Audi A1 Sportback
Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Audi" izstrādājusi jaunās paaudzes "A1" modeli, kas vairs nebūs pieejams trīsdurvju versijā, bet tikai piecdurvju modifikācijā "Sportback". Automobilis izstrādāts uz jaunas platformas un iegūs dzinējus ar līdz pat 200 zirgspēku jaudu.

Jaunās paaudzes "Audi A1 Sportback" kopgarums ir 4,03 metri, bet riteņu garenbāze – 2,56 m. Tādējādi jaunais modelis ir par 76 milimetriem garāks un ar 91 mm lielāku riteņu garenbāze nekā priekštecim.

Jaunā "Audi A1 Sportback" bagāžas nodalījuma tilpums pieaudzis par 65 litriem – līdz 335 l. Tomēr nolaistu aizmugurējo atzveltņu gadījumā tā ietilpība pieaug līdz 1090 litriem (+170 l).

Jaunās paaudzes "Audi A1 Sportback" pamatā izmantota modulārā platforma "MQB-A0", kas jau pazīstama no jaunā "VW Polo" un "SEAT Ibiza" modeļa. Priekšējā balstiekārta tam ir "McPherson" tipa, bet aizmugurē – vērpstienis.

Par papildu samaksu būs arī sportiskāka regulējuma balstiekārta, kā arī versija ar adaptīvajiem amortizatoriem. Tie pieejami arī sportiskajā pakotnē, kurā vēl ir spēcīgākas bremzes, sarkanas bremžu skavas un skaņas ģenerators, kas caur audio sistēmas skaļruņiem pastiprina dzinēja skanējumu.

Sākotnēji jaunais "Audi A1 Sportback" būs pieejams kādā no četrām modifikācijām – Pirmās divas – "25 TFSI" un "30 TFSI" – ar trīscilindru benzīna turbomotoru, kura darba tilpums ir viens litrs un jauda attiecīgi 96 un 118 ZS. Savukārt "35 TFSI" versija būs aprīkota ar 1,5 litru četrcilindru turbomotoru, kas attīsta 150 ZS. Savukārt jaudīgākā būs "40 TFSI" modifikācija, kura attīsta 200 ZS.

Dzinēji tiks sajūgti vai nu ar sešpakāpju manuālo vai septiņpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu. Pilnpiedziņas sistēma šim modelim nav paredzēta.

Jau bāzes versijā "Audi A1 Sportback" būs aprīkots ar digitālo mērinstrumentu paneli, tomēr par papildu samaksu būs pieejams ekrāns ar augstāku izšķirtspēju un plašāku funkcionalitāti. Tāpat automobilim būs pieejama multimediju sistēma ar 8,8 vai 10,1 collu ekrānu.

Jaunā "Audi A1 Sportback" iepriekšpārdošana tiks uzsākta šovasar, bet pirmās automašīnas Latvijā nonāks šī gada rudenī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!