Kompānija "Škoda" oficiāli atklājusi jaunās paaudzes "Octavia" modeļa sportisko modifikāciju "RS". Automobilis būs pieejams kā sedana (precīzāk – liftbeka), tā arī universāļa versijā. Plašākai publikai jaudīgākā "Octavia" markas vēsturē tiks parādīta 10. jūlijā notiekošajā Gudvudas Ātruma festivālā.
"Škoda Octavia RS" tradicionāli būs aprīkota ar divlitru turbopūtes benzīna dzinēju, kā arī tāda paša tilpuma dīzeļa motoru. Pirmais no variantiem attīsta 220 zirgspēku jaudu un ļauj līdz 100 km/h paātrināties 6,8 sekundēs. Maksimālais braukšanas ātrums sasniegs 248 km/h, kas ir par sešiem kilometriem stundā ātrāk nekā priekštecim.
Savukārt "RS" modifikācija ar dīzeļmotoru attīsta 184 ZS jaudu. Komplektācijā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu sportiskais automobilis līdz 100 km/h paātrināsies 8,1 sekundē un maksimāli sasniegs 232 km/h.
Neskaitot manuālo pārnesumkārbu, šos dzinējus var sajūgt arī ar sešpakāpju sekvenciālo "DSG" transmisiju. Šīs versijas dinamiskie raksturlielumi pagaidām netiek atklāti.
Salīdzinājumā ar standarta modeli "RS" ir ar par 12 milimetriem zemāku balstiekārtu, bet universālim – pat par 13 mm zemāku. Jau standarta aprīkojumā šim spēkratam būs elektroniskā sistēma "XDS", kas imitē diferenciāļa bloķētāja darbību, kā arī ir būtiska daļa no braukšanas elektroniskās stabilizācijas sistēmas. Vēl "RS" versijai ir elektromehāniskais stūres pastiprinātājs ar mainīgu pretestību.
"Škoda Octavia RS" pieejama ar četru veidu dizaina riteņu diskiem diametrā no 17 līdz 19 collām. Tāpat par papildus samaksu pieejama aktīvā kruīza kontrole, automātiski ieslēdzamie un izslēdzamie tālie lukturi, bezatslēgas piekļuves sistēma, kā arī multimediju sistēma ar astoņu collu ekrānu un "Canton" audio sistēma.