"Subaru" pašlaik notiekošajā Losandželosas autoizstādē prezentējis savā vēsturē vislielāko apvidus automobili "Ascent". Automobilis būs pieejams septiņu un pat astoņu sēdvietu versijā un vismaz sākotnēji būs pieejams Ziemeļamerikas tirgū.
Piecus metrus garais "Subaru Ascent" pēc saviem gabarītiem ir līdzīgs "Toyota Highlander", "Mazda CX-9" un "Honda Pilot", bet tā klīrenss ir 22 centimetri.
"Subaru Ascent" ir pirmais šīs markas automobilis, kas aprīkots ar "Subaru" jauno 2,4 litru četrcilindru opozītmotoru. Dzinējs attīsta 260 zirgspēku jaudu un 376 ņūtonmetru grieze moments. Spēka agregāts sajūgts ar variatora transmisiju, kurai ir astoņi virtuāli pārnesumi.
Kā jau "Subaru" pieklājas, arī "Ascent" modelim ir simetriskā pilnpiedziņas sistēma ar "X-Mode" elektronisko vadības sistēmu. Tāpat šim masīvajam apvidniekam ir "Active Torque Vectoring" sistēma, kura pirmo reizi parādījās sportiskajā "WRX STI". Šī sistēma, braucot pagriezienos, piebremzē kādu no riteņiem, lai atvieglotu un uzlabotu braukšanas trajektoriju līkumā.
Standarta versijā "Subaru Ascent" ir astoņvietīgs, bet septiņvietīgā modifikācija ir dārgāka, jo tajā otrās sēdekļu rindas "dīvāns" tiek aizstāts ar diviem atsevišķiem sēdekļiem, paaugstinot pasažieru komforta līmeni. Lai atvieglinātu piekļuvi otrajā un trešajā sēdekļu rindā, automobiļa aizmugurējās durvis atveramas līdz pat 75 grādu leņķī.
"Subaru Ascent" tiks ražots šī Japānas autoražotāja rūpnīcā Indianas štatā, ASV. Tirdzniecībā Ziemeļamerikā "Subaru" vislielākais apvidnieks nonāks nākamā gada vasarā. Vai un kad tas būs pieejams arī citos pasaules tirgos, pagaidām netiek ziņots.