'Scania' pilsētvides transports
Foto: Publicitātes foto

Kravas automašīnu rūpnīca "Scania" Eiropā un arī Latvijā prezentējusi atkritumvedējus, pilsētas un reģionālās piegādes, lidostas apkalpes un glābšanas dienestu transportu, tādējādi oficiāli noslēdzot pilnīgu pāreju uz jaunās paaudzes kravas automašīnām visos transporta segmentos.

Līdz ar šo prezentāciju klientiem pieejamas dažādu modifikāciju kabīnes, kā arī kopumā 15 dažādi "Euro 6" prasībām atbilstoši motori ar jaudu no 280 līdz 730 zirgspēkiem.

Līdzās inovācijām komforta, drošības, dizaina un degvielas ekonomijas risinājumos, ko jau piedāvā jaunās paaudzes "Scania", pilsētvides transports pieejams ar dažādu alternatīvo degvielu motoriem, kas nodrošina zemāku izmešu līmeni un degvielas patēriņa samazinājumu, kā arī ir kļuvis klusāks un drošāks blīvā satiksmē.

Aprēķināts, ka tuvākās desmitgades laikā jau 60% no pasaules iedzīvotājiem dzīvos pilsētās, tādēļ, izstrādājot jauno kravas automašīnu paaudzi, īpaši domāts par transporta ietekmi uz vidi, saglabājot tā veiktspēju augstākajā līmenī.

Šobrīd "Scania" jaunās paaudzes kravas automašīnām ir pieejami 15 dažādi "Euro 6" motori ar jaudu no 280 līdz 730 zirgspēkiem (deviņi, 13 un 16 litri). Jaunākais pienesums motoru saimei ir septiņu litru motors, kas gan izmēra, gan svara ziņā ir mazākais no "Scania" motoru klāsta, tomēr aizvien gana jaudīgs (220 līdz 280 zirgspēki) un līdz pat 10% ekonomiskāks un piemērots piegādes un atkritumu savākšanas transportam.

Paplašināts arī alternatīvo degvielu motoru klāsts, prezentējot 13 litru motoru, kas darbināms ar sašķidrināto gāzi (LNG) vai saspiesto gāzi (CNG) un samazina CO2 izmešus pat par 15-90%. Jaunais gāzes motors piemērots gan smagu kravu transportēšanai, gan pārvadājumiem starp pilsētām: līdz 40 tonnām smags kravas automobilis, kura motoru darbina sašķidrinātā gāze, var nobraukt līdz pat 1100 km.

"Scania Latvia" vadītājs Aigars Pušinskis uzsver: "Kaut arī šobrīd Latvijā vēl nav publiski pieejamas sašķidrinātās (LNG) un saspiestās (CNG) dabasgāzes uzpildes stacijas, esam gatavi brīdim, kad valstiskā līmenī būs stratēģisks redzējums un atbalsts alternatīvo degvielu izmantojumam komerctransporta nozarē, kas transporta uzņēmumiem kalpos kā nozīmīga palīdzība, pieņemot lēmumu iet videi draudzīgu degvielas risinājuma virzienā, papildinot autoparku."

Īpašs noslēdzošās prezentācijas jaunums – zemā L-kabīne ar vieglu iekāpšanu, veicot piegādes pilsētā vai nodrošinot atkritumu savākšanu, kur šoferim ik dienas neskaitāmas reizes jāizkāpj un jāiekāpj kabīnē.

Funkcionālus uzlabojumus piedzīvojusi arī komandas kabīne, ko izmanto glābšanas dienesti. Tā pieejama divos izmēros ar ietilpību līdz sešiem pasažieriem, aprīkota ar atsevišķu sildīšanas un gaisa kondicionēšanas sistēmu, pielāgotām drošības jostām un izturējusi papildu drošības testus. Tomēr galvenais uzsvars aizvien saglabāts uz individuālu risinājumu katra dienesta vajadzībām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!