Kompānija "BMW" oficiāli prezentējusi savu pirmo sērijveida elektromobili "i3". Prezentācija notika vienlaicīgi trīs pasaules pilsētās – Ņujorkā, Londonā un Pekinā.
"BMW i3" elektromobilis ir četrus metrus garš, tādējādi tas ir īsāks par līdz šim vismazāko markas modeli – 1. sēriju. Elektromobiļa riteņu garenbāze ir 2,57 metri, kas ir par 12 centimetriem mazāk nekā 1. sērijas hečbekam.
"BMW" pirmais sērijveida elektromobilis sver 1195 kilogramu, kas ir par 170 kg mazāk nekā "BMW 116i". Neskatoties uz 230 kg smago akumulatoru komplektu, "BMW i3" izsvarojums pa riteņu asīm ir proporcijā 50:50.
"BMW i3" pamatā ir alumīnija rāmis. Virsbūves rāmis ir no oglekļa šķiedras, bet paneļi – no kompozītmateriāliem.
Kā jau iepriekš ziņots, "BMW i3" aprīkots ar elektromotoru, kas attīsta 170 zirgspēku jaudu un konstantu 250 ņūtonmetru griezes momentu. Automobilim ir bezpakāpju transmisija. 22 kWh litija jonu akumulatoru komplektam ražotājs dod sešu gadu vai līdz 160 tūkstoš kilometru nobraukuma garantiju.
"BMW i3" ar pilnu uzlādi spējīgs nobraukt 130 līdz 160 km distanci. Aktivizējot "Eco Pro" režīmu, nobraucamā distance var sasniegt pat 200 km.
Par papildus samaksu pieejams 650 kubikcentimetru motocikla dzinējs, kas attīsta 34 ZS. Tas paredzēts tikai akumulatoru uzlādei un tādējādi ļauj nobraucamo distanci palielināt līdz 300 km. Šim iekšdedzes dzinējam ir deviņu litru degvielas tvertne. Šādā komplektācijā "BMW i3" svars pieaug par 120 kg.
No vietas līdz 100 km/h "BMW" elektromobilis paātrinās 7,2 sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums elektroniski ierobežots pie 150 km/h atzīmes.
Akumulatoru uzlādei no tradicionālās elektroligzdas nepieciešamas aptuveni astoņas stundas. Ar speciālu ātrās uzlādes ierīci akumulatori par 80% uzlādējami pusstundā.