Mūsdienās ir maz tādu auto modeļu, kas pēdējo 40 gadu laikā izgatavoti tikai trīs paaudzēs. "Range Rover" ir ļoti veiksmīgs apvidus automobilis tirgū, tāpēc ražotājam jaunā, nu jau ceturtās paaudzes modeļa izstrāde bija ļoti atbildīga. Klientu aptaujā tika noskaidrots "Land Rover" inženieru virsuzdevums – "Nemainiet to, vienkārši padariet vēl labāku!"
Vizuāli jaunais "Range Rover" atšķiras ar aerodinamiskāku virsbūves formu – tam ir noapaļotāks priekšgals un slīpāka jumta līnija, aizgūstot šīs līdzības no markas jaunākā un mazākā modeļa "Evoque". Šo līdzību pastiprina vēl arī priekšējie un aizmugurējie lukturi, kas turpinās virsbūves spārnos. Savukārt ventilācijas atveres no priekšējā spārnā pārceļojušas uz masīvajām durvīm un tagad pilda tikai estētisku funkciju.
Konstrukcijā ceturtās paaudzes "Range Rover" ir principiāli jauns. Tagad tā virsbūve ir pilnībā izgatavota no alumīnija. Salīdzinot ar iepriekš izmantoto tēraudu, šis vieglais materiāls ļāvis jaunā "Range Rover" svaru samazināt par iespaidīgiem 420 kilogramiem. Tas nozīmē uzlabojumu dinamikā un degvielas ekonomijā.
Autovadītāja sēdpozīcija "Range Rover" apvidus automobilī joprojām ir kā tronī ar plašu stiklojuma laukumu. Astoņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas vadības sviras uzgalis šeit ir tāds pats kā "Range Rover Evoque" un jaunākajiem "Jaguar" modeļiem – apaļa svira, kas, iedarbinot dzinēju, izbīdās no centrālās kulises un iebīdās, motoru izslēdzot. Atšķirībā no citiem spēkratiem, kuri izmanto fiziska gājiena vadības sviru, "Range Rover" gadījumā motoru var izslēgt pat tad, ja apaļā svira palikusi braukšanas jeb "Drive" vai "Reverse" režīmā, jo pēc dzinēja iedarbināšanas tā automātiski būs atgriezusies sākuma jeb "Parking" pozīcijā.
"DELFI Auto" izmēģināja "Range Rover" versiju ar bāzes dzinēju – trīslitru turbopūtes dīzeļdzinēju, kas attīsta 258 zirgspēku jaudu un 600 ņūtonmetru griezes momentu. Pateicoties nomestajam svaram par gandrīz pustonnu, tā dinamika ir salīdzināma ar iepriekšējās paaudzes V8 dīzeļdzinēja modifikāciju. Automobilis līdz 100 km/h paātrinās 7,9 sekundēs, tāpēc par dinamiku nevar sūdzēties pat šajā bāzes versijā. Patīkami pārsteidza arī degvielas patēriņš – braucot pa pilsētu, šoseju un mežu, patiešām var iekļauties līdz 10 litru patēriņā uz 100 km, kā to sola arī ražotājs.
Kaut arī jaunais "Range Rover" saglabā sajūtu, ka savā ziņā stūrējat luksusa kuteri, tā vadāmība ir jūtami uzlabota salīdzinājumā ar priekšteci. Kārtējo reizi šeit jāpateicas samazinātajam automobiļa svaram. "Range Rover" stabili turas uz ceļa, braucot arī ļoti lielā ātrumā. Jūtami vēja trokšņi parādās tikai tad, kad Latvijā atļauto braukšanas ātrumu būsiet pārsnieguši jau par vairāk nekā 50 km/h, kas ar "Range Rover" var gadīties arī netīšām.
"Range Rover" jau no sākta gala izcēlies ar pirmšķirīgām apvidus pārgājības spējām. Arī jaunais modelis nav izņēmums. Tas aprīkots ar modernizētu "Terrain Response" sistēmu, kurai tagad ir arī pilnīgi automātiskais režīms. Dators pats noteiks, pa kādu ceļa vai bezceļa segumu braucat, un elektronika atbilstoši pielāgos spēkrata agregātu darbības režīmu. Interesanti, ka ar jauno "Range Rover" ūdenī var braukt līdz pat 90 centimetru dziļumam – dzinējs gaisu ņem no priekšējo spārnu augšdaļā esošajām atverēm, kas paslēptas zem motora pārsega.
