Tesla Semi
Foto: Publicitātes foto

Amerikāņu kompānija "Tesla Motors" prezentējusi elektrisko kravas vilcēju "Semi", kam virsbūves aerodinamiskās pretestības koeficients ir labāks nekā "Bugatti Chiron" superauto – 0,36 pret 0,38. "Tesla Semi" līdz 96 km/h paātrinās piecās sekundēs un bez atkārtotas akumulatoru uzlādes spēj nobraukt līdz pat 805 kilometru distanci.

"Tesla" kravas vilcējs ir aprīkots ar četriem elektromotoriem – ražotājs pagaidām neatklāj to jaudu un griezes momentu. "Tesla Semi" ar 36 tonnu piekabi no vietas līdz 60 jūdzēm stundā (96 km/h) paātrināsies 20 sekundēs. Turklāt piecu grādu kāpumā vilcējs ar šādu kravu spēj braukt konstantā ātrumā līdz pat 105 km/h, kamēr dīzeļa vilcēji šo pašu disciplīnu spēj veikt ar ātrumu līdz 72 km/h.

"Tesla Semi" kravas vilcēja akumulatoru lādēšanai tiks izmantotas speciāla ātrās uzlādes iekārta. Tās plānots uzstādīt kravas automobiļu stāvvietās galveno ASV lielceļu malā. 30 minūšu uzlāde šādā stacijā būs pietiekama, lai ar "Tesla Semi" nobrauktu līdz 640 km distanci.

"Tesla" kravas vilcējam būs pieejama arī bezpilota sistēma, tāpat vairāki "Tesla Semi" būs spējīgi autonomi braukt vienotā kolonnā vai arī vienkārši patstāvīgi sekot līdzi priekšā braucošajam transportlīdzeklim.

"Tesla Semi" vadītāja sēdvieta atrodas kravas vilcēja kabīnes centrā. Autovadītājam ir divi lieli skārienjutīgie ekrāni – pa kreisi un pa labi no stūresrata –, kuros būs redzama būtiskākā mērinstrumentu informācija, navigācijas sistēmas karte un attēls no videokamerām pa "Tesla Semi" virsbūves perimetru.

Ražošanā "Tesla Semi" nonāks 2019. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!