Nissan Pulsar
Foto: Publicitātes foto
"Nissan" markas automobili kompaktā hečbeka veidolā pēdējo reizi redzējām "Almera" izpildījumā, kas no ražošanas konveijera tika noņemts 2006. gadā. Kopš tā laika "Nissan" šo segmentu nepārstāvēja. Šobrīd savu spozmi atguvušais japāņu autoražotājs atgriežas ar jaunu piedāvājumu – "Almera" ideoloģisko pēcteci "Pulsar" modeli.

"Nissan Pulsar" pārstāv tā saucamo "golfa" klasi. Kamēr "Volkswagen" modelis no šī segmenta celmlauža nu jau kļuvis bezmaz par "premium" līgas spēlētāju, tādiem kā "Nissan" nekas cits neatliek kā savu modeli pozicionēt savu produktu vienā cenas plauktā ar muskuļus jau uzaudzējušajiem dienvidkorejiešiem, piemēram, "Hyundai i30" un "Kia Cee'd".

"Nissan Almera", kā jau gandrīz visi šīs markas modeļi tolaik, izņemot robusto un pašpietiekamo "Patrol", dizaina ziņā ne ar ko īpašu neizcēlās. Būtībā grūdienu atgriezties šajā kompakto hečbeku segmentā, kur Eiropā valda sīva konkurence, Japānas autoražotāju pamudinājusi kāda cita modeļa triumfs – "Qashqai".

Foto: Publicitātes foto

Kompaktais apvidus automobilis "Nissan Qashqai" savulaik tika radīts kā "apvidus auto izskata hečbeks" – augstāks klīrenss un attiecīgi arī autovadītāja sēdpozīcija, bet vieglā automobiļa funkcionalitāte un ērtā vadība. Tobrīd jaunā segmenta spēkratu tirgus uzņēma ar urravām, tādēļ citi autoražotāji steigšus metās izstrādāt tā konkurentus.

Līdz ar jauno, nu jau otrās paaudzes "Nissan Qashqai", kas tapis, autoražotājam apzinoties, ka ir uz pareizā ceļa, pēc tās pašas sejas tika veidoti arī pārējie markas modeļi. Visupirms jau "X-Trail", kas no kantaina un, nu jau droši retrospektīvā var teikt – īstena apvidnieka –, savā veidolā kļuva par tādu pašu apalīti kā "Qashqai".

Kad "Nissan" paziņoja par gaidāmo jauno hečbeku, tas publicēja attēlu, kur tumsas aizsegā izgaismotas tikai trīs markas jaunāko modeļu priekšdaļas – "Qashqai", "X-Trail" un "Pulsar". Tās visas ir tik līdzīgas, ka uzminēt, kurš tieši no tiem bildē ir "Pulsar", varētu ar tādu pašu precizitāti, kā stacijas tunelī melnīgsnējam faķīram atbildēt, zem kuras no trim necaurspīdīgajām glāzēm tagad ir baltā bumbiņa.

Radiatora dekoratīvais režģis ar V-veida hromēto uzliku un milzīgu "Nissan" emblēmu vidū, kā arī mandeļveida lukturi ir šo visu trīs modeļu kopīgās iezīmes. Tomēr visādi citādi jaunā "Pulsar" dizains nekādi "neizlec" no pārējo ražotāju piedāvājuma šajā segmentā. "Nissan" gan sola divas citas būtiskas iezīmes, kuras patiešām šajā automobilī attaisnojas – plašs salons un modernas tehnoloģijas.

Foto: Publicitātes foto

Arī interjera elementus "Nissan Pulsar" aizguvis no jaunā "Qashqai" – ne tikai vizuālā, bet arī praktiski izjūtamā ziņā. Pateicoties 2,7 metru riteņu garenbāzei, "Pulsar" salons ir netipiski plašs C-segmenta hečbekam. Turklāt aizmugurējo pasažieru kājām vietas šeit būs pat vairāk nekā dažā labā jau vidējās klases automobilī. Tālākās pārbraucienos aizmugurē jutīsieties ērti pat tad, ja priekšējie ir augumā "virs vidējā" un ir atbilstoši noregulējuši savus sēdekļus.

