Volkswagen Transporter 6
Foto: Publicitātes foto

"Volkswagen Commercial Vehicles" prezentējis veiksmīgās "Transporter" modeļu sērijas sesto paaudzi, kas tiek ražota Hanoverē. Uzlabotais tehniskais aprīkojums nodrošina lielāku drošību, lielāku komfortu un lietošanas ērtumu, kā arī labāku braukšanas dinamiku apvienojumā ar uzlabotu degvielas ekonomiju un zemākām cenām standarta komplektācijai.

Tā ir veiksmīgā modeļa jaunā versija: "Volkswagen Commercial Vehicles" T sērija jau gadu desmitiem Vācijā ir guvusi lielus panākumus. Tās priekštecis 11 gadu laikā tika pārdots aptuveni 2 miljonos eksemplāru visā pasaulē. Sērijveida ražošanas 65 gados ir izlaisti aptuveni 12 miljoni transportlīdzekļu – tas nozīmē 65 gadu pieredzi darbā ar klientiem un mūsdienīgiem transporta risinājumiem.

T sērijas dizains ir klasisks, tādēļ tas ir modernizēts uzmanīgi, taču kļuvis vēl elegantāks un akurātāks. Līnijām, apmalēm un stūriem ir plūstošs dizains, kas stiepjas no priekšpuses uz aizmuguri.

Jaunā dizaina virsbūve izskatās viengabalaina, it kā tā būtu veidota, nesadalot materiālu. Tāpat kā tās priekšteči, jaunā T sērijas paaudze arī tādējādi tiek nekavējoties atpazīta. Ārkārtīgi stabilais pamats, uz kura tiek balstīti visi T sērijas modeļi: komerciālais transportlīdzeklis.

Katru dienu pakļauts smagākajām pārbaudēm un ražots profesionāļiem. Spēcīgs un uzticams. Tomēr vispopulārākais automobilis šajā sērijā ir "Multivan". Ģimenes un sporta entuziasti ļoti novērtē tā pielāgojamību.

T sērijas automobiļos "Euro 6" standarta tirgos tiek laista klajā pilnīgi jauna TDI dzinēju paaudze. Tai ir dots nosaukums "EA288 Nutz". Šis dzinējs ir izstrādāts tieši komerciālo transportlīdzekļu prasībām, tādējādi ilgmūžība un izturība bija galvenā prioritāte.

Šie TDI dzinēji automobiļos ir novietoti šķērsām un sasvērti astoņus grādus uz priekšu. Šo dzinēju tilpums ir 1968 cm3, un tie nodrošina 84 ZS, 102 ZS, 150 ZS un 204 ZS jaudu. Benzīna versija ir līdzīga – četru cilindru dzinējs ar 2 litru tilpumu. Tas nodrošina 150 ZS vai 204 ZS jaudu.

Visi šīs sērijas automobiļi patērē litru mazāk degvielas salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi. Visi "Euro 5" un "Euro 6" dzinēji jau standarta komplektācijā ir aprīkoti ar "Start&Stop" sistēmu. Tādējādi kopējais degvielas patēriņš kopumā var tikt samazināts par 15%.

Jaunā adaptīvā šasijas kontrole jeb dinamiskā kruīza kontrole DCC šīm jaunajām virsbūvēm ir vēl pielāgojamāka. Tā ļauj pielāgot automobili trim braukšanas režīmiem: komfortablajam, parastajam un sportiskajam. Katrā situācijā elektriski regulējamie amortizatori pielāgojas izvēlētajam režīmam, izmantojot iepriekš noteiktu programmu. DCC tādējādi padara izcilo vadāmību vēl labāku.

Krēslu izkārtojuma pielāgojamība padara automobiļa aizmuguri par īstu spēļu laukumu pārveidošanas ziņā. Bagāžnieka atvēršana un aizvēršana ir kļuvusi īpaši vienkārša. Aizmirstiet par pilnīgi manuālu aizvēršanu – pirmais līmenis virs standarta komplektācijas ietver automātisku aizvēršanas sistēmu.

Izmantojot radaru, priekšējās satiksmes uzraudzības sistēma ("Transporter", "Multivan" un "Caravelle" – papildaprīkojumā; "Multivan Business" – standarta komplektācijā) uztver kritisko distanci automobiļa priekšpusē un palīdz samazināt apstāšanās ceļa garumu.

Bīstamu situāciju gadījumā sistēma informē vadītāju gan vizuāli, gan ar skaņas signāla palīdzību, kā arī nelielu bremzēšanu. Ar adaptīvo kruīza kontroli ACC sensors mēra distanci līdz priekšā esošam automobilim, kā arī relatīvo ātrumu. Apvienojumā ar DSG adaptīvā kruīza kontrole var arī samazināt automobiļa braukšanas ātrumu, piemēram, rindās vai sastrēgumu situācijās, līdz pat pilnīgai automobiļa apturēšanai.

Atkarībā no situācijas ACC atkal ieslēdzas pēc iepriekš noteikta laika. Priekšējās satiksmes uzraudzības sistēmā un ACC iekļauta funkcija ir pilsētas bremzēšanas palīgsistēma, kas nodrošina palīdzību, braucot ar ātrumu līdz 30 km/h, un tādējādi būtiski uzlabo drošību, it īpaši intensīvas satiksmes apstākļos.

