Kompānija "Volvo" prezentējusi konceptuālos automobiļus "40.1" un "40.2", kas demonstrē gaidāmo kompakto apvidus automobili "XC40" un jaunās paaudzes "V40" modeli.
Abi prototipi izgatavoti uz modulārās platformas CMA (Compact Modular Architecture), ko zviedri radījuši sadarbībā ar Ķīnas autoražotāju "Geely". Šo šasiju izmantos jaunās paaudzes 40. sērijas modeļu pamatā, kuru saimē būs ne tikai apvidus automobilis un sedans, bet arī hečbeks un universālis.
Konceptuālajam apvidus automobilim ir hibrīda spēka agregāts, kas apvieno 1,5 litru trīscilindru turbopūtes dzinēju uz priekšējās riteņu ass un elektromotoru. Transmisija – septiņpakāpju sekvenciālā ar diviem sajūgiem. Hibrīda agregāta kopējā jauda sasniedz 300 zirgspēku.
Savukārt "V40" prototips ir simtprocentīgi elektrisks. Bez atkārtotas akumulatoru uzlādes tas spējīgs nobraukt līdz 350 kilometru distanci.
Pēc provizoriskas informācijas, sērijveida versijā apvidnieks "Volvo XC40" gaidāms 2017. gadā, bet pārējie 40. sērijas modeļi – drīz pēc tam. Šos modeļus ražos rūpnīcā Beļģijā. Tāpat "Volvo" izskata iespēju šos modeļus ražot arī Ķīnā.
Bāzes versijā apvidnieks tiks komplektēts ar 1,5 litru trīscilindru benzīna turbomotoru, kas attīsta 200 zirgspēku jaudu. Tāpat būs pieejams arī četrcilindru dīzeļdzinējs, kā arī hibrīda un elektriskās versijas