Foto: Publicitātes foto

Šveices kompānija "Rinspeed" uz "BMW i3" elektromobiļa bāzes izstrādājusi prototipu "Budii". Viena no šī spēkrata galvenajām atšķirībām no standarta versijas ir autopilota sistēma, kura izmanto lāzera periskopu uz jumta – tas veido vides trīsdimensiju karti un palīdz automobilim braukt autopilota režīmā.

Periskops, kurā ir ne tikai lāzera sensors, bet arī augstas izšķirtspējas video kamera, virs jumta izbīdāms līdz pat 70 centimetru augstumā. Šie sensori nodrošina ne tikai autopilota sistēmas darbību, bet arī pastāvīgi maina balstiekārtas regulējumu atkarībā no vides. "Rinspeed Budii" pneimatiskā balstiekārta regulējama 100 mm diapazonā.

Interesanti, ka "Rinspeed Budii" aprīkots ar maināmu stūres kolonnu. Atkarībā no priekšējo pasažieru vēlmēm stūrēt var izvēlēties gan viens, gan arī otrs. Savukārt autonomās braukšanas režīmā stūresrats ir savāžams.

Savukārt standarta "BMW i3" aizmugurējā sēdekļa vietā "Budii" prototipā "Rinspeed" iebūvējis vietu diviem elektriskiem divriteņiem un ķiverēm. "Rinspeed Budii" aprīkots ar virkni mūsdienīgu funkciju, piemēram, automātisku stāvvietas apmaksas sistēmu un viedierīču bezvadu uzlādes sistēmu.

"Rinspeed Budii" saglabājis "BMW i3" elektropiedziņas risinājumus, tādējādi attīsta 170 ZS un 250 Nm. No vietas līdz 100 km/h tas paātrinās 7,2 sekundēs un maksimāli sasniedz 150 km/h. Ar pilnu akumulatoru "Rinspeed" prototips spējīgs nobraukt līdz 200 km distanci.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!