P1014781 (2)
Foto: DELFI
Aizvadītā gada rudenī Parīzes autoizstādē prezentētais jaunās paaudzes "Toyota Auris" nu ir nonācis arī līdz Latvijai. Šoreiz līdz ar jauno modeli debitēja arī tā hibrīda modifikācija "HSD", ko arī izmēģinājām.

Jaunais "Toyota Auris" vizuāli kļuvis daudz izteiksmīgāks, sportiskāks un izlecošāks salīdzinājumā ar priekšteci. Tas ieguvis ķīļveida virsbūves formu ar uzraustiem lukturiem un radiatora dekoratīvo režģi līdzīgi kā citiem jaunākajiem "Toyota" modeļiem – "RAV4" un "Verso".

Automobilis kļuvis zemāks – tam ir augstāka "plecu" līnija un zemāks jumts, tādējādi turpinot vizuāli sportisko motīvu un nošķirot to no nu jau agrākās "Toyota" pelēcības. Lai arī riteņu garenbāze tam ir tāda pati kā priekštecim, salonu inženieriem izdevies padarīt ietilpīgāku – gan aizmugurējiem pasažieriem, gan arī bagāžas nodalījumā.

Foto: DELFI

Runājot par bagāžas nodalījumu, tieši tā hibrīdam ir būtiskākā atšķirība no priekšteča. Jaunā "Toyota Auris" bagāžas nodalījuma tilpums ir 360 litru neatkarīgi no tā, vai tā ir hibrīda modifikācija vai versija ar benzīna vai dīzeļa motoru. Iepriekšējās paaudzes "Toyota Auris" hibrīda akumulatori atradās bagāžniekā, tādējādi ievērojami zaudējot telpu, savukārt jaunās paaudzes hibrīdam tie ir zem aizmugurējiem sēdekļiem, kas nekādi neietekmē ne bagāžnieka, ne paša salona ietilpību.

Līdzīgi kā āriene, arī interjers jaunajam "Toyota Auris" ieturēts elegantākā un izsmalcinātākā manierē. Lai arī materiāli tiešām ir labāki nekā priekštecim, tomēr līdz šīs klases etalona "Volkswagen Golf" kvalitātei vēl pietrūkst.

Foto: DELFI

"Toyota Auris" hibrīds aprīkots ar tādu pašu spēka agregātu kā jaunākais "Prius" – tas apvieno 1,8-litru benzīna dzinēju, elektromotoru un variatora transmisiju. Šāda sistēma ar 136 zirgspēku jaudu ļauj kompaktajam hečbekam līdz 100 km/h paātrināties 10,9 sekundēs un maksimāli sasniegt 180 km/h.

Interesanti, ka jaunais "Toyota Auris" hibrīds atšķirībā no līdzšinējās autoražotāja prakses mērinstrumentu paneļa informatīvajā ekrānā uzrāda arī momentāno patēriņu skaitliskā izteiksmē. Tomēr šīs uzskaites sistēmas algoritms ir vēl interesantāks. Uzsākot rīta rutīnu – iedarbinot auto, notīrot no tā sniegu, izbraucot no mājas pagalma – jūs sākat ar 99,9 litru patēriņu uz 100 km borta datorā… Un pat pēc pāris kilometriem šis rādījums nebūs sadilis zem 20 litriem uz 100 km. Protams, pēc kādiem pirmajiem pieciem vai vairāk kilometriem borta dators rādīs adekvātu "ceļojuma" patēriņu no braukšanas uzsākšanas brīža, bet iepriekšminētie skaitļi sākotnēji var nobiedēt ekomīli, kurš galu galā izvēlējies hibrīdu.

Foto: DELFI

Turpinot par degvielas patēriņu, ražotājs to sola vidēji 3,8 litru apmērā uz 100 km. "DELFI Auto" izmēģinājuma laikā ziemas apstākļos "Toyota Auris" hibrīds uz šosejas patērēja 5,5 litrus / 100 km, bet pilsētā tas bija sešu līdz septiņu litru robežās uz 100 km.

"Toyota Auris" pieejams arī ar tradicionāliem iekšdedzes dzinējiem – 1,33- un 1,6-litru benzīna motoru, kā arī 1,4-litru dīzeļa agregātu. Vismaz "uz papīra" hibrīds ekonomiskumā pārspēj tos visus, jo 90 ZS jaudīgā versija ar dīzeļmotoru, pēc ražotāja datiem, vidēji patērē par 0,4 litriem vairāk degvielas – 4,2 litrus uz 100 km.

Jaunais "Toyota Auris" maksā no 10 950 latiem. Versijā ar dīzeļdzinēju tā cena ir no 13 270 latiem, bet hibrīdam – no 16 210 latiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!