Opel GT
Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Opel" izstrādājusi konceptuālu aizmugurējo riteņu piedziņas kupeju "GT", kas plašākai sabiedrībai pirmo reizi tiks parādīts martā notiekošajā Ženēvas autoizstādē. Prototips izgatavots par godu tāda paša nosaukuma 60. gadu modelim un demonstrē, kā nākotnē izskatīsies "Opel" sportiskie automobiļi.

"Opel GT" prototipa svars nepārsniedz tonnu un tas ir aprīkots ar viena litru trīscilindru benzīna dzinēju, kas sērijveidā tiek uzstādīts "Adam", "Corsa" un "Astra" modelī. Tomēr "Opel GT" gadījumā motors ir nedaudz pārveidots un attīsta 145 zirgspēku jaudu un 205 ņūtonmetru griezes momentu.

Dzinējs sajūgts ar sešpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu. Rezultātā 145 ZS jaudīgais "Opel GT" no vietas līdz 100 km/h paātrinās nepilnās astoņās sekundēs un maksimāli sasniedz 215 km/h.

Virkne jaunā konceptuālā automobiļa dizaina risinājumu aizgūti vēl no 60. gadu vidus "Opel Experimental GT" un "Vauxhall XVR" prototipiem. Šie 50 gadus senie koncepti savulaik būtiski ietekmēja "Opel" sērijveida automobiļu dizaina attīstību.

Interesanti, ka "Opel GT" priekšējās riepas ir sarkanā krāsā un tā esot atsauce uz "Opel Motoclub 500" motociklu, kas tika ražots no 1928. līdz 1930. gadam. Kopumā "Opel GT" ir turpinājums markas dizaina attīstības virziena demonstrācijai, kas iepriekš, 2013. gadā, tika demonstrēts ar "Monza" prototipu.

"Opel" pagaidām neplāno tamlīdzīgu sportisko automobili ieviest arī sērijveida ražošanā. Tomēr autoražotājs norāda, ka analizēs potenciālo klientu reakciju uz šo prototipu, lai, iespējams, tuvākajā nākotnē viņiem piedāvātu ko līdzīgu arī iegādāties.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!