Foto: Publicitātes foto

Līdz ar jaunāko modernizāciju tagad visa "Porsche 911" saime ir "turbo". Nē, tas nenozīmē, ka modeli pārstāv vairs tikai tā jaudīgākā modifikācija "Turbo" vai "Turbo S". Vienkārši arī standarta versijas, kuras līdz šim bija ar atmosfērisko motoru, tagad ir ar turbopūti – tas nodrošina ne tikai vairāk jaudas, bet arī labāku degvielas ekonomiju.

Jaunie "Porsche 911" sešcilindru boksermotori, kas šim sportiskajam automobilim ir pieejami no šāgada "Carrera" un "Carrera S" versijā, ir ar degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu un divām turbīnām. Savukārt motora darba tilpums ir pat samazināts – līdz trim litriem.

Kombinācijā ar dažādām jaunām vizuālajām atšķirībām un papildu aprīkojuma iespējām, tostarp viscaur jauno multimediju sistēmu ar septiņu collu ekrānu un "Apple CarPlay" atbalstu, modernizētais "Porsche 911" (ko pats autoražotājs dēvē par "Gen 2" jeb otrās paaudzes "991") sniedz vēl vairāk jaudas, vilkmes un saķeres, kas pieejama kupejas vai kabrioleta virsbūvē.

Pāreja uz turbopūti visiem dzinējiem "Porsche 911" modelim ir tikpat zīmīga un arī pretrunīgi vērtēta, kā savulaik pāreja no motora gaisa dzesēšanas uz ūdens dzesi. Tomēr šīs pārmaiņas ir nepieciešamas, lai automobilis atbilstu mūsdienu standartiem un pircējs spētu saņemt to braukšanas baudu, kas pārspēj konkurentus, kuri arī attīstībā nestāv uz vietas.

Inženieriem, izstrādājot jauno turbopūtes bokserdzinēju, izdevies saglabāt to raksturīgo "Porsche" sportisko skanējumu, ko sniedza nu jau priekšteči – 3,4 un 3,8 litru atmosfēriskie motori. Neskatoties uz dzinēja darba tilpuma samazinājumu uz trim litriem, tas turbopūtes agregātu jomā joprojām ir daudz un sniedz līdzvērtīgas sajūtas vilkmē, kā aptuveni četru litru atmosfēriskais.

Bāzes versijā – "Carrera" – jaunais dzinējs attīsta 370 ZS (450 Nm), bet "Carrera S" modifikācijā: 420 ZS un 500 Nm. Tādējādi abās versijās salīdzinājumā ar atmosfērisko veiktspēja palielināta par 20 ZS un 60 Nm. Dzinēji sajūdzami vai nu ar septiņpakāpju manuālo vai tāda paša pārnesumu skaita sekvenciālo PDK pārnesumkārbu.

No vietas līdz 100 km/h bāzes modelis ar papildus aprīkojumā pieejamo "Sport Chrono" pakotni paātrinās 4,2 sekundēs – par 0,2 s ātrāk nekā priekštecis. Savukārt "S" modifikācija – 3,9 sekundēs (arī par 0,2 s ātrāk nekā versija, kuru tā aizstāj). Maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 308 km/h.

Neskatoties uz veiktspējas pieaugumu, degvielas ekonomija ir tikai uzlabojusies. Pēc ražotāja apgalvojuma, modernizētais spēkrats vidēji patērēs 7,7 litrus benzīna uz 100 km, kas ir par 12% labāks rezultāts nekā iepriekš. Lai arī degvielas ekonomija nav būtiskākais raksturlielums "Porsche" pircējiem, tā pirmšķirīgums tikai liecina par to, kāda jaudas rezerve tajā mīt un cik labi tas ir sabalansēts braukšanai arī ikdienā.

Lai arī turbomotori modernizētajam "Porsche 911 Carrera" ir būtiskākais jauninājums, līdz ar "feisliftu" tam ir veikti arī citi uzlabojumi – uzstādīts jauna dizaina stūresrats, uzlaboti amortizatori un PASM šasija turpmāk būs jau standarta aprīkojumā. Vizuāli automobilis no līdz šim pazītā 991. indeksa modeļa atšķiras ar modernizēta dizaina priekšējiem un aizmugurējiem lukturiem, buferiem un riteņu diskiem.

Ir arī izmaiņas, ko pamanīs un novērtēs rūdītākie "Porsche" cienītāji – piemēram, PDK transmisijas vadības svira pārnesumu pārslēgšanai "uz augšu" vai "uz leju" ir tāpat kā "GT3" modifikācijai, bet neitrālo aktivizēt, pavelkot uz sevi abus vadības taustiņus aiz stūresrata.

Tomēr būtiskākais "Porsche 911" trumpis, kas šo modeli no paaudzes paaudzē spējis noturēt slavas zenītā, ir vācu inženieru izstrādātā un pastāvīgi attīstītā šasija, kas ir ļoti labi sabalansēta vienlīdz baudāmai braukšanai gan ikdienā, gan pa trasi.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!