BMW HP4 Race
Foto: Publicitātes foto

Kompānija "BMW Motorrad" izstrādājusi sacīkšu motociklu "HP4 Race", kas tiks izgatavots 750 vienību ierobežotā sērijā.

Dzinēja, elektronikas un piekares elementu ziņā jaunais "BMW HP4 Race" ir vienā kategorijā ar aktuālajiem "Superbike" klases rūpnīcu sacīkšu motocikliem, piekares jomā ar īpašu šasiju tos pat pārspējot. Ar uzpildītu degvielas tvertni un gatavs braukšanai motocikls sver 171 kilogramu un ir vieglāks nekā tehnika, ko "Superbike" pasaules čempionātā izmanto rūpnīcu komandas, un tikai nedaudz smagāks nekā "MotoGP" rūpnīcu sagatavotie sacīkšu motocikli.

Ar "HP4 Race" modeli "BMW Motorrad" ir kļuvis par pasaulē pirmo motociklu ražotāju, kas piedāvā pilnībā no oglekļa šķiedras izgatavotu pamatrāmi. Tas sver tikai 7,8 kg, tiek izgatavots industriāli mazās sērijā, tādā veidā uz nākotni orientētu tehnoloģiju padarot pieejamu ikvienam, kurš to vēlas izmantot.

Arī priekšējais un aizmugurējais riteņu disks ir izgatavots no augsto tehnoloģiju materiāla, ļaujot svaru salīdzinājumā ar viegliem kaltiem alumīnija diskiem samazināt par apmēram 30%, vienlaikus saglabājot konstrukcijas stingrību.

Jaunais "BMW HP4 Race" atbilst arī augstākajām prasībām sacīkšu tehnoloģiju jomā, kad runa ir par piekares elementiem un bremzēm. Gan apvērsto priekšējo dakšu "FGR 300", gan aizmugurējās piekares statni piegādājusi zviedru kompānija "Öhlins", un daļas ir identiskas tām, ko izmanto "Superbike" pasaules čempionātā un "MotoGP". Arī vieglais aizmugurējās piekares balsts, kas izgatavots no frēzēta alumīnija un alumīnija loksnēm, tiek izmantots "Superbike" pasaules kausā.

Ar "Brembo GP4 PR" monobloka bremžu skavām arī jaunā "BMW HP4 Race" bremžu sistēma ir tāda, ko citkārt varētu sastapt tikai "Superbike" pasaules kausā. Titāna sakausējuma bremžu virzuļi ar speciālu pārklājumu un viengabala bremžu skavas ar ķīmiski niķelētu virsmu piedāvā pašlaik labāko pieejamo materiālu kombināciju. Apvienojumā ar 6,75 mm bieziem 320 mm T-tipa tērauda bremžu diskiem sistēma nodrošina priekšzīmīgu bremžu veiktspēju.

Jaunajam HP4 RACE ir tīrasiņu sacīkšu dzinējs, kas līdzīgs specifikācijai 6.2 un 7.2 "Endurance" un "Superbike" pasaules čempionātā. Maksimālā jauda ir 215 ZS pie 13 900 apgr./min, savukārt maksimālais griezes moments – 120 Nm pie 10 000 apgr./min. Dzinēja maksimālie apgriezieni, salīdzinot ar "BMW S 1000 RR", ir palielināti no 14 200 līdz 14 500. Lai sasniegtu labāko iespējamo veiktspēju, sešu pārnesumu kārbai ir satuvināti pārnesumi un izmaināms gala pārnesums (piegādes komplektā ir iekļauti dažādi zobrati).

Jaunais BMW HP4 RACE ir apgādāts ar plašu elektroniskās kontroles un palīgsistēmu klāstu, kā arī ar elektrisko sistēmu, kas optimizēta sacīkšu vajadzībām. Pateicoties 2D instrumentu panelim, motocikla vadītājam pieejams milzīgs datu izvērsums, turklāt datus iespējams saglabāt.

Plašas iestatīšanas iespējas atbilstoši dažādas konfigurācijas tresēm un atšķirīgam segumam nodrošina dinamiskā saķeres kontrole DTC, ko regulē ar aizdedzi, dzinēja bremzēšanas sistēma EBR un priekšējā riteņa pacelšanās kontrole. Katru no šīm sistēmām ir iespējams programmēt noteiktai darbībai katrā no pārnesumiem atbilstoši motocikla vadītāja vajadzībām, tādā veidā dodot iespēju optimāli izmantot milzīgo veiktspējas potenciālu, ko piedāvā jaunais "BMW HP4 Race". Citi elektroniskie risinājumi ir garāžu celiņa ātruma ierobežotājs un startēšanas kontrole perfektiem sacīkšu startiem.

"BMW HP4 Race" oglekļa šķiedras virsbūves detaļas, gaisa ieplūdes pārsegs un sēdekļa "kupris" lepni nes slavenās "BMW HP Motorsport" krāsas. Savukārt ar rokām pulētā un lakotā degvielas tvertne uzsver augstas kvalitātes sacīkšu motocikla īpašo izskatu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!