GAZ-69 V8
Foto: Publicitātes attēli

Krievijas kompānija "Truck Garage" nolēmusi atjaunot padomju apvidus automobiļa GAZ-69 ražošanu. Pirmais tamlīdzīgais atjaunotā modeļa spēkrats ražošanā nonāks 2016. gada pavasarī.

No oriģinālā GAZ-69 plānots saglabāt tikai virsbūvi un rāmi. Modernizētajai versijai būs principiāli jauns interjers, regulējamie amortizatori, jauni dzinēji un "Chrysler 545RFE" transmisija, kas aizgūta, piemēram, no "Jeep Commander" un "Dodge Durango". Dzinēji padomju reinkarnētajam spēkratam būs amerikāņu – "Chrysler" HEMI saimes V8 ar 5,7 vai 6,4 litru tilpumu.

"Truck Garage" plāno klientu izvēlei piedāvāt trīs GAZ-69 versijas – ar metāla jumtu, ar nolaižamu auduma jumtu un pikapa modifikāciju. Automobilis tiks ražots Sanktpēterburgā.

Pavisam plānots izgatavot tikai 12 vienības tamlīdzīgu spēkratu, no kuriem katrs maksās aptuveni četrus miljonus rubļu (52 475 eiro).

Atgādinām, ka oriģināli GAZ-69 tika ražots no 1953. līdz 1972. gadam, pavisam izgatavojot 634 tūkstoš vienību. Tas sākotnēji tika komplektēts ar 55 zirgspēku jaudīgu 2,1 litra četrcilindru benzīna motoru, kas ļāva paātrināties līdz 90 km/h. Ar vēlāk pieejamo 2,4 litru motoru GAZ-69 spēja sasniegt jau 100 km/h. Šo apvidnieku izmantoja Padomju Savienības armija līdz to aizstāja UAZ-469 jeb "bobiks".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!