Kompānija "Mitsubishi" publicējusi pirmo oficiālo attēlu ar "Lancer Evolution X" modeļa noslēdzošo modifikāciju "Final Concept", kas plašākai sabiedrībai tiks prezentēts janvārī notiekošajā Tokijas autoizstādē. Šis automobilis iegūs 480 zirgspēku jaudīgu divlitru turbomotoru.
Divlitru turbomotors, kas standartā šim modelim attīsta 295 ZS un 406 Nm, tik būtisku veiktspējas pieaugumu "Final Concept" versijā ieguvis, pateicoties samērā būtiskai pārbūvei. Japāņu inženieri šim motoram uzstādījuši ražīgāku "HKS" turbīnu, pārveidojuši ieplūdes un izplūdes sistēmu, kā arī pārprogrammējuši dzinēja elektronisko vadības bloku. Motors būs sajūgts ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu.
Vēl "Mitsubishi Lancer Evolution X Final Concept" no standarta versijas atšķirsies ar regulējamo balstiekārtu un 19 collu "Rays" riteņu diskiem. Pēdējās sērijas "evolūcijas" virsbūve būs melnā krāsā, bet uz bagāžnieka būs uzstādīts jaunas formas antispārns.
"Final Concept" modifikācijas dinamiskie raksturlielumi pagaidām netiek atklāti. Atgādinām, ka 295 ZS jaudīgais "Evolution X" no vietas līdz 100 km/h paātrinās 6,3 sekundēs un maksimāli sasniedz 242 km/h.
Jāatzīmē, ka sportiskajam "Evolution X" vairs nebūšot tiešā pēcteča. Sākotnēji tika pieļauts, ka pēctecis iegūs hibrīda spēka agregātu, tomēr aprīlī kļuva zināms, ka "Mitsubishi" sportiskā sedana vairs nebūšot. Rudenī "Mitsubishi" paziņoja, ka tā vietā viņi izstrādāšot sportisku apvidus automobili ar hibrīda spēka agregātu.