Kompānija "Volvo" prezentējusi savu vismazāko apvidus automobili "XC40", kas markas piedāvājumā tiks pozicionēts pakāpienu zem "XC60" un tirgū konkurēs ar "BMW X1" un "Audi Q3".
"Volvo XC40" ir pirmais šīs zviedru markas modelis, kas izstrādāts uz modulārās platformas CMA, ko autoražotājs radījis sadarbībā ar savu saimnieku, Ķīnas autoražotāju "Geely". Šī platforma tiks izmantota arī citu 40. sērijas kompakto "Volvo" modeļu pamatā, tostarp versijās tikai ar elektromotoru.
Sākotnēji "Volvo XC40" būs pieejams ar kādu no "Drive-E" saimes četrcilindru dzinējiem – dīzeļa "D4" un benzīna "T5". Pirmajam ir 190 zirgspēku, bet otrajam – 254 ZS. Otrās paaudzes "XC60" modelim šāds benzīna dzinējs tiek piedāvāts versijā tikai ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu, bet dīzeļa – ar automātisko vai sešpakāpju manuālo.
Vēlāk "Volvo XC40" būs pieejams arī ar hibrīda spēka agregātu, simtprocentīgu elektrisko piedziņu, kā arī jauno trīscilindru dzinēju, kā raksturlielumus zviedru autoražotājs pagaidām neatklāj.
"Volvo XC40" būs pieejams kā priekšējo, tā arī visu riteņu piedziņas versijā. Automobilim būs plašas aprīkojuma iespējas, kā arī elektroniskie asistenti un drošības sistēmas no 60. un 90. sērijas "Volvo" modeļiem.
Ražošanā "Volvo XC40" nonāks novembrī Beļģijas rūpnīcā.