Range Rover Sport
Foto: DELFI
Pirmās paaudzes "Range Rover Sport", kas debitēja 2005. gadā, bija radīts konkurencei ar "BMW X5" un "Porsche Cayenne". Neskatoties uz to, ka ar sportiskumu tam kopīgs bija tikai nosaukums, dizaina elementi un jaudīgs motors, tas izrādījās viens no veiksmīgākajiem "Land Rover" modeļiem tirgū. Ar jauno "Range Rover Sport" autoražotājs sportisko apvidnieku segmentam sagatavojies daudz nopietnāk.

Nopietna un vērienīga bija jau pati "Range Rover Sport" otrās paaudzes modeļa oficiālā prezentācija, kuras dēļ pat slēdza daļu Ņujorkas ielu, pa kurām tiešraides translācijā ar šo spēkratu uz svinīgā pasākuma norises vietu brauca britu slepenā aģenta Džeimsa Bonda lomas atveidotājs Daniels Kreigs.

Foto: DELFI

Jaunā "Range Rover Sport" dizainā apvienoti elementi no jau pazīstamā markas lielākā un dārgākā modeļa, kā arī mazā "Evoque", īpaši tam raksturīgais slīpais jumts un virsbūves aizmugurējā daļa ar samērā mazajiem lukturiem.

Tāpat kā lielais "Range Rover" modelis, arī jaunais "Sport" var lepoties ar būtisku pašmasas samazinājumu salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi. Jaunais "Range Rover Sport", kā konstrukcijā plaši pielietots alumīnijs, ir par 420 kilogramiem vieglāks nekā priekštecis. Turklāt tas ir ievērojami pieaudzis gabarītos un ir tikai par aptuveni 50 kg vieglāks nekā lielais modelis ar tādu pašu motoru.

Foto: DELFI

Atšķirībā no iepriekšējās paaudzes modeļa, kas bija izgatavots uz "Land Rover Discovery" bāzes, jaunajam ir kopīga platforma ar lielo "Range Rover". Tomēr "Sport" modelis nav tikai samazināta "Range Rover" flagmaņa versija – kā apgalvo ražotājs, "Range Rover Sport" unikālo detaļu ir 75%.

Sportiskā garā ieturēts arī automobiļa interjers, kur pamanāmākās atšķirības no lielā "Range Rover" ir sēdekļi ar izteiktāku sānu atbalstu, priekšējā paneļa slīpā centrālā konsole un automātiskās pārnesumkārbas vadības svira, kura nav vis apaļā ripa kā citiem "Land Rover" un māsas uzņēmuma "Jaguar" modeļiem, bet gan "džoistiks" kā "Jaguar F-Type" rodsteram.

Foto: DELFI

Patīkami, ka jaunajam "Range Rover Sport" ir vairāk atsevišķo pogu dažādām vadības funkcijām, lai arī šeit, tāpat kā lielajā modelī, akcents pamatā likts uz skārienjutīgo ekrānu. Lielajā "Range Rover" modelī "Land Rover" bija pārcenties, jo pat sēdekļu apsildes aktivizācija bija jāmeklē samērā lēnajā borta datora izvēlnē.

Jaunais "Range Rover Sport" ir dinamisks pat ar bāzes aprīkojuma trīslitru, sešcilindru dīzeļmotoru, kas atkarībā no izvēlētās versijas attīsta 248 vai 292 zirgspēku jaudu un nodrošina mazāk nekā 7,5 sekunžu paātrinājumu līdz 100 km/h, kas ir ļoti cienījams rezultāts vairāk nekā divas tonnas smagam apvidniekam. Lai arī ražotāja solītos vidēji septiņus astoņus litrus dīzeļa uz 100 km neizdodas sasniegt, iekļauties 10 litru patēriņā uz 100 km problēmu nav.

Foto: DELFI

Arī gaitas īpašību ziņā "Range Rover Sport" ir sasniedzis izvirzīto konkurentu līmeni – stūres vadība ir precīza un informatīva, un automobilis līkumos nezvalstās kā iepriekšējais modelis. Sportiskumam vienīgi pietrūkst akseleratora pedāļa atsaucība kā jaunajā "BMW X5" – iespiežot gāzi grīdā, "Range Rover Sport" kādu sekundi divas vēl apdomājas.

Tomēr galvenais "Range Rover Sport" trumpis pār konkurentiem joprojām ir apvidus pārgājības spējas. Arī šajā uz sportiskumu pozicionētajā modelī pilnpiedziņa, tās automātiskā vadības sistēma "Terrain Response" un pneimatiskā balstiekārta ir kā lielajā "Range Rover" modelī.

Foto: DELFI

Jaunais "Range Rover Sport" Latvijā maksā no 64 614 eiro (ieskaitot PVN), bet visjaudīgākā modifikācija ar 510 zirgspēku jaudīgo V8 kompresormotoru – no 96 316 eiro.

Tomēr pat ar sešcilindru dīzeļdzinēju "Range Rover Sport" cena var pārsniegt 100 tūkstoš eiro, ja izvēlas bagātīgāko standarta komplektāciju "Autobiography Dynamic" (94 320 eiro) un vēl dažas papildus aprīkojuma pozīcijas, piemēram, kvalitatīvāku audio sistēmu un panorāmas stikla jumtu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!