Kompānija "Audi" izstrādājusi "A3 Sportback" modifikāciju "g-tron", kas darbosies ar sintētisko metānu. Turklāt šo gāzi šim un citiem tamlīdzīgiem spēkratiem "Audi" plāno Vācijā ražot pats.
Sintētisko metānu "Audi" dēvē par "e-gas", kas tiek ražots no atjaunojamiem resursiem ar ūdens elektrolīzi. Reakcijas rezultātā rodas ūdeņradis un skābeklis, bet pēc tam ūdeņraža un ogļskābās gāzes maisījums tiek izmantots sintētiskā metāna iegūšanai.
Šī degviela pēc sava ķīmiskā sastāva pilnībā atbilst tradicionālajai dabasgāzei. Tāpēc "Audi A3 Sportback g-tron" spējīgs braukt gan ar dabīgo, gan sintētisko gāzi, kā arī ar tradicionālo benzīnu.
Sākotnēji tiks izgatavots pusotrs tūkstotis "Audi A3 Sportback g-tron" spēkratu, no kuriem katrs tuvākajā laikā veiks ap 15 tūkstoš kilometru izmēģinājumu braucienos.
"Audi A3 Sportback g-tron" aprīkots ar pārbūvētu 1,4-litru "TFSI" dzinēju, kam uzstādīta citāda cilindru galva, turbīna, izplūdes sistēma un katalizatori. Motors attīsta 110 zirgspēku jaudu un 200 ņūtonmetru griezes momentu. Līdz 100 km/h ar gāzes sistēmu aprīkotais spēkrats paātrinās 11 sekundēs un maksimāli sasniedz 190 km/h. Vidējais degvielas patēriņš – 3,5 kilogrami gāzes uz 100 km. CO2 izmešu daudzums izplūdē – 95 g/km.
Tikai ar gāzi "Audi A3 g-tron" spējīgs nobraukt ap 400 km distanci, bet pilna benzīna bāka ļauj nobraukt vēl 900 km. Uz benzīna padevi elektronika pārslēdzas, kad gāzes tvertnēs spiediens nokrīt līdz 10 bāriem.
Automobilim zem grīdas ir divi gāzes baloni, no kuriem katrā ir līdz septiņiem kilogramiem gāzes spiedienā līdz 200 bāriem. Šie baloni ir par 27 kg vieglāki nekā standarta benzīna bāka un tiem ir trīs slāņu konstrukcija.
Plašākai sabiedrībai "Audi A3 Sportback g-tron" tiks parādīts nākamnedēļ notiekošajā Ženēvas autoizstādē.