Foto: DELFI
Tā, protams, ir pārspīlēta metafora, bet tieši tādi kontrasti nāca prātā pirmo reizi iedarbinot 2014. gada BMW 'R 1200 RT' - komfortablai ceļošanai paredzēto, teju kosmiskā dizaina braucamrīku ar borta datoru, elektroniski regulējamu piekari, mūzikas atskaņošanas iekārtu un citām ērtībām.

Lai gan iemantojis šķidruma dzesēšanu cilindru galvās un 125 zirgspēku jaudu, jaunā 1170 kubikcentimetru dzinēja skaņa, kas savā frekvencē atgādina traktora rūkoņu, nepārprotami norāda, ka tas ir tas pats daudzinātais opozītdzinējs, ar kuru bieži ļaudīm saistās BMW motocikli.

BMW 'R 1200 RT' ir viens no vairāk nekā 20 pretendentiem uz "Latvijas gada motocikls" titulu, kas šogad tiks piešķirts pirmo reizi. Braucamais konkursā pārstāv tūrisma motociklu klasi.

Iespaidīgā izmēra priekšas "būris" ar lielu lukturi un vējstiklu, kā arī sānu koferi padara motociklu vizuāli milzīgu, bet, uzsēžoties uz tā un sākot braukt, bažas par iespējamām grūtībām transportlīdzekļa vadīšanā izgaist. Motocikls ir viegli vadāms, stabilitātei par labu nāk opozītdzinēja zemais smaguma centrs.

Foto: DELFI

Papildu sirdsmieru vadītājam lietainā laikā, kāds bija "Delfi" testa braucienā, var sniegt BMW automātiskā stabilitātes kontrole (ASC), kas, regulējot dzinēja darbību, rūpējas, lai paātrinoties dzenošais ritenis neizspolē. Turklāt ar pogas spiedienu stūres labajā pusē var uzstādīt standarta režīmus "road" (ceļš) un "rain" (lietus), bet papildaprīkojumā arī "dynamic" (dinamisks) sportiskākai braukšanai. Pārliecinošu iespaidu atstāja arī ar ABS aprīkoto "Brembo" bremžu spēks.

"R 1200 RT" ar pogas spiedienu elektroniski var regulēt arī piekari - uzstādīt braucienu vienatnē, ar pasažieri vai bagāžu, kā arī izvēlēties vienu no trim amortizācijas cietības pakāpēm. Jāsaka gan, ka arī mīkstākajā režīmā "soft" (mīksts) Latvijas ceļu grumbuļi bija labi jūtami.

Foto: DELFI

Visas manipulācijas ar borta datora bagātīgo izvēlni ir maksimāli vienkāršotas - veicamas ar grozāmu un piespiežamu vadības rīku, nenoņemot kreiso roku no stūres. Ērts un saprotams ir arī pārējo pogu novietojums.

Foto: DELFI

Bez piekares iestatījumiem un brauciena datiem, datorā ir redzama arī tāda tehniskā informācija, kā gaisa spiediens riepās un eļļas līmenis. Ir gaisa temperatūras rādītājs un pat hronometrs, var ieslēgt arī indikatoru, kurš norāda, kad jāpārslēdz kāds no sešiem pārnesumiem.

GPS iekārta neietilpst standarta aprīkojumā, bet BMW ražotāji ir parūpējušies, lai braucējam rastos vēlme to iegādāties - panelī tai ir atvēlēta gana liela vieta, kas rada sajūtu, ka kaut kā pietrūkst.

Vējstikls ar elektroniski regulējamu augstumu efektīvi pasargā no vēja un lietus, tā ka vadītāja galvai nav jācīnās ar vēja pretestību. Īpašā priekšējā riteņa piekare ar centrālo amortizatoru, kas ir visiem pēdējo gadu BMW motociklu modeļiem ar vārpstas piedziņu, novērš priekšas iegrimšanu bremzēšanas laikā un palielina stabilitāti uz nelīdzenumiem. Motocikls faktiski nešūpojas uz paātrinājumiem. Tas viss kopā brīžiem radīja neatbilstošu ātruma izjūtu, tāpēc ieteicams biežāk skatīties spidometrā, bet uz šosejas var uzstādīt kruīzkontroli.

