Modulārā platforma "MQB", kuras izstrādē koncerns ieguldījis daudz līdzekļu, jo uz tās plāno izgatavot dažādu marku un dažādu gabarītu automobiļus, ļauj arī "SEAT Leon" lepoties ar 90 kilogramu svara samazinājumu salīdzinājumā ar priekšteci. Neskaitot platformu, šiem minētajiem trim modeļiem ir unificēti dzinēji, balstiekārtas konstrukcija un citi tehniskie mezgli, kas šajā plejādē lētākajam "SEAT Leon" ir tikai kompliments.
Pirmajā acumirklī, īpaši ar sportisko "FR" pakotni un viscaur diožu priekšējiem lukturiem, "SEAT Leon" līdzinās jaunajam "Audi A3". Tomēr patiesībā katram no šiem modeļiem virsbūves dizains – proporcijas un paneļi – ir atšķirīgi. Daudz būtiskāka ir jaunā "Leon" atšķirība no priekšteča, kam bija ģimeniska auto veidols ar sportiskiem akcentiem. Jaunais savā dizaina valodā vairāk līdzinās mazajam "Ibiza" hečbekam.
Līdzīgi arī interjerā – priekšējais panelis un sēdekļi ir atšķirīgi, tomēr daudzi taustiņi un vadības sviras ir tādas pašas kā "Volkswagen Golf". Spāņu hečbeka gadījumā apdare nav tik smalka kā vāciešiem, bet šī starpība ir ļoti minimāla. Arī aprīkojumā "SEAT Leon" nevarēs dabūt smalkus izbīdāmos ekrānus (jāsamierinās ar piecu līdz 5,8 collu (atkarībā no komplektācijas) iebūvēto skārienjutīgo ekrānu) un Ingolštates "magnētiskās" balstiekārtas.
"DELFI Auto" izmēģināja "SEAT Leon" modifikāciju ar 1,6-litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 105 zirgspēku jaudu un 250 ņūtonmetru griezes momentu. Šis motors nodrošina pietiekamu dinamiku kā pilsētas, tā arī šosejas satiksmē. Tas ir arī diezgan ekonomisks – braucot pa šoseju, degvielas patēriņš "cieti" nostājās uz 5,3 litriem uz 100 km. Jāatzīmē, ka ražotājs šosejas braukšanas ciklā sola 3,8 litrus uz 100 km.
Vēl labākai ekonomijai prasītos manuālās transmisijas sestais pārnesums, jo pie 110 km/h ātruma dzinējs darbojas ar divtūkstoš apgriezieniem minūtē. Gribi sesto pārnesumu "dīzelim"? Tad ņem divlitru motoru – būs arī spriganāks uz šosejas.
Tomēr Latvijas apstākļiem, kur maksimālais braukšanas ātrums vasarās tikai vietām ir 100 km/h, 1,6-litru dzinējs ir optimāls variants, lielākās kubatūras dīzeļdzinēju atstājot valstīm, kur pa šoseju oficiāli var traukties ar vairāk nekā 100 km/h. Piemaksājot nedaudz vairāk kā 1000 eiro, 1,6-litru dīzeļdzinēju var dabūt komplektācijā ar septiņpakāpju sekvenciālo "DSG" pārnesumkārbu.
Gaitā jaunais "SEAT Leon" ir ļoti līdzīgs septītās paaudzes "Volkswagen Golf" – tam ir komfortabli cieta balstiekārta, kas lieliski apslāpē ceļa nelīdzenumus, nešūpojot automobili.
"SEAT Leon" pieejami tādi paši dzinēji kā "Volkswagen Golf" – sākot ar 1,2-litru turbopūtes benzīna motoru, kas atkarībā no versijas attīsta 86 vai 105 ZS jaudu. Atšķirība vienīgi tā, ka spāņu hečbeks pieejams arī ar 180 ZS jaudīgo 1,8-litru turbomotoru no "Audi A3", kas "VW Golf" iet secen.
Automobiļa cena ir no 14 742 eiro, tomēr tas ir par "pliku" bāzes modeli. Vienu pakāpienu augstākā komplektācijas līmenī "Style", kas maksā no 17 319 eiro, jau ir pieejami apsildāmie sēdekļi, elektriskie logi, kruīza kontrole, ādas stūresrats, multimediju sistēma ar piecu collu skārienjutīgu ekrānu un elektroniskā braukšanas stabilizācijas sistēma. Savukārt jaudīgākā versija ar 180 ZS turbomotoru un "FR" sportisko pakotni maksās no 21 013 eiro.
"SEAT Leon" ir laba alternatīva "Volkswagen Golf" modelim – tas ir lētāks, ne ar ko sliktāks un piemērots tiem, kuri tāpat neizvēlēsies bagātīgu aprīkojumu.