Kompānija "Rolls-Royce" oficiāli prezentējusi savu jaunāko modeli "Cullinan". Britu luksusa autoražotājs īpaši uzsver, ka tas nav "sportiskais apvidus automobilis" (SUV), bet gan paaugstinātās pārgājības automobilis jeb angļu valodā "All-Terrain High-Sided Bodied Vehicle".
"Cullinan" nosaukums jaunajam "Rolls-Royce" modelim izvēlēts par godu tāda paša nosaukuma pasaulē vislielākajam atrastajam dimantam, kāds ir britu karaliskās ģimenes īpašumā.
"Rolls-Royce Cullinan" ir vairāk nekā 5,3 metrus garš, bet tā riteņu garenbāze ir 3,3 metri. Rezultātā "Rolls-Royce" modelis salīdzinājumā ar tiešo konkurentu "Bentley Bentayga" ir par 20 centimetriem īsāks, par nepilniem 17 centimetriem šaurāks, bet ar 30 centimetrus garāku riteņu garenbāzi, kas teorijā nozīmē salonā vairāk vietas pasažieriem.
"Rolls-Royce Cullinan" ir izstrādāts uz tās pašas jaunās alumīnija šasijas, kas izmantota jaunās paaudzes "Phantom" limuzīna pamatā. Automobilis aprīkots ar 570 zirgspēku jaudīgu 6,75 litru V12 benzīna dzinēju. Maksimālais griezes moments 850 ņūtonmetru ir pieejams jau no dzinēja 1600 apgriezieniem minūtē.
Ņemot vērā, ka "Rolls-Royce" ir luksusa automobiļu karalis, autoražotājs prezentācijā neatklāja, cik sekundēs šis milzīgais auto sasniedz 100 km/h. Vienīgais no dinamiskajiem raksturlielumiem, ko atklāja "Rolls-Royce", ir "Cullinan" maksimālais braukšanas ātrums, kas elektroniski ierobežots pie 250 km/h atzīmes. Salīdzinājumam – "Bentley Bentayga" ātruma ierobežotāja nav, un tas spēj sasniegt 301 km/h (šo raksturlielumu sērijveida apvidniekiem gan pārspēja "Lamborghini Urus" ar 305 km/h).
"Rolls-Royce" sola, ka braukšana ar "Cullinan" būs kā uz burvju paklāja, jo tam ir "Magic Carpet Ride" pneimatiskā balstiekārta. Automobilis spējīgs pārvarēt braslu līdz 54 centimetru dziļumā (salīdzinājumam: lielajam "Range Rover" šis raksturlielums ir iespaidīgāks – 90 cm).
Ja, braucot bezceļos, "inteliģentā" pilnpiedziņās sistēma konstatēs, ka kāds no riteņiem zaudē saķeri ar segumu, tad pneimatiskā balstiekārta konkrēto riteni spiedīs ar lielāku spēku uz zemi, lai saķeri atjaunotu.
Līdzīgi kā "Phantom" limuzīnam, arī "Cullinan" modelim "Rolls-Royce" piedāvā aizmugurējiem pasažieriem uzstādīt vai nu divus atsevišķus sēdekļus ar konsoli pa vidu, vai arī monolītu sēdekli trim pasažieriem. Apstājoties pasažieru uzņemšanai vai izkāpšanai, "Cullinan" automātiski pazemina klīrensu par četriem centimetriem, lai atvieglotu piekļuvi salonam. Turklāt aizmugurējās durvis tam veras tāpat kā "Phantom" limuzīnam – pretēji priekšējām durvīm.
Kā jau mūsdienu "Rolls-Royce" pienākas, arī "Cullinan" ir aprīkots ar modernākajām komforta un drošības elektroniskajām sistēmām, tostarp nakts redzamības sistēmu, gājēju atpazīšanas funkciju u.tml.
Interesanti, ka "Rolls-Royce Cullinan" ir pirmais šīs markas sērijveida modelis, kuram ir nolaižamas aizmugurējo sēdekļu atzveltnes. Rezultātā tas 600 litru bagāžas nodalījuma tilpumu ļauj palielināt līdz 1930 litriem un iekraut līdz 2,3 metrus garus priekšmetus. Tādējādi šis ir arī vispraktiskākais "Rolls-Royce" modelis markas vēsturē. Uz leju nolaižamajai bagāžas nodalījuma durvju sekcijai ir divi piknika sēdekļi.
Tirgū "Rolls-Royce Cullinan" konkurēs ar "Bentley Bentayga" un "Range Rover" greznākajām versijām.
Ražošanā "Rolls-Royce Cullinan" nonāks šā gada otrajā pusē un pirmie klienti to saņems īsi pirms Ziemassvētkiem. "Rolls-Royce Cullinan" cena Lielbritānijā būs no 250 tūkstošiem mārciņu jeb 285 tūkstošiem eiro, tādējādi tas ir dārgāks par "Bentley Bentayga".