1,2 litru opozītmotora 125 zirgspēku jauda rada pārliecinātības sajūtu uz šosejas. Apdzīt priekšā braucošos transportlīdzekļus bez jebkādām grūtībām var pēdējā - sestajā pārnesumā. Prieku par jaudīgo dzinēju pavairo degvielas patēriņš. Pēc brauciena pārsvarā pa šoseju vidējais rādītājs borta datorā ir 4,8 litri benzīna uz 100 kilometriem.

Tiem, kas pieraduši ķiveri karināt uz spoguļiem, ar šo motociklu būs jāmaina paradumi, jo gaismu atstarojošie stikli ir iebūvēti "būrī" un atrodas zemu. Pie atpakaļskata spoguļu zemā novietojuma sākumā bija grūti pierast, toties tajos var redzēt sānu kastes, par kuru esamību labāk neaizmirst.

Bagāžas koferus der atcerēties ne tikai manevrējot šaurās vietās, bet arī uzkāpjot un nokāpjot no motocikla. Kastu novietojums ir tāds, ka netrāpīt pa tām ar kāju, neveicot sarežģītas akrobātiskas kustības, ir gandrīz neiespējami. Nelielu neizpratni radīja arī koferu kvalitāte - vāka smalkā eņģe un šķietami plānā plastmasa šķiet neatbilstoša augstas klases motociklam, kurš maksā virs 17 tūkstošiem eiro.

Foto: DELFI

Līdzīgi ir ar hromētajām izplūdes caurulēm, kuras pavisam nedaudz brauktam motociklam pie cilindriem karsto izplūdes gāzu ietekmē jau ir kļuvušas brūnas.

Foto: DELFI

Labā ziņa, ka, lai gan koferiem un abām sīkumu kastītēm pie priekšējā paneļa katram ir sava slēdzene, katru reizi motociklu atstājot, tās nav manuāli jāaizslēdz. Tilpņu aizslēgšana un atslēgšana notiek ar vienu uz stūres izvietotas pogas spiedienu. Turklāt labās puses paneļa kastītē ir USB un AUX pieslēguma vieta skaņas aparatūrai, kas ļauj klausīties datu nesējā līdzpaņemto mūziku.

Kopumā jāsecina, ka BMW "R 1200 RT" ar 25 litru ietilpības degvielas tvertni ir ērts un stabils motocikls gariem pārbraucieniem pa šoseju gan ar pasažieri, gan vienatnē, kam arī tas paredzēts. Labā aizsardzība pret vēju, apsildāmie rokturi un sēdeklis ir sevišķi patīkami vēsos un lietainos laikapstākļos, kādi bija "Delfi" testa brauciena laikā.

Arī ieslēgt radio un paklausīties ziņas, stāvot pie ceļa remonta luksofora, var būt noderīgi un izklaidējoši. Vai griezt mūziku uz tādiem decibeliem, lai to var dzirdēt brauciena laikā, ir katra paša gaumes jautājums, katrā ziņā tehniskās iespējas vismaz pie saprātīgiem ātrumiem to atļauj.

Foto: DELFI

Tīri subjektīvi garā ceļā vēlētos mīkstāku piekari nelīdzenajiem Latvijas ceļiem, kā arī labāku koferu kvalitāti un novietojumu. Arī kastu ietilpība šāda izmēra motociklam varēja būt lielāka. Toties mazais degvielas patēriņš apvienojumā ar jaudīgo dzinēju ir pamatīgs pluss. Kādam varētu patikt arī iespaidīgais dizains.

Vairāk informācijas par "R 1200 RT" var apskatīt šeit. Vairāk par konkursu "Latvijas gada motocikls" var uzzināt šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!