Amerikāņu kompānija "Tesla Motors" prezentējusi jaunās, jau otrās paaudzes "Roadster" modeli. Autoražotājs sola, ka sportiskais elektromobilis būšot visātrākais sērijveida automobilis pasaulē.
Jaunais "Tesla Roadster" ir aprīkots ar trim elektromotoriem: divi no tiem griež aizmugurējos riteņus, bet viens – priekšējos. Pagaidām "Tesla" atklājusi, ka šo elektromotoru kopējais griezes moments būs desmit tūkstoš ņūtonmetru, bet akumulators būs 250 kilovatstundu.
Rezultātā "Tesla Roadster" no vietas līdz 60 jūdzēm stundā (96 km/h) paātrināsies nieka 1,9 sekundēs, bet līdz 160 km/h – 4,2 sekundēs. Dragreisa klasisko ceturtdaļjūdzes distanci šis elektromobilis paveikšot 8,8 sekundēs. Elektriskā automobiļa maksimālais braukšanas ātrums sasniegšot 400 km/h.
Tomēr šie jau tā iespaidīgie raksturlielumi ir tikai "Tesla Roadster" bāzes modelim. Autoražotāja vadītājs Īlons Masks sola, ka tam vēlāk tiks piedāvāta arī vēl dinamiskāka modifikācija. Tāpat viņš atklājis, ka elektromobiļa izstrādē izmantotas "SpaceX" tehnoloģijas, kas "pavērs revolucionāras iespējas".
"Tesla" apgalvo, ka bez atkārtotas akumulatoru uzlādes "Roadster" pa koplietošanas ceļiem spēs nobraukt līdz pat 620 jūdžu (998 km) distanci.
Ražošanā jaunais "Tesla Roadster" nonāks tikai 2020. gadā. Elektromobiļa cena būs no 200 tūkstošiem ASV dolāru (170 tūkstoši eiro). Lai iestātos rindā pēc šī auto, interesentam jāiemaksā 50 tūkstoš dolāru (nepilni 43 tūkstoši eiro) depozīts.
Tāpat "Tesla Roadster" būs pieejams īpašā "Founders Series" modifikācijā, kā pircējiem šobrīd jāiemaksā pilni 250 tūkstoši dolāru (213 tūkstoši eiro). Pavisam būs pieejamas tikai 1000 vienības šīs versijas spēkratu. Internetā ļaudis jau smej, ka "Tesla" atradusi oriģinālu veidu, kā uz trim gadiem paņemt bezprocentu aizņēmumu 250 miljonu dolāru apmērā.