Ja autovadītājs neredz šķērsli, sistēma automātiski uzsāk bremzēšanu un nodrošina, ka ātrums frontālās sadursmes gadījumā tiek samazināts. Lai samazinātu šāda veida risku, automātiskā pēcsadursmes bremzēšanas palīgsistēma ir iekļauta "Transporter" standarta komplektācijā.

Vēl viena funkcija ir gaismu palīgsistēma, kas automātiski ieslēdz un izslēdz tālās gaismas, ko kontrolē kamera. Autovadītāja uzraudzības sistēma, kas pieejama ar daudzfunkcionālo displeju aprīkoto transportlīdzekļu standarta komplektācijā, uztver jebkādas novirzes no normālas braukšanas un iesaka autovadītājam atpūsties.

Papildaprīkojumā pieejamais elektroniskais balss pastiprinātājs braukšanas laikā palīdz autovadītājam nenovērst acis no ceļa. Autovadītāja balss var tikt automātiski pastiprināta un atskaņota caur radiosistēmas skaļruņiem.

Visiem transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar "4Motion" visu riteņu piedziņas sistēmu, palīgmehānisms braukšanai no kalna ir pieejams papildu komplektācijā. Ar apzinātu bremžu pielietošanu atsevišķiem riteņiem, ko vadītājs nevar izdarīt, vienkārši nospiežot bremžu pedāli, kā arī samazinot dzinēja apgriezienus, tā nodrošina drošu un kontrolētu braukšanu no kalna.

Veicot vilkšanu, elektroniskā piekabes stabilizācijas sistēma izmanto arī elektroniskās trajektorijas stabilizācijas sistēmas elementus un tādējādi nodrošina daudz lielāku drošību braukšanas laikā. Aprīkojums, kas ieteicams īpaši aukstiem un sniegotiem reģioniem, ir jaunais apsildāmais vējstikls, kas nodrošina skaidru redzamību.

Lai braukšanas laikā nodrošinātu drošību, visas ierīces ir aprīkotas ar "Bluetooth" brīvroku sistēmu. 6,33 collu displeja gadījumā "Volkswagen Commercial Vehicles" pirmo reizi izmanto displeju, kas darbojas ar tuvuma sensoriem: tiklīdz autovadītājs vai blakussēdētājs pietuvina roku skārienekrānam, sistēma automātiski pārslēdzas no attēlošanas režīma uz ievades režīmu.

Displejiem ir arī funkcija, kas ļauj lietotājiem izmantot slīdošas kustības, lai ritinātu sarakstus vai pārlūkotu CD iespējas savā mediotēkā, kas var tikt glabāta, piemēram, SD kartē.

Atkarībā no aprīkojuma pieejama arī mobilā tālruņa saskarne "Comfort". Tā nodrošina induktīvu savienojumu ar transportlīdzekļa mobilā tālruņa antenu, papildu USB pieslēgvietu un ergonomisku glabāšanas nodalījumu mobilajam tālrunim.

Pēdējo gadu laikā ir būtiski pieaugusi interneta lietošana mobilajās ierīcēs, piemēram, viedtālruņos un planšetdatoros. Tas palielinājis pieprasījumu pēc tūlītējas informācijas pieejamības jebkurā vietā. Ņemot vērā šo tendenci, "Discover Media" un "Discover Media Plus" navigācijas sistēmas ir aprīkotas ar "Car-Net Guide & Inform" funkciju.

Tonēti logi, LED priekšējie un aizmugurējie lukturi, miglas lukturi ar līkumu gaismām, kā arī, piemēram, hroma pakete, ir iekļauti standarta komplektācijā. Papildaprīkojumā pieejami kopumā četri divtoņu krāsojumi ar saskaņotiem elementiem uz priekšējā paneļa, kā arī 18 collu retro stila vieglmetāla diski ar diviem dažādiem krāsu rakstiem.

Īpašā versija ir ārkārtīgi vispusīgi aprīkota ar elektroniskām palīgsistēmām. "ParkPilot" parkošanās sensori priekšā un aizmugurē, sānu palīgsistēma ar elektriski pielokāmiem spoguļiem, kruīza kontrole un adaptīvā kruīza kontrole ACC ir standartaprīkojums. T

urklāt standarta komplektācijā ir iekļauts arī "Composition Media" radio atskaņotājs. Automobiļa salonā alkantaras sēdekļi divās dažādās krāsās, kontrastējošas šuves uz daudzfunkcionālās stūres un pārnesumkārbas sviras ar ādas apdari, kā arī auduma paklājiņi ar kontrastējošām malām ir īsta bauda acīm. Tajā pašā laikā apsildāmie sēdekļi un "Climatronic" sistēma nodrošina komfortablu salona temperatūras.

Klienti jaunos sestās paaudzes T sērijas transportlīdzekļus varēs pasūtīt jau tuvākajās pāris dienās. Cenas būs līdzvērtīgas vai zemākas nekā iepriekšējiem modeļiem. Dažiem modeļiem cenas būs pat ievērojami zemākas nekā to iepriekšējām versijām.

Piemēram, "Transporter" cenas sākas no 23 035 eiro (plus PVN), taču "Multivan" cena ir, sākot no 29 952 eiro par "Multivan Conceptline". Iepriekšējais standarta modelis ir aizstāts ar uzlaboto "Trendline" modeli par 34 301 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!