Škoda Octavia RS
Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Škoda" modernizējusi "Octavia" sportisko modifikāciju "RS" gan liftbeka, gan universāļa modifikācijā. Automobilis ieguvis ne tikai nelielas izmaiņas eksterjera dizainā, bet tā benzīna turbomotora jauda ir palielināta līdz 230 zirgspēkiem, kamēr dīzeļdzinēja versijas jauda ir saglabāta 184 ZS apmērā.

Eksterjera dizainā "Škoda Octavia RS" izmaiņas ir tādas pašas kā standarta modelim atjauninātajā versijā. Būtiskākās izmaiņas skārušas virsbūves priekšdaļu, kur uzstādīti diožu lukturi, citāds radiatora dekoratīvais režģis un jaunas formas gaisa tvērēji priekšējā buferī.

Standartā "Škoda Octavia RS" tiks komplektēta ar 17 collu riteņu diskiem, bet par papildu samaksu pieejami arī 18 vai 19 collu riteņi. Vēl par papildu samaksu klients var izvēlēties sēdekļus ar alkantaras apdari, multimediju sistēmu ar 9,2 collu ekrānu un "Columbus" navigācijas sistēmu, kā arī mobilā interneta piekļuves punktu.

Benzīna dzinēja versijā "Škoda Octavia RS" kļuvusi jaudīgāka par deviņiem zirgspēkiem, kamēr griezes moments palicis līdzšinējā apmērā – 350 ņūtonmetru, kas šādā apmērā pieejami dzinēja apgriezienu diapazonā no 1500 līdz 4600 apgr./min.

Transmisija – sešpakāpju manuālā vai tāda paša pārnesumu skaita sekvenciālā DSG. Liftbeka modifikācijā līdz 100 km/h sportiskā "Octavia" modifikācija paātrinās 6,7 sekundēs, kas ir par 0,1 sekundi ātrāk nekā pirms modernizācijas. Maksimālais braukšanas ātrums elektriski ierobežots pie 250 km/h atzīmes. Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš ir 6,5 litri benzīna uz 100 km.

Savukārt "Škoda Octavia RS" ar dīzeļdzinēju, tāpat kā līdz šim, būs pieejama kā priekšējo, tā arī visu riteņu piedziņas versijā. Pirmajā gadījumā 184 ZS jaudīgais divlitru dīzeļdzinējs tiek sajūgts ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet otrajā – tikai ar sekvenciālo DSG.

Neskatoties uz to, ka dīzeļdzinēja veiktspēja palikusi līdzšinējā, patiesībā modernizētais "Škoda Octavia RS" ar to ir kļuvis ātrāks – liftbeks līdz 100 km/h paātrināsies 7,9 sekundēs (par 0,2 s ātrāk nekā pirms modernizācijas) un maksimāli sasniegs 232 km/h. Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš – 4,5 litri dīzeļa uz 100 km.

Modernizācijas ietvaros "Škoda Octavia RS" riteņu šķērsbāze ir palielināta par 30 milimetriem, bet aizmugurējā balstiekārta ir pazemināta vēl par 15 milimetriem.

Pavisam "Škoda Octavia RS" pastāvēšanas vēsturē ir pārdoti 200 tūkstoši šīs modifikācijas spēkratu, no kuriem 100 tūkstoši ir modeļa trešās paaudzes, kas tirdzniecībā nonāca 2013. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!