Kompānija "Volkswagen" (VW) pašlaik noteikošajā starptautiskajā elektronikas izstādē CES Lasvegasā prezentējusi elektriskā mikroautobusa "Budd-e" konceptu, kas tiek pozicionēts kā 21. gadsimta "Microbus" ideoloģiskais pēctecis. Oriģinālais "Microbus" tika ražots pagājušā gadsimta 60. gados.
"VW Budd-e" pamatā izmantota modulārā platforma MEB, kas izstrādāta speciāli šī koncerna elektromobiļiem un no elektroligzdas uzlādējamiem hibrīdiem. "Microbus" pēcteča prototipa kopgarums ir 4,6 metri, bet tā riteņu garenbāze ir 3,15 metri. Tādējādi šis spēkrats markas piedāvājumā aizpildītu nišu starp "Touran" un "Multivan" modeļiem.
Elektriskā mikroautobusa prototipam ir diožu priekšējie lukturi, 21 collas riteņi un saules bateriju paneļi uz jumta. Interjerā tradicionālo priekšējo paneli aizstāj trīs skārienjutīgie ekrāni, dažādas funkcijas var aktivizēt arī tikai ar žestiem gaisā.
Vēl "VW Budd-e" ir aprīkots arī ar mūsdienīgu balss atpazīšanas un vadības sistēmu. Izsaukt virtuālo asistentu var ar frāzi "Hello Budd-e!". Datoram ar balss komandu var likt, piemēram, pagriezt klimata kontroli siltākai vai aukstākai temperatūrai. Tāpat sistēma spēj atpazīt katra cilvēka balsi atsevišķi, tādēļ temperatūra tiks palielināta vai pazemināta tajā klimata kontroles zonā, no kuras nākusi balss komanda.
"VW Budd-e" aprīkots ar 101 kWh litija jonu akumulatoru komplektu un diviem elektromotoriem, no kuriem uz priekšējās riteņu ass esošais attīsta 135 ZS, bet uz aizmugurējās – 170 ZS. No vietas līdz 60 jūdzēm stundā (96 km/h) elektriskais mikroautobuss paātrinās 6,9 sekundēs un maksimāli sasniedz 180 km/h. Bez atkārtotas uzlādes tas spējīgs nobraukt līdz 533 km distanci. Savukārt akumulatoru uzlādēšanai no tukša līdz 80% būs nepieciešamas vien 30 minūtes.
Vēl šim prototipam ir dažādas autonomās braukšanas funkcijas, tostarp jaunā pilnīgi automātiskā stāvvietā novietošanas sistēma, kas sērijveidā debitēs nākamās paaudzes "Touareg" apvidus automobilī 2017. gadā.