Kompānija BMW pašlaik Kalifornijā notiekošajā Peblbīčas elegances konkursā oficiāli prezentējusi jaunās paaudzes rodsteru "Z4". Automobilis vizuāli praktiski pilnībā atkārto pirms gada turpat prezentēto tāda paša nosaukuma konceptu.
Šobrīd BMW fotogrāfijās parādījis "Z4" visjaudīgāko modifikāciju "M40i First Edition", kas aprīkots ar 340 zirgspēku jaudīgu trīslitru sešcilindru turbopūtes benzīna dzinēju. Šāds spēkrats no vietas līdz 100 km/h paātrinās 4,6 sekundēs un, pēc ražotāja datiem, vidēji patērē 7,1 līdz 7,4 litrus benzīna uz 100 km.
Jaunajam "BMW Z4" ir ideāls izsvarojums pa riteņu asīm – proporcijā 50 pret 50, kam pozitīvi jāatsaucas uz tā vadāmību. Turklāt šajā jaudīgajā modifikācijā rodsteram ir spēcīgas "M Sport" bremzes, balstiekārta ar elektroniski regulējamiem amortizatoriem, kā arī pašbloķējošais diferenciālis "M Sport" aizmugurējo riteņu asī.
Sportiskajam rodsteram būs pieejami adaptīvie diožu priekšējie lukturi, digitālais mērinstrumentu panelis un milzīgs multimediju sistēmas ekrāns "BMW Live Cockpit Professional" sistēmas ietvaros, kā arī projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla – BMW rodsterā tāds būs pirmo reizi.
Pagaidām BMW neatklāj detalizētāku informāciju par jauno "Z4", piemēram, ar kādu pārnesumkārbu un kādiem vēl motoriem tas tiks aprīkots, to vācu autoražotājs sola izdarīt 19. septembrī.
Plašāka sabiedrība jauno "BMW Z4" pirmo reizi apskatīt klātienē varēs oktobra sākumā notiekošajā Parīzes autoizstādē, bet tirdzniecībā rodsters nonāks nākamā gada pavasarī.
Jau iepriekš tika ziņots, ka jaunais "BMW Z4" rodsters tiek izstrādāts sadarbībā ar japāņu autoražotāju "Toyota" – par to vienošanās tika parakstīta vēl 2013. gadā.
"BMW Z4" ir vāciešu izstrādāti spēka agregāti un elektronika, kamēr virkne šasijas komponenšu, tostarp balstiekārta un bremžu sistēma, esot kopīga ar topošajiem "Toyota" sportiskajiem modeļiem, piemēram, baumoto "Supra" modeļa pēcteci.
BMW un "Toyota" unificētos sportiskos modeļus montēs Austrijas kompānija "Magna".