Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Ford" prezentējusi prototipu "Lightweight Concept", kas demonstrē dažādu modernu un vieglu materiālu pielietojumu ar mērķi būtiski samazināt automobiļa svaru. Šādas pieejas uzskatāmībai "Ford" samazinājis "Fusion" modeļa (Eiropā – "Mondeo") svaru par gandrīz 25% jeb 363 kilogramiem, kā rezultātā "Lightweight Concept" sver tikai 1195 kilogramus un ir tikai par 95 kg smagāks nekā mazais "Fiesta" hečbeks.

"Ford Lightweight Concept" prototipu amerikāņu autoražotājs izstrādājis sadarbībā ar komplektējošo detaļu ražotāja "Magna" meitasuzņēmumu "Cosma International". Šo projektu atbalsta arī ASV enerģētikas ministrija.

Vieglāki materiāli salīdzinājumā ar sērijveida ražošanā izmantotajiem šajā prototipa pielietoti visai plaši – sākot ar sēdekļiem salonā un beidzot ar spēka agregātu. Piemēram, no pilnībā no alumīnija izgatavoti virsbūves paneļi un balstrāmis, bet no oglekļa šķiedras – sēdekļu rāmis, priekšējais panelis un pat 19 collu riteņu diski, kas apauti ar speciālām 155/70 izmēra riepām.

No kompozītmateriāliem izgatavotas arī balstiekārtas atsperes, kuras ir vieglākas par tradicionālajām tērauda. No oglekļa šķiedras izgatavots pat motora kartera vāks. Tradicionālo logu stiklu vietā izmantots polikarbonāts. Autoražotājs uzsver, ka spēkrats nav zaudējis savu augsto drošības līmeni, jo nesošajā konstrukcijā joprojām izmantots tērauds.

"Ford Lightweight Concept" aprīkots ar viena litra trīscilindru benzīna motoru.

Tuvākajā nākotnē atsevišķi šajā konceptā pielietotie materiāli nonāks arī "Ford" sērijveida ražošanā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!