Nissan Leaf 30kWh - 12
Foto: DELFI

Nica. Alpi. Montekarlo rallija ātrumposms Col de Turini kalnu pārejā. Kāds auto būtu piemērots šim skaistajam pārbraucienam – pilnpiedziņas kupeja? Klasisks rodsters? Šoreiz gan pavisam savādāk – kompaktklases elektromobilis.

"Nissan Leaf" tirgū pieejams jau piecus gadus un daudzviet pasaulē auto ir guvis lielu popularitāti, un dižpārdokļu klāstā tas bieži konkurē ar "Tesla". Kāpēc "Nissan" izvēlējās šo auto prezentēt vēlreiz, turklāt elektromobilim šķietami tik nepiemērotā vidē kā Alpu serpentīni? Jo ražotājs ir uzklausījis elektromobiļu skeptiķu viedokli par to salīdzinoši mazo iespējamo nobraukumu ar vienu "bāku" (akumulatora uzlādi) un tāpēc tika izstrādāta modeļa versija ar lielākas ietilpības akumulatoru.

"Leaf" 30 kWh, kā jau noprotams no nosaukuma, aprīkots ar 30 kilovatstundu akumulatoru, kas ir par 26% vairāk nekā pamatmodelim. Ja ar "Leaf" 24 kWh var nobraukt līdz 199 kilometriem, tad jaunais modelis ļaus aizbraukt jau krietni tālāk – līdz pat 250 km. Protams, kā jau elektromobilim, šie teorētiskie nobraukumi ir ļoti atkarīgi no braukšanas apstākļiem un veida. Strauji uzsākot un bremzējot, neplānojot optimālu inerci un maksimālu jaudas reģenerāciju bremzējot, potenciālais nobraukums būtiski samazināsies. Tāpat tas nokritīs par apmēram 30 km, ieslēdzot klimata kontroli sildīšanai vai atvēsināšanai. Ar to pirmo neizbēgami jārēķinās mūsu klimatiskajos apstākļos, kur bez salona apsildes būtu ļoti grūti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!