Foto: DELFI
"MINI Countryman" ir pazīstams jau no 2010. gada, kad tas debitēja Ženēvas autoizstādē, bet rūpnīcas "John Cooper Works" (JCW) modifikācijas – no 2008. gada vidus, kad "MINI" ieviesa tamlīdzīgu hečbeka versiju. Apvienojot šo abu jēdzienu saturu, iegūstam vissportiskāko "MINI" versiju, kas vienīgā pieejama ar pilnpiedziņas sistēmu un automātiskās pārnesumkārbas opciju.

JCW versija tapusi uz jau tā sportiskās "MINI Countryman S" modifikācijas bāzes. Vizuāli tā atšķiras ar agresīvāka veidola priekšējo buferi, paplašinātām riteņu arkām un aizmugurējo buferi ar tajā integrētu difuzoru un izplūdes sistēmas izejām.

Foto: DELFI

Iedarbinot dzinēju, izplūdes sistēma ierezonē ar patīkamu sportisku rēķoņu. Tiesa, tā ir daudz miniatūrākā formā salīdzinājumā ar sacīkšu automobiļiem, un dzirdes atmiņā atsauc standarta četrcilindru spēkratus ar "tūninga" izpūtēju. Nekur šī skaņa nepazudīs, arī braucot konstantā ātrumā pa šoseju –, izplūdes sistēma dzirdami rezonēs monotonā frekvencē.

"MINI Countryman JCW" ievēro markas tradīciju – benzīna dzinēju ar 1,6-litru darba tilpumu. Šī ir visjaudīgākā JCW versija, kuras četrcilindru turbomotors attīsta 218 zirgspēku jaudu un 280 ņūtonmetru griezes momentu (īslaicīgi palielināms līdz 300 Nm) – tas ir par 7 ZS un 20 Nm vairāk nekā jebkura cita modeļa JCW modifikācijai.

Foto: DELFI

Lai arī "MINI Countryman JCW" formāli ir pilnpiedziņas automobilis, pamatā tas vilkmi novada uz priekšējiem riteņiem. Viskosajūgs aizmugurējos pieslēdz, automobilim paātrinoties vai izslīdot. Sistēma spējīga vilkmi sadalīt vienādās proporcijās pa riteņu asīm, kā arī tikai simtprocentīgi uz kādu no tām.

Dinamika šim 1,4 tonnas smagajam spēkratam komplektācijā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu ir pietiekama un nosaukumam atbilstoša. Pēc rūpnīcas datiem, markas visjaudīgākais modelis līdz 100 km/h paātrinās septiņās sekundēs un maksimāli sasniedz 225 km/h. Braucot pamatā pa šoseju un nepiekāpjoties citiem satiksmes dalībniekiem, var iekļauties astoņu litru patēriņā. Ražotājs vidējo sola 7,4 litru apmērā. Interesanti, ka "MINI" vislielākajam, vissmagākajam un attiecīgi visapetītlīgākajam modelim ir vismazākā degvielas tvertne – tikai 47 litri (par trim litriem mazāk nekā jebkuram citam "MINI" modelim).

Foto: DELFI

"MINI Countryman JCW" balstiekārta pazemināta par 10 mm, tādējādi klīrenss ir 139 mm. Tāpat uzstādīti izturīgāki šķērsstabilizatori (23 mm diametra salīdzinājumā ar standarta 17 mm) un spēcīgākas bremzes.

Standartā automobilis aprīkots ar 18 collu riteņiem, bet "DELFI Auto" izmēģinātais spēkrats bija aprīkots ar papildus aprīkojumā pieejamajiem 19 collu diskiem un ziemas riepām. Kaut arī diski ir viens no būtiskākajiem elementiem automobiļa vizuālajā koptēlā, 19 collu ratus "MINI Countryman JCW" gadījumā labāk atstāt vasarai.

Automobilis gaitā ir patiešām ārkārtīgi ciets! Braukšana ne tikai pa bedrēm, bet pat sniegotā zemes ceļa risēm ir nekomfortabla – rodas sajūgta, ka tūlīt nostrādās drošības sensori un izšaus gaisa spilvenus. Tieši tāpēc šim automobilim pilnpiedziņas sistēma uzskatāma kā bonuss, nevis pamatfunkcija. Jā, mežā ar to var doties un ar iekšējo drošības sajūtu braukt pa kāda cita jau iezīmētām sliedēm, kuras nav dziļākas par automobiļa klīrensu – 14 centimetriem.

Foto: DELFI

"MINI Countryman JCW" ir šīs markas un tās radītāja Džona Kūpera leģendas entuziastiem. Lai arī "Countryman" ir lielākais "MINI" modelis, tas joprojām ir īstens "MINI" – braukšanas īpašības tam ir tādā pašā līmenī kā jau pazīstamajam hečbekam.

"MINI Countryman JCW" ir arī dārgs – tā cena ir no 34 600 eiro (ieskaitot PVN). "DELFI Auto" izmēģinātā versija ar smalku ādu, kvalitatīvu "Harman Kardon" audio sistēmu, navigācijas sistēmu un citām papildus aprīkojumā pieejamām modernām elektroniskajām ietaisēm maksāja vēl par 10 tūkstošiem dārgāk – 44 163 eiro.

Foto: DELFI

Tomēr šis modelis ir sava veida celmlauzis un pionieris – mazs apvidus automobilis ar hečbeka vadāmības īpašībām. Bez kompromisiem! Šo jauno, "MINI" iedibināto koncepciju jau ir pārtvēruši citi, un tirgū tā ir ļoti pieprasīta – dižpārdokļa "Nissan Juke", kas tikko ieguva arī sportisko versiju "Nismo", autori nekautrējas kā vienu no konkurentiem nosaukt tieši nesalīdzināmi dārgāko "MINI Countryman".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!