Foto: Publicitātes foto
"Peugeot 208" sportiskā modifikācija atjaunojusi "GTi" abreviatūru, ko autoražotājs šī modeļa sērijā nebija izmantojis kopš "205 GTi" laikiem. Tieši ar šo nu jau leģendāro 80. gadu sportisko hečbeku "Peugeot" saista jaunā "208 GTi" pēctecību.

Jaunais "Peugeot 208" debitēja pagājušā gada pavasarī Ženēvas autoizstādē, bet pērnā gada jūnijā tam pievienojās arī piecdurvju modifikācija. Tāpat kā leģendārais "205 GTi", arī jaunais "208 GTi" būs pieejams tikai trīsdurvju versijā un tika prezentēts aizvadītā gada rudenī Parīzes autoizstādē.

Foto: Publicitātes foto

Sportiskā "GTi" versija no standarta "Peugeot 208" vizuāli būtiski neatšķiras. Tam ir mazliet agresīvāka veidola buferi, mazliet platākas riteņu arkas, kantains izplūdes sistēmas uzgalis un 17 collu diski jau standartā. Pēc šāda uzskaitījuma varētu šķist, ka "208 GTi" savu sportiskumu izceļ tikpat askētiski kā savulaik "205 GTi" salīdzinājumā ar standarta modeli. Nekā!

"Peugeot 208 GTi" eksterjerā ir ļoti daudz hromētu detaļu, pat sānskata spoguļu korpusi. Oriģinālais "Peugeot 205 GTi" no standarta modeļa cita starpā atšķīrās ar sarkanu līniju pa virsbūves perimetru, kamēr jaunajam "208 GTi" atsauce uz šo atšķirību visā hroma plejādē ir vien radiatora dekoratīvā režģa lejasdaļā, vienā līnijā.

Foto: Publicitātes foto

Interjerā "Peugeot 208 GTi" sportiskums nolasāms daudz acīmredzamāk. Šeit ir ne tikai daudz dažādu sarkanu akcentu, bet arī principiāli jauni sēdekļi ar izteiktu sānu atbalstu. Tāpat arī stūresrats ir ar "biezāku" satvērienu un ar atzīmētu "nulles" pozīciju. Jau standartā "Peugeot 208 GTi" būs visai bagātīgi aprīkots, tostarp ar setiņu collu skārienjutīgo ekrānu.

"Peugeot 208 GTi" aprīkots ar 1,6-litru turbopūtes četrcilindru benzīna dzinēju, kas šādam tilpumam attīsta visai iespaidīgu 200 zirgspēku jaudu un 275 ņūtonmetru griezes momentu. Šo motoru "Peugeot" izstrādājis kopā ar "BMW", un tas pieejams arī, piemēram, "MINI" markas spēkratos. Ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu sajūgtais dzinējs šim 1,16 tonnas smagajam hečbekam ļauj paātrināties 6,8 sekundēs un maksimāli sasniegt 230 km/h.

Foto: Publicitātes foto

Atbilstoši veiktspējai pielāgota arī balstiekārta. "Peugeot 208 GTi" šķērsbāze salīdzinājumā ar standarta modeli priekšā ir par 10 mm platāka, bet aizmugurē – par 20 mm. Resnāki ir arī šķērsstabilizatori un bremzes – spēcīgākas. Gaitā "Peugeot 208 GTi" balstiekārta ir cieta – ceļa nelīdzenumus nesit cauri, bet komfortabli absorbē.

"Peugeot" lepojas, ka "208 GTi" balstiekārta un stūres sistēma saregulēta tā, ka tam ir "neitrāla" pagriežamība līkumos, proti, nav izteiktas nedz nepietiekamas, nedz pārliekas pagriežamības. Par to tiešām pārliecinājāmies, braucot pa līkumotajiem kalnu serpentīniem Francijas dienvidos, kur norisinājās auto prezentācija. Parasti tik laba vadāmība ir tiem priekšpiedziņas automobiļiem, kas aprīkoti ar pašbloķējošo diferenciāli.

Foto: Publicitātes foto

Kaut arī ražotājs apgalvo, ka "Peugeot 208 GTi" ātrumkārbas pārnesumu attiecības ir "satuvinātas", praksē tā ļauj katru pārnesumu "izgriezt" ļoti plašā diapazonā. Piemēram, ar otro pārnesumu var paātrināties pat virs 100 km/h. Šajos kalnu ceļos, braucot sportiskā manierē ātrumā līdz kādiem 150 km/h, reti kad vajadzēja pārslēgties zemāk par trešo pārnesumu.

"Peugeot 208 GTi" ir diezgan pielaidīgs gan pārnesumu izvēlē, gan vadībā. Tā elektroniskās braukšanas stabilitātes sistēmas ESP darbības algoritms jau standartā ir pielāgota diezgan sportiskai braukšanai. To var izslēgt arī vispār, bet arī ieslēgts tas neiejauksies braukšanas priekā, ja līkumā iebrauksiet ar nelielu sasvērienu.

Foto: Publicitātes foto

Vai "Peugeot 208 GTi" ir "205 GTi" leģendas turpinātājs? 80. gadu sportiskais hečbeks bija lēts, arī savam laikam. Turklāt tas no standarta modeļa atšķīrās ar nopietnāk pārbūvētu tehniku. Jaunais modelis ir sportisks braukšanā, tomēr tas leģendas gars kaut kur nosmok visos tajos hromos un cakās.

Kamēr standarta "Peugeot 208" cena ir no 10 990 eiro, sportiskais "GTi" maksā no 23 893 eiro. Padārgi tik mazam, lai arī braukšanā labam auto. Ar to acīmredzot rēķinās arī pats ražotājs, kurš Eiropā plāno pārdot vien 10 tūkstoš šādu spēkratu gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!