Foto: DELFI

Latvijā lielākais "premium" automobiļu marku oficiālais izplatītājs Latvijā "Inchcape BM Auto" šonedēļ rīko "Jaguar" un "Land Rover" testu dienas. Otrdien ar vairākiem šo marku modeļiem bija iespēja iepazīties medijiem, dodoties vairāku stundu izbraucienā ārpus Rīgas. Būtiskākie jaunumi šajā plejādē bija "Jaguar" ar pilnpiedziņu, "XF" universālis "Sportbrake" un jaunais trīslitru V6 benzīna kompresormotors.

Jaunākais no visiem modeļiem šajā testa dienas piedāvājumā bija universālis "Jaguar XF Sportbrake", kas ir arī vispratiskākais šīs britu luksusa markas luksusa modelis. Tas atšķiras ne tikai ar funkcionalitāti, bet arī gaumīgo izskatu. Turklāt tā cenas un aprīkojuma attiecība ir tik pievilcīga, kas ir salīdzināma ar pozicionējumā klasi zemāku "BMW" 3. sērijas modeli.

Foto: DELFI

Latviju šis modelis ir sasniedzis tikai nupat, bet viens šāds universālis šeit jau ir pārdots. Kā atklāja markas izplatītājs, to iegādājies kāds līdzšinējais "SAAB" klients. Līdz ar šīs zviedru markas bankrotu alternatīvās nišas "premium" auto pircēji sāk lūkoties arī "Jaguar" virzienā. Turklāt klients šo automobili izvēlējies ar markas jaunāko dzinēju – trīslitru V6 benzīna kompresormotoru.

Šis 340 zirgspēku un 450 ņūtonmetru dzinējs ir pārsteidzoši labs. Tas pārsteidz ne tikai ar savu augsto veiktspēju, bet arī sistēmas – transmisijas un elektronikas – darbību kopumā. Šajā elektronikas valdošajā laikmetā "Jaguar" kompresormotors ir neticami atsaucīgs uz akseleratora pedāļa nospiešanu – reakcijai nav nekādas aiztures! Sajūta, it kā akseleratora pedālis pa taisno, bez nekādas elektroniskas starpniecības būtu ar trosīti pievienots pie droseles. Kaut vai nedaudz pieskaries pedāliem, un auto uzreiz jau velk! Piemēram, "BMW" ar jaudīgāko sešcilindru turbomotoru nav tik atsaucīgs reakcijā pat "Sport+" režīmā, kaut arī astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba tehniski šīm abām markām ir no viena piegādātāja.

Foto: DELFI

Vēl viens būtisks jaunums "Jaguar" piedāvājumā ir pilnpiedziņas sistēma "XF" un "XJ" modelim. Diemžēl testa dienas ietvaros mums nebija praktisku apstākļu pārliecināties par šīs sistēmas praktisko darbību. Tomēr AWD sistēmas priekšrocību varēja izjust, piemēram, paātrinoties no vietas ar pedāli grīdā ar jau minēto 340 ZS motoru – riteņi neizbuksē pat sportiskajā režīmā, jo visu riteņu piedziņa ar šo milzīgo vilkmi vienmērīgi tiek galā.

Turklāt šāds samērā sportisks automobilis nav nemaz tik dārgs, ja salīdzinām, piemēram, ar līdzvērtīgas komplektācijas "BMW". Testu dienās pieejamais sarkanais "Jaguar XF" ar 340 ZS motoru un pilnpiedziņu visaugstākajā aprīkojuma līmenī "Premium Luxury", kur jau ir praktiski viss, maksā 62 tūkstošus eiro. Tikmēr "BMW 535iA xDrive" starta cena jau ir 58 tūkstoši eiro. Bet "Jaguar XF" pat ar 2,2-litru dīzeļdzinēju "plikākajā" versijā jau pieejams ar ādas salonu, skārienjutīgo ekrānu un koka apdari.

Foto: DELFI

Vēl pasākuma ietvaros bija iespēja ar "Land Rover" modeļiem izbraukt pa mežu. Lai arī apvidus apstākļi nebija nekādi sarežģītie, kur šiem pirmšķirīgajiem pilnpiedziņas automobiļiem parādīt savas patiesās spējas, varējām šajās latvietim ikdienišķajās "sēņu takās" pārliecināties, ka pat pilsētas dendijs "Range Rover Evoque" nebīstas dubļu līdz slieksnim.

Kautrīgi visiem no aizmugures brauca pērnā gada nogalē atjauninātais "Land Rover Freelander". Vēl līdz "Range Rover Evoque" debijai šis bija pilsētas satiksmei vispiemērotākais no mazākajiem "Land Rover" modeļiem, tomēr šā brīža piedāvājumā tas jau kļuvis par laucinieku. Turklāt jaunais dižpārdoklis "Evoque" ir ne tikai izskatīgs, bet arī ietilpīgāks nekā izskatās – ērti tajā jutīsies arī aizmugurē sēdošie pasažieri.

Foto: DELFI

Jāatzīst, ka visinteresantāk bija braukt ar "Land Rover" veterānu "Defender". Pat ne mežā, kur tā spējas pārsniedz ierindas autovadītāja ekspektācijas, bet gan pilsētas burzmā… "Defender" ražošanā ir jau no pagājušā gadsimta 80. gadu sākuma, tomēr konstrukcijas pamatbūtības saknes meklējamas vēl pēckara gados. Pa šiem gadiem modelis būtiski nav mainījies, pēdējā modernizācija notika 2011. gada beigās. "Defender" plānots ražot vēl gadu vai divus, kad to nomainīs principāli jauns modelis.

"Land Rover Defender" pieejams tikai ar 2,2-litru dīzeļdzinēju un manuālo pārnesumkārbu. Dzinēja apgriezieni jānotur divu līdz trīsarpus tūkstošu apgriezienu diapazonā, lai uzturētu vilkmi pilsētas satiksmē. Pat līdz galam uz aizmuguri atbīdīts sēdeklis nenodrošina pietiekamu telpu augumā raženākam autovadītājam. Tāpēc pēda jātur vertikālā pozīcijā šaurajā pedāļu sektorā un ātri nogurst. Braukt ar šo automobili ir darbs!

Foto: DELFI

"Jaguar" un "Land Rover" testu dienas Rīgā notiks līdz sestdienai, 1. jūnijam. Tās var apmeklēt un automobiļus izmēģināt jebkurš interesents. Savukārt "Jaguar" jaunākais globālais modelis – "F-Type" rodsters – ir vēl tikai ceļā uz Latviju un pie markas izplatītāja būs jūnijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!