No plašās pasažieru kabīnes nekādi nav cietis bagāžas nodalījums – tā tilpums ir 395 litri (ar nolaistām aizmugurējā sēdekļa atzveltnēm – 1 395 l), kas tikai par 35 litriem atpaliek no "Qashqai" bagāžnieka tilpuma (430 / 1 585 l).

Foto: Publicitātes foto

Tehnoloģiju ziņā "Nissan" visu jaunāko modeļu gadījumā īpaši lepojas īpaši ar divām sistēmām – "NissanConnect" multimediju un navigācijas sistēmu, kā arī "Safety Shield" elektronisko drošības sistēmu. Tādējādi arī ap "Nissan Pulsar" ir video sistēma pa virsbūves perimetru, kas attiecīgu attēlu demonstrē uz 5,8 collu ekrāna, kā arī, braucot atpakaļgaitā, ar signālu brīdina par šķēršļiem vai kustīgiem objektiem, kas ir 180 grādu redzeslokā automobiļa aizmugurē.

Pagaidām "Nissan Pulsar" pieejams vai nu ar 1,2 litru turbopūtes benzīna, vai 1,5 litru dīzeļdzinēju. Šis samērā mazā tilpuma benzīna motors ir jaunums markas piedāvājumā – 115 zirgspēku agregāts debitēja otrās paaudzes "Qashqai" modelī. Lai arī tas veiktspējas ziņā kopumā ir pietiekams šim spēkratam, līdz divtūkstoš apgriezieniem minūtē tas nespēj nodrošināt pienācīgu vilkmi paātrinājumam. Šī iemesla dēļ nereti apdzīšanas manevra uzsākšanā vai pat tā laikā jāpārslēdzas augstākā pārnesumā, nekā iepriekš tika plānots. Citu autoražotāju tāda paša tilpuma turbomotori līdz divtūkstoš apgriezieniem "velk" labāk.

Foto: Publicitātes foto

Tomēr nekā slikta nevar teikt par 110 zirgspēku dīzeļmotoru. Šis 1,5 litru agregāts pazīstams jau no dažādiem "Renaut-Nissan" alianses spēkratiem un vienmēr izcēlies ar labu dinamiku un degvielas ekonomiju. Kā trūkumu varētu atzīmēt, ka tas pieejams tikai ar manuālo pārnesumkārbu, kamēr automātiskā, precīzāk – "Xtronic" variators –, ir pasūtināms tikai komplektācijā ar benzīna motoru.

Gaitā "Nissan Pulsar" ir ļoti komfortabls, lai neteiktu, ka samērā "mīksts" – balstiekārtai jūtams diezgan garš vertikālais gājiens. Kombinācijā ar to, ka arī vadāmība tam ir nepretencioza, būs ļoti piemērots mierīgiem ģimenes izbraukumiem vai dienesta mērķiem.

Foto: Publicitātes foto

Azartiskākas braukšanas mīlētājiem būs jāpaciešas līdz nākamā gada pavasarim, kad "Nissan Pulsar" būs pieejams ar 190 ZS jaudīgo 1,6 litru turbopūtes benzīna motoru, kas pazīstams no "Juke" modeļa. Bet vēl pēc kāda laika neizpaliks arī sportiskā "Nismo" versija, kā prototipu autoražotājs pagājušomēnes parādīja Parīzes autoizstādē.

"Nissan Pulsar" cena Latvijā ir no 14 990 eiro (ieskaitot PVN), bet versijā ar dīzeļmotoru – no 17 590 eiro. Visbagātīgākais komplektācijas līmenis "Tekna" šo spēkratu var sadārdzināt līdz pat 23 tūkstošiem eiro, jo papildus aprīkojumā tad vairs paliek tikai virsbūves metāliskā krāsa par 400 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!