Šādu nākotnes autonomās braukšanas ieceri "Volvo Cars" atklāj šodien, prezentējot jauno "Volvo 360c" konceptu – visaptverošu nākotnes ceļošanas ieceri – autonomu, elektrisku, drošu un aprīkotu ar komunikācijām. Tas varētu pavērt "Volvo Cars" jaunas tirgus izaugsmes iespējas, piemēram, daudzu miljardu dolāru vērtajā iekšzemes gaisa satiksmes nozarē.
Koncepta "360c" pamatā ir pilnībā autonoms, pilnībā elektrisks automobilis bez vadītāja. Tajā izmantota dizaina izstrādes brīvība, ko sniedz atteikšanās no stūres un iekšdedzes dzinēja, gūstot iespēju pārveidot tradicionālo pasažieru izvietojumu rindās pa diviem vai trim.
Konceptā "360c" paredzēti četri potenciāli pielietojuma veidi autonomas braukšanas transportlīdzekļiem – guļamtelpa, mobilais birojs, dzīvojamā istaba un izklaides zona –, kas radīs īstu apvērsumu ceļošanā. Tajā iekļauts arī globāla standarta priekšlikums autonomo transportlīdzekļu drošai saziņai ar visiem pārējiem satiksmes dalībniekiem.
"Turpmākajos gados biznesā notiks pārmaiņas, un "Volvo" jābūt šo pārmaiņu līderim mūsu nozarē," paziņoja "Volvo Cars" prezidents Hakans Samuelsons. "Autonomā braukšana ne tikai ļaus radikāli uzlabot drošību, bet arī pavērs ceļu jauniem, aizraujošiem biznesa modeļiem un sniegs iespēju cilvēkiem pavadīt brauciena laiku brīvi izvēlētās nodarbēs."
Koncepts "360c" var kļūt par potenciāli ļoti ienesīgu konkurentu gaisa satiksmei nelielos attālumos – daudzus miljardus dolāru vērtajai nozarei, ko veido aviolīnijas, lidmašīnu ražošanas uzņēmumi un citi pakalpojumu sniedzēji. Jo īpaši īsāki maršruti, kur attālums no starta līdz galapunktam ir ap 300 kilometriem, ir galvenie kandidāti, kas varētu krist par upuri alternatīvam ceļošanas veidam.
Piemēram, ASV pagājušajā gadā iekšzemes lidojumos devās vairāk nekā 740 miljoni cilvēku, un ASV iekšzemes gaisa satiksmes nozares ieņēmumi ir mērāmi miljardos dolāru. Lidojumi vairākos rosīgos iekšzemes gaisa maršrutos, piemēram, Ņujorka - Vašingtona, Hjūstona - Dalasa un Losandželosa - Sandjego, aizņem vairāk laika nekā brauciens ar automobili, ieskaitot ceļu līdz lidostai, drošības pārbaudes un gaidīšanas laikus.
"Iekšzemes lidojumi it kā izklausās lepni, pērkot biļeti, tomēr patiesībā ir citādi. "360c" piedāvā revolucionāru pavērsienu šajā nozarē," stāsta "Volvo Cars" vecākais viceprezidents korporatīvās stratēģijas jomā Mortens Levenstams. "Salona guļvietā cilvēks varēs baudīt vislabāko komfortu un mieru nakts brauciena laikā un no rīta pamosties galamērķī labi atpūties. Tas mums varētu ļaut sacensties ar pasaulē vadošajiem lidmašīnu ražošanas uzņēmumiem."
Līdztekus jaunu potenciālu klientu grupu piesaistei "Volvo Cars" biznesam "360c" varētu arī ietekmēt ceļošanas, pilsētu plānošanas un infrastruktūras nākotni, kā arī mūsdienu sabiedrības ietekmi uz vidi. Tas ne tikai izraisīs revolucionāru apvērsumu ceļošanā, bet pārvērtīs arī cilvēku saziņu ar draugiem un ģimenes locekļiem brauciena laikā un saturīgu laika pavadīšanu, pārvietojoties nākotnes pilsētās.
"Autonomo transportlīdzekļu konceptiem piemīt tendence izvērsties par tehnoloģiju pašmērķi, nevis ieceri par to praktisku pielietojumu," uzskata "Volvo Cars" vecākais viceprezidents dizaina jomā Robins Peidžs. "Turpretī "Volvo" uzmanības centrā ir cilvēks. Mēs veltām visu uzmanību mūsu klientu ikdienas dzīvei un tās uzlabošanai. "360c" ir šīs stratēģijas jauna pakāpe."
Koncepts "360c" ir pirmais solis, bet ļoti mērķtiecīgs solis ceļā uz plašu diskusiju par autonomās braukšanas tehnoloģijas potenciālu veikt fundamentālas pārmaiņas sabiedrībā daudzās jomās.
"Kad 1903. gadā brāļi Raiti pirmoreiz devās lidojumā, tie nevarēja iztēloties, kāda būs mūsdienu gaisa satiksme," uzsvēra Mortens Levenstams. "Mēs nezinām, kāda izvērtīsies autonomās braukšanas nākotne, taču tā ļoti būtiski ietekmēs ceļošanu, pilsētu projektēšanu un infrastruktūras izmantošanu. Mēs uzskatām "360c" par jaunas sarunas iesākumu, kam sekos vēl citas idejas un atbildes, kad būsim uzzinājuši vairāk."