Šonedēļ notiekošajā Šanhajas autoizstādē "Audi" prezentēs nākotnes konceptautomobili "Audi AI:ME". Izstādes auto ir aprīkots ar plašu, modernu salonu un ceturtā līmeņa autonomās braukšanas sistēmu. Tā ļaus pasažieriem brīvi izvēlēties, kā pavadīt sava brauciena laiku. "Audi AI:ME" piedāvā plašu augstāko tehnoloģiju klāstu saziņai, izklaidei, kā arī vienkārši atpūtai.
Pēc "Audi AIcon" debijas 2017. gada Frankfurtes autoizstādē un "Audi PB 18" sporta automobiļa prezentācijas 2018. gada vasarā, "Audi AI:ME" ir zīmola trešais nākotnes vīzijas automobilis. Kamēr "Audi AIcon" nodrošina biznesa klases cienīgu izpildījumu tālu attālumu veikšanai, bet "PB 18" ir automobilis, ar kuru ik pa laikam izbraukt sacīkšu trasē, "Audi AI:ME" ir lielisks sabiedrotais pilsētvidē. 2019. gada septembrī konceptuālo kvartetu noslēgs ceturtais nākotnes vīzijas automobilis.
"Audi AI:ME" satiksmē aizņem tikpat daudz vietas, cik mūsdienu kompaktklases automobilis, jo tas ir 4,3 m garš un 1,9 m plats, tomēr 2,7 m riteņu garenbāze un 1,52 m augstums drīzāk atbilst augstākas klases automobilim. Šādu uzbūvi nodrošina elektropiedziņas arhitektūra. Tā ļauj veidot īsas pārkares un lielas ietilpības salonu bez kardāna tuneļa.
Šāds elektromobilis pārsvarā darbosies ātruma diapazonā no 20 līdz 70 km/h, un bieži vien tam būs jānodrošina vairāku stundu brauciens bez uzlādes. Šo prasību izpildei, pēc ražotāja ieceres, pietiek ar 65 kWh ietilpības akumulatoru. Uz "AI:ME" aizmugurējās ass uzstādīts elektromotors attīsta 170 ZS jaudu. Pateicoties rekuperācijas sistēmai un salīdzinoši mazajam svaram, "Audi AI:ME" ir ļoti zems enerģijas patēriņš pat pilsētas satiksmē.
Tehnoloģijas, kuras jau labu laiku tiek izmantotas dzelzceļa transportā un pat aviācijā, pavisam drīz tiks ieviestas arī automobiļu transportā un automatizētajā braukšanā. "Audi AI:ME" ir paredzēts braukšanai pilsētā 4. līmeņa automatizētajā izpildījumā. Atbilstoši standartizētai starptautiskajai automatizācijas attīstības sistēmai šis ir otrs augstākais līmenis.
Lai gan 4. līmeņa sistēmām nav nepieciešama vadītāja līdzdalība, to funkcionalitāte ir ierobežota noteiktā teritorijā, piemēram, automaģistrālēs vai īpaši aprīkotās vietās pilsētā. Šajās vietās vadītājs var pilnībā uzticēt braukšanu pašam automobilim. Vadītāja uzdevums ir pārņemt vadību tikai tad, ja automobilis atstāj zonu, kas paredzēta automatizētai braukšanai.
Šis automobilis, kā arī pārējie satiksmes dalībnieki nākotnē brauks pa noteiktu, atbilstoši aprīkotu satiksmes zonu automātiskajā režīmā un pašregulētās satiksmes plūsmas ļaus transportlīdzeklim mierīgi pārvietoties, izvairoties no strauja paātrinājuma.
"Audi AI" būtiski maina priekšstatu par to, kā tiek izmantoti automobiļi, padarot tajā pavadīto laiku pilnvērtīgāku. Automobilis aizvien vairāk kļūst par "trešo dzīves telpu" līdzās mājām un darbam. Tādēļ ir tikai likumsakarīgi, ka "Audi" dizaineri "Audi AI:ME" salonu nav pielāgojuši virsbūves formām, bet gan tieši pretēji – dizaineri prioritāti piešķīruši salonam, padarot to par automobiļa kodolu.
Neatkarīgi no tā, ko dara automobiļa pasažieri, tie vienmēr varēs atrast ērtu pozu sēdēšanai. Priekšējie sēdekļi izveidoti, iedvesmojoties no klasiskā atpūtas krēsla. Sēdekļu atzveltnes veidotas kā izliektas čaulas, kas piestiprinātas sēdekļa spilvenam tikai ar vertikālu balstu, savukārt aizmugurējā sēdeklī, kas vijas ap automobiļa sānu daļām, pasažieri var izvēlēties teju jebkādu sēdēšanas pozu.
Automobilis un tā saziņas un mijiedarbības sistēmas tiek darbinātas, izmantojot acu izsekošanu, balss ievadi un skārienjutību. Automobilī uzstādīts arī daudzfunkcionāls trīsdimensiju OLED monitors, kas darbojas visa vējstikla platumā un galvenokārt tiek izmantots kopā ar acu vadību. Terminoloģiski kodētas funkciju izvēlnes, piemēram, navigāciju vai informācijas un izklaides sistēmu iespējams aktivizēt ar acīm un pēc tam atvērt papildu līmeņus, kas no fona pārtop par skaidri saskatāmu attēlu 3D monitorā. Tāpat arī salonā izvietotas VR brilles, kas nodrošina vizuālu informācijas un izklaides sistēmas izpildījumu. Tās pasažieriem interneta lietošanu, filmu skatīšanos vai pat interaktīvo spēļu izklaidi pārvērš aizraujošā pieredzē.
Lielās stikla virsmas logos un jumta zonā padara interjeru vieglu un caurspīdīgu. Elektrohromatiskā vadība nepieciešamības gadījumā spēj izolēt gaismu un siltumu, kā arī aktivizēt salona logu tonējumu, tādējādi padarot to neredzamu no ārpuses.
Īstu augu izmantošana automobiļa salonā ir kas nebijis, taču šāds risinājums, pēc ražotāja ieceres, ievērojami palīdz uzlabot gaisa kvalitāti automobiļa salonā. Turklāt kompleksa filtru tehnoloģija novērš nepatīkamu pilsētas aromātu iekļūšanu "Audi AI:ME".
Nākotnes bezpilota automobiļiem attīstoties, priekšējo lukturu loma mazināsies, jo vadītājs lielāko daļu laika pievērsīsies citām lietām, un spilgta ceļa izgaismošana būs nepieciešama reti. Tomēr apgaismojumam būs cita svarīga funkcija – saziņa ar citiem ceļa satiksmes dalībniekiem.
Tā kā ceļa satiksmes dalībnieki pilsētā atradīsies viens otram vēl tuvāk, tradicionālās priekšējo un aizmugurējo gaismu pozīcijas nebūs redzamas. Šī iemesla dēļ "Audi" apgaismojuma dizaineri integrējuši LED elementus virsbūvē neierasti augstā pozīcijā virs riteņu arkām, kur tie ir saskatāmi no visiem leņķiem. Šī 360 grādu saziņa ir svarīgs papildu drošības līdzeklis gan gājējiem, gan riteņbraucējiem.