Toyota Mirai
Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Toyota" oficiāli prezentējusi sērijveida automobili "Mirai" (nākotne – tulk. no japāņu val.), kas degvielā izmanto ūdeņradi. Turklāt tirdzniecībā Japānā šis spēkrats nonāks jau šāgada 15. decembrī.

"Toyota Mirai" aprīkots ar 154 zirgspēku jaudīgu elektromotoru (griezes moments – 335 Nm), kas darbojas pēc degvielas šūniņu principa – enerģiju elektromotoram ražo ķīmiskās reakcijas rezultātā starp ūdeņradi un skābekli. Līdz 60 jūdzēm stundā (96 km/h) šis futūristiskais sedans paātrināsies deviņās sekundēs.

Ar pilnām ūdeņraža tvertnēm, kuras šim automobilim ir divas (pavisam 122 litri) un uzpildīt var piecās minūtēs, "Toyota Mirai" spēs nobraukt līdz 480 kilometru distanci.

Par papildus samaksu "Toyota Mirai" modelim būs pieejama "Power take off" (PTO) sistēma, kas vajadzības gadījumā šo automobili ļaus izmantot kā elektrības ģeneratoru. Pēc autoražotāja vārdiem, ar pilnu ūdeņraža tvertni PTO režīmā "Toyota Mirai" spēs nodrošināt vidēju Japānas mājsaimniecību ar elektroenerģiju veselu nedēļu.

Jau šobrīd tamlīdzīgu sistēmu piedāvā "Nissan Leaf" elektromobilim un "Toyota Prius" hibrīdam. Izstrādātāji uzskata, ka šāda tehnoloģija ir noderīga ekstremālās situācijas, kad ir elektrotīkla pārrāvums, piemēram, zemestrīces vai cunami gadījumā.

Tirdzniecībā Vācijā "Toyota Mirai" nonāks 2015. gada septembrī un maksās no 66 tūkstošiem eiro (neieskaitot PVN). Vēlāk, līdz 2017. gadam, Eiropā tas būs pieejams vēl arī Lielbritānijā un Dānijā. Šim reģionam "Toyota" plāno realizēt 50 līdz 100 ūdeņraža spēkratu gadā.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!