Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Audi" pašlaik notiekošajā "Volkswagen" koncerna auto marku entuziastu festivālā "Wörthersee", Austrijā, prezentējusi īpaši vieglu "TT" kupejas konceptu "ultra quattro".

"Audi TT ultra quattro" sver 1111 kilogramu – gandrīz par 300 kilogramiem mazāk nekā standarta "Audi TTS" modifikācija, uz kā bāzes tapis atvieglinātais prototips.

Inženieri automobiļa svaru samazinājuši, konstrukcijā plaši pielietojot oglekļa šķiedru un magnija sakausējumu. Kopumā šie materiāli ļāvuši svaru samazināt par 100 kilogramiem. Papildus 22 kilogramu ietaupījumu sniedz sēdekļi no "R8 GT", bet vēl par 20 kg samazināts svars, pateicoties prototipa riteņu diskiem, kas izgatavoti no alumīnija un oglekļa šķiedras.

Tāpat šim "Audi" konceptam ir titāna sakausējuma izplūdes sistēma, atpakaļskata kameras sānskata spoguļu vietā un keramiskās bremzes. Standarta akumulators aizstāts ar litija jonu bateriju, bet balstiekārtas tērauda atsperes aizstāta ar stiklšķiedras atsperēm.

Papildus svara samazinājumam inženieri šajā automobilī atteikušies no gaisa kondicionētāja sistēmas, logu elektriskajiem pacēlājiem, elektromehāniskās stāvbremzes, salona ādas apdares un alumīnija dekoratīvajiem apdares paneļiem.

"Audi TT ultra quattro" aprīkots ar divlitru turbopūtes benzīna dzinēju, kas attīsta 310 zirgspēku jaudu un 400 ņūtonmetru griezes momentu (par 38 ZS un 50 Nm vairāk nekā standarta "TTS"). Motors sajūgts ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Līdz 100 km/h vieglā kupeja paātrinās 4,2 sekundēs un maksimāli sasniedz 280 km/h (attiecīgi par 1,2 s un 30 km/h ātrāk nekā standarta versijai).

Kā norāda "Audi", šāds prototips izgatavots, lai demonstrētu savas tehniskās iespējas un modernu materiālu pielietojumu automobiļu izstrādē. Ražotājs atklāj, ka daži "Audi TT ultra quattro" tehniskie risinājumi varētu parādīties dažos sērijveida modeļos jau tuvākajā nākotnē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!