Kompaktais "UX" ir "Lexus" atbilde arvien augošajam pieprasījumam pēc krosovera tipa automobiļiem ar paaugstinātu komforta līmeni. Lai arī šis ir otrs mazākais "Lexus" auto, tas var lepoties ar tipisku "Lexus" aprīkojuma klāstu un apdares kvalitāti. Tajā apvienoti komforta un luksusa elementi, kas acīmredzot ļoti tīk prasīgajiem un turīgajiem auto pircējiem.
Auto veidots uz "Toyota/Lexus" GA-C platformas, kuru izmanto arī "Prius" un "C-HR". Tas ir četrarpus metrus garš un atkarībā no aprīkojuma sver 1540 līdz 1680 kilogramus. Tas pieejams ar hibrīda dzinēju, kas apvieno divu litru benzīna dzinēju un 110 zirgspēku elektromotoru, kas kopā nodrošina 184 zirgspēkus. Pilnpiedziņas versijai "E-Four" elektromotors atrodas auto aizmugurē.
Auto ir primāri veidots, lai nodrošinātu komfortablu gaitu, taču kā jau hibrīds, tas sola arī pieticīgu degvielas patēriņu. Ražotājs min pat tik zemu patēriņu kā 4,1 litri uz 100 kilometriem. Mums gan neizdevās sasniegt tik izcilu rezultātu. Braucot īpaši saudzīgā režīmā, mazākais skaitlis, ko auto uzrādīja, bija 5,1 litri, kas, protams, arī nav peļami.
Testa laikā bija iespējams izbraukt ar divām auto versijām – "F-Sport" un "Luxury". Kā jau noprotams pēc nosaukuma, pirmā piedāvā sportiskāku, bet otrā komfortablāku gaitu. Atšķiras arī dažādi dizaina elementi gan auto iekš, gan ārpusē. "F-Sport" modelim ir pieejami četri braukšanas režīmi – "Eco", "Normal", "Sport" un "Sport S+". "Luxury" modelim izpaliek niknākais "Sport S+" režīms.
Braucot pa Katalonijas kalnu līkločiem, bija iespēja labi izbaudīt abas galējības – īpaši sportisko un īpaši komfortablo gaitu – un jāsaka, ka abos gadījumos auto vadīšana bija priecējoša. Protams, neskatoties uz to, ka "S+" režīmā spidometrs maina krāsu uz agresīvi sarkanu un piekare kļūst krietni stingrāka, "UX" tā īsti par sporta auto nenosaukt. Tomēr tas ir gana atsaucīgs, gana "savākts" un precīzi vadāms, lai nodrošinātu smaidu vadītāja sejā. Nu, vismaz saulainajā Katalonijā.
Viens darvas piliens gan jāpiemin – "S+" režīmā japāņi izvēlējušies atskaņot mākslīgu dzinēja skaņu auto skaļruņos. Un tā ir viena briesmīga skaņa. Ja, piemēram, BMW prot šo triku ar mākslīgo skaņu padarīt neuzkrītošu, tad "UX" liks atcerēties bērnību pie spēļu konsoles pults. Mākslīgā dzinēja skaņa ir nepārprotami mākslīga, turklāt ne vienmēr tā precīzi sakrīt ar dzinēja apgriezieniem.
Pēc jestrāka brauciena "S+" režīmā lieti noderēja "Luxury" modeļa relaksētais braukšanas režīms. Pa kalniem augšā, lejā, pa lauku celiņiem starp vīnogulājiem maigi un nesaspringti. Protams, "UX" ir kompakts apvidnieks un tādu braukšanas komfortu kā, piemēram, lielais "ES" sedans tas nevar piedāvāt.
Kā jau modernam auto, "UX" ir pieejama vesela plejāde ar dažādām palīgierīcēm, sākot ar adaptīvo kruīza kontroli un beidzot ar "inteliģentajiem" lukturiem, kas automātiski izslēdz segmentus, lai neapžilbinātu citus braucējus un gājējus. Salonā ir patīkams kompromiss starp moderno un klasisko - ir skārienjutīgs panelis, kas ļauj vadīt kursoru infoizklaides iekārtai, taču ir arī rinda fizisko pogu, kas ļauj vadīt klimata sistēmu neurķējoties ekrāna dzīlēs.
Ne viss gan šeit ir tik loģisks un ērts kā gribētos. Piemēram, audio vadības pogas ir paslēptas zem elkoņbalsta. Skaļuma regulēšanai atvēlēts ritenītis, kas nav īsti saskatāms, bet ir tikai sataustāms. Uz jautājumu, kāpēc šāds risinājums, uzņēmuma pārstāvis no Japānas atbildēja, ka, ievietojot audio pogas panelī, nāktos paaugstināt paneli, kas iespaidotu redzamību, drošību un dizainu. Var jau būt, ka ekstra centimetrs spēj radīt tik daudz bēdu.
Runājot par centimetriem, tie pietrūkst arī citviet šajā auto. Piemēram, auto stūri nevar pacelt pietiekami augstu, lai ērti būtu braukt arī garākiem ļaudīm. Sēdvieta ir gana ērta un plata, taču stūresrats garajiem būs pārāk tuvu ceļiem. Tāpat varētu vēlēties vairāk centimetru aizmugures pasažieriem. Te gan saprotams fiziskais ierobežojums – zem aizmugures sēdekļa atrodas hibrīda sistēmas akumulators, kas iespaido arī bagāžnieka izmēru.