"Opel Insignia" debitēja 2008. gadā un markas piedāvājumā kļuva par "Vectra" modeļa pēcteci. Tieši ar "Insignia" autoražotājs aizsāka "Opel" jauno dizaina valodu, kura izmantota nu jau visos šābrīža markas aktuālajos modeļos. "Insignia" kļuva par atzītu spēkratu šajā segmentā, un aizvadīto piecu gadu laikā tas kopumā realizēts aptuveni 600 tūkstoš vienībās. No konkurentiem tikai "Volkswagen Passat" realizācijas rādītāji ir labāki.
Vizuāli atjaunināto modeli nezinātājs varbūt pat neatšķirtu. Virsbūves forma saglabāta līdzšinējā, tikai kopējais veidols padarīts elegantāks. Tas panākts, radiatora dekoratīvo režģi padarot platāku un novietojot nedaudz zemāk. Arī virsbūves aizmugurējā daļā hromētie elementi stiepjas garākā joslā un atrodas nedaudz zemāk. Atjaunināta forma ir gan lukturiem, gan buferiem. Rezultātā joprojām pēc pieciem gadiem aktuālais "Insignia" dizains padarīts tikai svaigāks.
Radikālas izmaiņas ir interjerā. Šeit šķidro kristālu ekrānu ir vairāk nekā jebkurā "Opel" automobilī līdz šim. Ne tikai priekšējā paneļa centrā ir astoņu collu skārienjutīgais ekrāns, bet arī mērinstrumentu paneļa centrā ir samērā liels krāsainais ekrāns. Tradicionālās pogas salonā atstātas tikai visbiežāk izmantotajām funkcijām.
"Opel" līdz šim bija viens no pēdējiem autoražotājiem, kuram interjerā katrai funkcijai bija atsevišķa poga. "Adam" bija pirmais šīs markas modelis, kuram vairums vadības funkciju pārnestas uz skārienjutīgo ekrānu. Toreiz prezentācijā "Opel" skaidroja, ka "Adam" paredzēts jauniem cilvēkiem, kuriem patīk "tačskrīni", kamēr markas lielākajos modeļos, kurus iegādājas gados vecāki cilvēki, joprojām klienti vēlas katrai darbībai savu pogu. Pagāja tieši gads, un markas flagmanis demonstrē, ka katrs nākamais jaunais "Opel" būs "skārienjutīgs", gluži kā mobilo ierīču pasaulei to negribīgi nācās atzīt pāris gadus pēc "iPhone" debijas.
Tomēr "Opel" ar šo pāreju uz skārienjutību ir nedaudz pārcenties. Pirmkārt, pati sistēma dažbrīd strādā ar nelielām aizturēm. Otrkārt, pat zem skārienjutīgā ekrāna ir salona gaisa temperatūras regulācijas un sēdekļu apsildes aktivizēšanas stiklotais bloks, kā vadība ir ar skārieniem – tajā aiztures ir pat jūtamākas. Treškārt, tas vēl nav viss – pie pārnesumkārbas vadības sviras ir vēl viena skārienjutīga virsma, līdzīgi kā portatīvajiem datoriem; ar tās palīdzību, piemēram, navigācijas sistēmā var ievadīt burtus un ciparus, izvēlēties saskares punktus un mainīt kartes mērogu.
Kopumā šī jaunā, skārienjutīgā funkciju vadības sistēma nedaudz atstāj iespaidu par tās "zaļumu". Jā, tā ir labi iecerēta, pat pārdomāta, bet vēl ne pieslīpēta, lai braucējs atviegloti uzelpotu par tradicionālo pogu atmešanu. To, ka sistēma vēl nav pilnīga, "Opel" daļēji atzīst, paziņojot, ka no nākamā gada tajā būs dažādi papildinājumi, piemēram, "Opel shop" aplikāciju veikals un virkne caur to iegūstamu jaunu funkciju.
Daudz pārliecinošākas izmaiņas ir modernizētā "Opel Insignia" tehniskajos risinājumos. Atjauninātajam modelim ir uzlabota balstiekārta un stūres sistēma, kā arī trokšņu un vibrāciju izolācija. Par tās efektivitāti varējām pārliecināties, traucoties ar aptuveni 200 km/h pa Vācijas automaģistrāli – pat šādā braukšanas ātrumā "Insignia" salons ir kluss un salīdzināms ar dārgākiem šīs klases automobiļiem.
Līdz ar "Opel Insignia" modernizāciju piedāvājumu papildina jaunie benzīna dzinēji SIDI ar degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu – divu litru turbomotors ar 250 ZS un 400 Nm, kā arī 1,6-litru turbopūtes agregāts ar 170 ZS un 260 Nm. Dzinēji sajūdzami vai nu ar sešpakāpju manuālo, vai jaunās paaudzes sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Minētais divlitru agregāts būs pieejams arī komplektācijā ar pilnpiedziņas transmisiju.
Runājot par pilnpiedziņu, īpaši jāatzīmē jaunā paaugstinātās pārgājības modifikācija "Country Tourer". Tā izgatavota uz "Sports Tourer" pilnpiedziņas universāļa bāzes un no tā atšķiras par 20 mm paaugstinātu klīrensu, kā arī nekrāsotas plastmasas uzlikām pa virsbūves perimetru.
Tā kā līdz šim 42 procenti "Insignia" pircēju izvēlējušies tieši universāli, ar šādu "pievienotās vērtības" modifikāciju, kas patiesībā no standarta pilnpiedziņas universāļa būtiski neatšķiras, "Opel" noteikti vēlējies nosmelt krējumu, līdzīgi kā "Volkswagen" ar "Passat Alltrack".
Neskatoties uz nedaudz paaugstināto klīrensu, "Opel Insignia Country Tourer" neliks justies kā augstākā automobilī ar zvalstīgu gaitu. Tāpat kā citas "Insignia" modifikācijas, "Country Tourer" ir gana stingrs gaitā. Tā kā ar šo automobili sanāca braukt tikai pa Vācijas labajiem ceļiem, pagaidām grūti spriest par tam piedēvētajām paaugstinātajām pārgājības spējām.
Atjauninātā "Opel Insignia" modeļa cena Latvijā ir no 20 802 eiro, ar dīzeļdzinēju – no 25 547 eiro. Savukārt jaunā modifikācija "Country Tourer" maksās no 30 805 eiro. Visdārgākā "Insignia" versija ir sportiskā "OPC" ar 325 ZS, kā cena ir no 39 612 eiro.