Tomēr būtiskākais un uzkrītošākais jaunā "Range Rover" vēstījums ir "vēl vairāk luksusa". Jau līdz šim "Land Rover" spējis pierādīt, ka "Range Rover" ir greznākais un apvidū spējīgākais no dārgājaiem apvidus automobiļiem. Ar jauno modeli ražotājs sniedzas vēl tālāk un piesaka "Range Rover" kā alternatīvu arī reprezentatīvajiem sedaniem. Šim nolūkam "Range Rover" beidzot ieguvis šajā klasē pašsaprotamās "ekstras" – elektriski atveramo un aizveramo bagāžnieka vāku, kā arī elektriski pievelkamās durvis.
"Land Rover" apgalvo, ka "Range Rover" salonā ir ne tikai klusākais apvidus automobilis, bet pat viens no visklusākajiem sērijveida automobiļiem vispār pasaulē. Un šajā ziņā nebūs melots, jo salonā tipiskais dīzeļdzinēja "tarkšķis" nav dzirdams pat paātrinoties. Īpaši pārsteidza signāltaure, kuras pielietojumu interjerā praktiski nedzird. Speciāli piestāju un atvēru durvis, lai pārliecinātos, ka ar tauri viss ir kārtībā –, salona skaņas izolācija patiešām ir pirmšķirīga!
Visā šajā greznības un luksusa kompozīcijā vienīgais izlēcējs negatīvā nozīmē ir borta datora un multimediju sistēmas skārienjutīgā vadība. Centrālajā konsolē esošais astoņu collu skārienjutīgais ekrāns šajā automobilī ir īpaši svarīgs, jo pogu un sviru skaits salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli ir samazināts uz pusi un to funkciju vadība pārnesta uz skārienjutīgo ekrānu. Ja ekrāna salīdzinoši mazo izmēru (luksusa sedanos tie ir līdz pat 12,3 collu) un izšķirtspēju vēl var piedot, tad tā neintuitīvo saskarni un lēno darbību gan nē – ne tikai tādas klases automobilim, bet mūsdienu spēkratam vispār. Piemēram, sēdekļu apsildei vairs nav savas podziņas, šīs funkcijas aktivizācija pārnesta uz skārienjutīgo ekrānu. Kamēr to šajā saskarnē ar vairākiem spaidīšanas cikliem atradīsiet un aktivizēsiet, sēdeklis jau būs paspējis uzsilt dabiskā ceļā.
Sēdekļu apsildes podziņas aizmugurējiem pasažieriem gan ir saglabājušās. Un ne tāpēc, ka aizmugurē sēdošajiem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes modeli viss būtu palicis "status quo". Tieši otrādi! Ērtāka kļuvusi iekāpšana platāku durvju dēļ, bet papildus aprīkojumā var dabūt divus atsevišķus sēdekļus ar dalīto konsoli pa vidu. Un arī tas vēl nav viss – tuvākā gada laikā "Range Rover" piedāvājumu papildinās pagarinātās riteņu garenbāzes versija, līdzīgi kā savulaik modeļa pirmajā paaudzē "LSEi" modifikācija. Ar jaunās paaudzes "Ranger Rover" modeli britu ražotājs ir pietiekami nodrošinājies, lai sagaidītu "Bentley" solīto konkurentu.
Par "Range Rover" kā auto izvēli spilgti atmiņā palicis nu jau bijušā miljonāra Alda Ozola vēl "treknajos gados" teiktais intervijā izdevumam "Neatkarīgā Rīta Avīze": "Zināt, kad pērk "Range Rover"? Tad, kad vairs negribas zīmēties, kad negribas "pontoties". Un tas jau arī ir "viskrutākais ponts" – negrib zīmēties un nopērk mašīnu par simtu divdesmit tūkstošiem eiro..."