīzeļdzinējs ar 800 kubikcentimetru darba tilpumu, 27 ZS elektromotors, septiņpakāpju sekvenciālā "DSG" pārnesumkārba un 5,5 kWh litija jonu akumulatoru komplekts, kas uzstādīts "VW XL1" priekšdaļā. Līdz 100 km/h hibrīds paātrinās 12,7 sekundēs un maksimāli sasniedz 160 km/h.
Tikai ar elektroenerģiju divvietīgais automobilis spējīgs nobraukt 50 km distanci. Bet ar pilnu 10 litru degvielas tvertni nobraucamās distances attālums palielinās līdz nepilniem 500 km.
Gaidāms, ka "VW XL1" tiks izgatavots 100 vienību ierobežotā sērijā. Automobiļi būs pieejami Eiropā, ASV un Ķīnā.