Audi Q4 e-tron
Foto: Publicitātes foto

Pašlaik notiekošajā Ženēvas starptautiskajā autoizstādē "Audi" prezentējis "Audi Q4 e-tron" konceptauto. "Audi Q4 e-tron" konceptauto būs jau piektais sērijveidā ražotais elektromobilis, un tā ražošanas versijas pirmizrāde plānota 2020. gada nogalē.

"Audi Q4 e-tron" konceptauto ir divi elektromotori, kas mobilizē 225 kW (300 ZS) sistēmas jaudas. Plānots, ka automobilis spēs paātrināties no vietas līdz 100 km/h tikai 6,3 sekunžu laikā. Savukārt maksimālo ātrumu tas sasniegs pie elektroniski ierobežotajiem 180 km/h. Konceptauto būs ne vien jaudīgs, bet arī uzticams garos pārbraucienos – maksimāli iespējamais nobraucamais attālums sasniegs vairāk nekā 450 kilometrus. "Audi Q4 e-tron" veidots uz unikālas modulārās automobiļu platformas MEB.

"Audi Q4 e-tron" ir piektais plānotais "Audi" elektroauto – "Audi e-tron" Latvijā būs jau aprīlī, šogad tiks prezentēts arī "Audi e-tron Sportback", kā arī īpaši Ķīnas tirgum izstrādātais "Audi Q2L e-tron". Savukārt četru durvju kupejas "Audi e-tron GT" ražošanas versiju plānots prezentēt 2020. gada otrajā pusē.

Konceptauto ir 4,59 metrus garš, 1,9 metrus plats un 1,61 metru augsts. Kompaktais, elektriskais SUV ir veikls un daudzpusīgs automobilis, kas piemērots arī braukšanai pilsētā. Konceptauto garenbāze ir 2,77 metri, tādā veidā nodrošinot plašu salonu. "Audi Q4 e-tron" konceptauto sniedz plašumu un komfortu: jo īpaši plaša vieta atvēlēta pasažieru kājām – gan automobiļa priekšpusē, gan aizmugurē.

Konceptauto piedāvā arī jaunumu – lielizmēra uznirstošo displeju ar papildinātās realitātes funkciju. Šī funkcija sniedz iespēju attēlot grafisku informāciju, piemēram, pagriezienu norādes tieši uz ceļa. Vadības paneļus, kas izstrādāti kā skārienjūtīgi elementi uz stūres, var izmantot, lai izvēlētos biežāk lietotās funkcijas.

12,3 collu lielais skārienjūtīgais ekrāns, kas atrodas virs viduskonsoles, palīdz attēlot un izmantot informācijas un izklaides sistēmas funkcijas. Zem tā savukārt atrodas klimata kontroles vadība. Ņemot vērā to, ka viduskonsole nav nepieciešama funkcionālu elementu, piemēram, ātrumu pārslēga vai stāvbremzes iedarbināšanas elementu uzstādīšanai, tā ir veidota kā ietilpīgs mantu glabāšanas nodalījums, kurā iebūvēta arī mobilā tālruņa uzlādes ligzda.

Jaunā konceptauto nenoliedzamā "Audi" identitāte nolasāma jau pirmajā acu uzmetienā. Tāpat kā pirmajam sērijveidā ražotajam elektropiedziņas "Audi e-tron", arī jaunajam konceptauto ir strukturēta slēgta virsma, ko ietver plašs, gandrīz statenisks astoņstūru rāmis ierastās radiatora restes vietā. Tāpat arī tam ir 22 collu riteņi. Platā apgaismojuma josla, kas savieno abus lukturu blokus "Audi Q4 e-tron" konceptauto aizmugurē, iestrādāta, lai atspoguļotu un izceltu "Audi e-tron" būtību.

Par piederību "e-tron" saimei atgādina arī ievērojama LED segmentu rinda. Virsbūves krāsojums "Solar Sky" krāsā – zilas krāsas tonī, kas mainās atkarībā no gaismas leņķa, ir ilgtspējīga inovācija. Šī krāsa tika izstrādāta īpaši "Audi Q4 e-tron" konceptauto un tā ražota videi draudzīgos apstākļos. Inovatīvā metode ievērojami samazina karstuma uzkrāšanos uz virsbūves un automobiļa salonā, nodrošinot gan patīkamāku braucienu pasažieriem, gan samazinot enerģijas patēriņu gaisa kondicionētāja darbināšanai. Rezultātā tiek palielināts "Audi Q4 e-tron" konceptauto nobraucamais attālums.

MEB platforma nodrošina plašu jaudas līmeņu diapazonu. "Audi Q4 e-tron" konceptauto ir uzstādīta elektropiedziņas lieljaudas versija. Gan priekšējo, gan aizmugurējo tiltu darbina elektromotors – "Q4" ir "quattro" pilnpiedziņa, – un starp tiltiem nav mehāniska savienojuma. Tā vietā elektroniskā kontroles sistēma nodrošina, ka griezes momenta sadalījums zibenīgi tiek optimāli saskaņots. Tādējādi SUV elektromobilis sasniedz optimālu vilkmi jebkuros laikapstākļos un uz jebkādas ceļa virsmas.

Lai nodrošinātu maksimālu efektivitāti, "Audi Q4 e-tron" konceptauto vairumā situāciju izmanto aizmugurējo elektromotoru. Ja braukšanas laikā ir nepieciešama lielāka jauda, nekā spēj nodrošināt aizmugurējais elektromotors, elektriskā pilnpiedziņa griezes momenta pārdalei pēc vajadzības izmanto priekšējo asinhrono motoru. Sistēma arī iepriekš paredz, kad tas būs nepieciešams paaugstinātas bīstamības situācijās, piemēram, pirms vēl sākusies slīdēšana uz apledojuša ceļa, ātri braucot līkumā, kā arī gadījumā, ja automobilis tiek nepietiekami vadīts.

Aizmugurējā elektromotora jauda ir 150 kW, kas nodrošina 310 Nm lielu griezes momentu, savukārt priekšējais motors priekšējiem riteņiem nodrošina attiecīgi līdz 75 kW un 150 Nm. Sistēmas jauda ir 225 kW (300 ZS). Automobiļa grīdā iebūvētā akumulatora ietilpība ir 82 kWh, kas saskaņā ar WLTP standartu ļauj nobraukt vairāk nekā 450 kilometrus. Akumulatora uzlāde notiek ar maksimālu 125 kW jaudu. Rezultātā 80 procentu uzlādes līmenis tiek sasniegts nepilnu 30 minūšu laikā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!