AutoWeek

"Mercedes-Benz" plāno sērijveida ražošanā ieviest G-klases apvidus automobiļa versiju ar trim velkošajām riteņu asīm. Pagaidām tamlīdzīgs spēkrats izgatavots vienā eksemplārā kā izmēģinājuma prototips. Potenciālo klientu intereses gadījumā šādu G-klases modifikāciju "Mercedes-Benz" varētu ieviest arī sērijveida ražošanā.

"Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6" kopgarums ir 5,9 metri, klīrenss – 46 centimetri; bet pašmasa – 3,9 tonnas. Sešu riteņu apvidus automobilis izgatavots kā pikaps ar dubulto kabīni – tamlīdzīgu modifikāciju jau izmanto, piemēram, Austrijas armija. Tomēr salīdzinājumā ar militāro versiju šis prototips ir ievērojami modernizēts.

Ja armijas vajadzībām šīs trīs riteņu asu G-klases apvidus automobilis izmanto 185 zirgspēku jaudīgu dīzeļdzinēju, tad "civilajām" vajadzībām "Mercedes-Benz" piedāvās 5,5-litru V8 biturbo benzīna dzinēju ar 544 ZS jaudu un 760 Nm griezes momentu, kas pieejams "G 63 AMG" versijā. Motors sajūgts ar septiņpakāpju automātisko pārnesumkārbu "AMG Speedshift Plus 7G-Tronic".

Kā norāda izdevums "Autoweek", kuram bija iespēja izbraukt ar šo prototipu, automobilis līdz 100 km/h paātrinās sešās sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums elektroniski ierobežots pie 160 km/h atzīmes. Vidējais degvielas patēriņš – aptuveni 22 litri uz 100 km. Prototipam ir divas degvielas tvertnes ar kopējo tilpumu 160 l.

Standartā "Mercedes-Benz" G-klase tiek komplektēta ar trim pašbloķējamiem diferenciāļiem, bet šim prototipam trīs riteņu asu dēļ klāt nākuši vēl divi diferenciāļi – starp otro un trešo riteņu asi, kā arī starp riteņiem trešajā asī. Dzinēja vilkme tie sadalīta proporcijā 30:40:30. Visi diferenciāļi ir sabloķējami pat braukšanas laikā, neatkarīgi no izvēlētā pārnesuma transmisijā.

"Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6" spējīgs braukt ūdenī līdz viena metra dziļumam. Tāpat automobilim ir automātiskā riepu gaisa spiediena regulācijas sistēma.

Sērijveida ražošanas gadījumā "Mercedes-Benz" plāno izgatavot 20 līdz 30 vienības tamlīdzīgu spēkratu gadā. Automobiļa iespējamā cena netiek atklāta.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!