Jaunie Audi Q5 A6 A7 un A8 plug-in
Foto: Publicitātes foto

Drīzumā notiekošajā Ženēvas autoizstādē "Audi" iepazīstinās ar "Q5", "A6", "A7 Sportback" un "A8" modeļu hibrīda versijām, kuru elektromotora iespējamais nobraukums pārsniedz 40 kilometrus (WLTP testa ciklā).

"Audi" arvien mērķtiecīgi turpina īstenot savu elektrifikācijas stratēģiju ar visaptverošu un drosmīgu "plug-in" hibrīda pieteikumu. Darbība tikai elektriskajā režīmā ne tikai pilnībā novērš emisijas, bet arī nodrošina efektīvu un sportisku braukšanu. Jaunos "plug-in" hibrīdmodeļus būs iespējams iegādāties jau šogad.

Atkarībā no modeļa ir pieejamas divas "plug-in" hibrīdu versijas ar atšķirīgu veiktspēju un aprīkojumu – komforta un sportiskas konfigurācijas versija ar "S line" aprīkojumu, kas iekļauj stingrāk noregulētu balstiekārtu un piedziņas sistēmu ar augstāku elektromotora veiktspēju dinamiskāka izpildījuma nodrošināšanai. Turpmāk jaunie "plug-in" hibrīdmodeļi tiks apzīmēti ar "TFSI e" zīmi: "Q5 TFSI e", "A6 TFSI e", "A7 Sportback TFSI e" un "A8 TFSI e". Savukārt "e-tron" zīmols nākotnē tiks ekskluzīvi rezervēts elektropiedziņas automobiļiem.

"Plug-in" hibrīdmodeļu tikai elektropiedziņas iespējamais nobraukums katram modelim WLTP testa ciklā pārsniegs 40 kilometrus. Hibrīda piedziņas koncepts ir izstrādāts tā, lai autovadītājs ikdienā varētu mērot aptuveni trešo daļu ceļa, izmantojot tikai elektropiedziņas režīmu. Visos jaunajos "Audi plug-in" hibrīdos ir uzstādīts turbouzlādes benzīna dzinējs ar tiešo iesmidzināšanu, kas darbojas kopā ar transmisijā integrētu elektromotoru. Elektroenerģiju nodrošina litija jonu akumulators, kas novietots zem bagāžas nodalījuma grīdas. Tādējādi elektromotors paātrinājuma brīdī var atbalstīt iekšdedzes dzinēju, kā rezultātā iespējama augsta kustības uzsākšanas veiktspēja un spēcīgs paātrinājums. Augstas efektivitātes un maksimālas rekuperācijas nodrošināšanai piedziņas sistēma līdzinās jaunajam "Audi e-tron", kas ir darbināms tikai ar elektrisko motoru. Bremzējot jaunie "Audi plug-in" hibrīdmodeļi atgūst līdz pat 80 kW enerģijas.

Modeļu "Audi A6", "A7" un "A8 TFSI e" litija jonu akumulatoru veido 104 atsevišķas baterijas šūnas, kas ir apvienotas astoņos moduļos. Tas uzglabā 14,1 kWh enerģijas pie 385 V sprieguma. Savukārt "Audi Q5 TFSI e" litija jonu akumulatoru veido prizmas veida baterijas un tam ir tāda pati ietilpība.

"Plug-in" modeļu hibrīda vadība nodrošina maksimālu efektivitāti un autovadītāju ērtībai tā automātiski izvēlas labāko darbības veidu. Standarta darbības ietvaros uzsākšana notiek elektriski EV režīmā, kad iekšdedzes dzinējs tiek ieslēgts atkarībā no situācijas.

"Plug-in" hibrīdmodeļiem ir šādi piedziņas režīmi – EV, "Auto" un "Hold". "Auto" režīmā tiek izmantota elektromotora un iekšdedzes dzinēja mijiedarbība, nodrošinot maksimāli efektīvu izpildījumu. Savukārt "Hold" režīmā piedziņas vadība kontrolē piedziņu tā, lai saglabātu akumulatora pašreizējo uzlādes stāvokli, piemēram, lai vēlāk pilsētā pārvietotos tikai elektriskajā režīmā. Autovadītājs var izvēlēties starp komforta, efektivitātes, automātisko un dinamisko piedziņas režīmu, izmantojot "Audi drive select", tādējādi ietekmējot piedziņas, balstiekārtas un stūres iestatījumus. Dinamiskajā režīmā elektromotors intensīvāk atbalsta iekšdedzes dzinēju ar elektriskās jaudas palielinājumu "boost" režīmā, kas nodrošina maksimāli dinamisku vadību.

Kompaktā uzlādes sistēma ir iekļauta arī jauno "Audi plug-in" hibrīdu standarta aprīkojumā. Tajā ir iekļauti kabeļi sadzīves un industriālajām ligzdām, kā arī vadības panelis. Kā papildaprīkojumu "Audi" piedāvā sienas turētāja skavu un "mode 3" kabeli publiskām uzlādes stacijām. Uzlādes kontaktligzdā ar 7,2 kW jaudu pilns akumulatora uzlādes cikls ilgst divas stundas.

"myAudi" lietotne ir praktisks automobiļa kontroles rīks. Tā nodrošina "Audi connect" klāsta pakalpojumus viedtālruņos. Izmantojot lietotni, iespējams attālināti pārbaudīt akumulatora un iespējamā nobraukuma statusu, sākt uzlādes procesu, iestatīt uzlādes taimeri, kā arī apskatīt uzlādes un patēriņa statistiku. Atkarībā no attiecīgā transportlīdzekļa aprīkojuma, izmantojot attālinātu klimata kontroles sistēmu, ir iespējams aktivizēt stūres, sēdekļu, spoguļu, vējstikla un aizmugurējā stikla apsildi, kā arī sēdekļu ventilāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!