Ford Focus RS
Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Ford" oficiāli prezentējusi "Focus" īpaši sportisko modifikāciju "RS", kas ieguvusi pilnpiedziņas sistēmu un 320 ZS turbomotoru. Plašākai sabiedrībai jaunais "Ford Focus RS" pirmo reizi tiks parādīts martā notiekošajā Ženēvas autoizstādē.

"Ford Focus RS" aprīkots ar 2,3 litru "EcoBoost" saimes benzīna turbomotoru, kas attīsta 320 zirgspēku jaudu, un sešpakāpju manuālo transmisiju, kuras pārnesumu attiecības pielāgotas straujākam paātrinājumam. Automobiļa dinamiskos raksturlielumus autoražotājs pagaidām neatklāj.

Atgādinām, ka iepriekšējais "Ford Focus RS", kas tika komplektēts ar 300 ZS motoru, līdz 100 km/h paātrinās 5,9 sekundēs un maksimāli sasniedz 260 km/h. Pēc provizoriskas informācijas, jaunais modelis, ne tikai jaudīgāka dzinēja, bet arī pilnpiedziņas dēļ, līdz 100 km/h paātrināsies mazāk nekā piecās sekundēs.

Pilnpiedziņas sistēma, kā apgalvo "Ford" inženieri, nodrošināšot labāku vadāmību un spēju ātrāk izbraukt līkumus nekā jebkurš konkurents. Visu riteņu piedziņas elektroniskā vadība visu motora vilkmi var novadīt arī tikai uz priekšējiem riteņiem, bet uz aizmugurējiem – līdz 70 procentu. Uz katru no riteņiem atsevišķi var tikt novadīta līdz pat visa tā brīža vilkme.

Arī pilnpiedziņas režīmā sistēma uz katru no aizmugurējiem riteņiem var novadīt atšķirīgu vilkmes apmēru, piemēram, braucot pagriezienos. Par vilkmes novadīšanu uz katru no riteņiem atbild nevis tradicionālie diferenciāļi bet divi elektroniskās vadības daudzdisku viskosajūgi. "Ford" norāda, ka šāds pilnpiedziņas risinājums ļaušot trasē viegli panākt kontrolētu automobiļa sānslīdi.

Neskaitot jaudīgo motoru un pilnpiedziņu, "Ford Focus RS" no, piemēram, jau tā sportiskās "ST" versijas vēl atšķirsies ar cietākām balstiekārtas atsperēm, papildus šķērsstabilizatoriem, sportiskāku stūres sistēmas regulējumu un amortizatoriem ar diviem darbības režīmiem (trases un koplietošanas ceļu), kurus var pārslēgt ar taustiņu salonā. Vēl šim automobilim ir "Recaro" sēdekļi un multimediju sistēma "Sync2" ar astoņu collu ekrānu.

Pirmo reizi "Ford Focus RS" kļūs par globālā tirgus modeli un būs oficiāli pieejams arī Ķīnā un Ziemeļamerikā. Automobilis tiks montēts "Ford" rūpnīcā Vācijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!