Foto: Publicitātes foto

Kino galvaspilsētas Losandželosas auto izstādē pirmo reizi prezentēts "Audi e-tron GT" modeļa konceptauto. Sekojot pa pēdām "Audi e-tron" SUV un "Audi e-tron Sportback" modeļiem, kurus tirgū plānots laist nākamgad, "Audi" piedāvā jau nākamo elektriskās piedziņas modeli. Četru durvju kupeju ar elektrisko piedziņu tirdzniecībā plānots laist aptuveni pēc diviem gadiem.

"Audi e-tron GT" modelis ir veidots pēc klasiskām "Gran Turismo" automobiļa proporcijām. Tas ir 4,9 metrus garš, 1,9 metrus plats un 1,3 metrus augsts. Vieglā korpusa četru durvju kupeja izgatavota, izmantojot daudzveidīgu konstrukciju – jumta sadaļa veidota no oglekļa šķiedras, kas apvienots ar alumīnija sastāvdaļām, savukārt balsta elementi izgatavoti no izturīga tērauda. Lai arī šim automobilim nepieciešamās tehnoloģijas tika izstrādātas ciešā sadarbībā ar "Porsche", automobiļa dizains un sportiskais raksturs neapšaubāmi atspoguļo "Audi" būtību.

"Audi e-tron GT" konceptauto ir četras durvis un četras sēdvietas ar 2,9 metru garu riteņu bāzi. Vadītāja vieta ērti un ergonomiski sasaistīta ar "Audi e-tron GT" konceptauto vadības un informācijas izklaides sistēmu. Sporta sēdekļi savukārt nodrošina sānu atbalstu pat pie straujiem pagriezieniem, kas veikti lielā ātrumā. Neraksturīgi "Gran Turismo" modeļiem "Audi e-tron GT" konceptauto piedāvā divus bagāžas nodalījumus. Ar kompakto elektrodzinēju tiek pilnībā izmantotas elektriskā automobiļa priekšrocības – aizmugurē pieejams 450 litru ietilpīgs bagāžas nodalījums, bet zem motora pārsega ir vēl papildu vieta ar 100 litru ietilpību.

590 ZS jaudīgais "Audi e-tron GT" konceptauto ir iespaidīgs pieteikums elektriskās piedziņas automobilim. Atsevišķi elektromotori ir novietoti gan pie priekšējās, gan aizmugurējās ass. Jaunajam "Audi e-tron GT" konceptauto ir elektriskā "quattro" pilnpiedziņa. Plānots, ka automobilis spēs paātrināties no vietas līdz 100 km/h aptuveni 3,5 sekundēs, nodrošinot ātrumu 200 km/h vien 12 sekunžu laikā. Maksimālais ātrums ir 240 km/h.

Šim konceptauto plānotā distance, ko var veikt ar pilnu uzlādi, WLTP ciklā pārsniegs 400 kilometrus. Akumulators aizņem visu zemgrīdas zonu starp priekšējo un aizmugurējo asi. Šī dizaina izteikta priekšrocība ir automobiļa īpaši zemais smaguma centrs, kas būtiski uzlabo dinamisko vadību. Rekuperācijas sistēma "Audi" elektriskajos automobiļos spēj palielināt plānoto distanci līdz pat 30 procentiem. Rekuperācijas sistēma ietver abus elektromotorus un elektrohidrauliski iebūvēto bremžu vadības sistēmu.

"Audi e-tron GT" akumulatoru iespējams uzlādēt dažādos veidos: izmantojot kabeli vai "Audi Wireless Charging" bezvadu uzlādes sistēmu.

Turpinot 2018. gada septembrī iesākto, kad "Audi" laida klajā pilnībā elektrisko "Audi e-tron" SUV, līdz 2025. gadam tirgū plānots piedāvāt 12 "Audi" modeļus ar pilnīgu elektrisko piedziņu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!